Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haisevat kädet, miksi?

Vierailija
13.10.2016 |

Minulla on kummallinen ongelma. Olen viimeaikoina huomannut, että käteni haisevat. Vaikka pesen niitä hyvin aina ulkoilun, ruuan laiton ja vessassa käynnin jälkeen, noin puolentunnin päästä kädet alkavat haista.

En polta, enkä kärsi hikoilevistä käsistä. Käsien verenkierto on jokseenkin heikkoa(?) käteni siis ovat kylmät melkein koko ajan.

Olen vaihdellut saippuoita, josko niissä olisi ollut jokin aine joka ei minulle sovi. Olen kokeillut hajuttomia ja hajullisia. Ei mitään eroa.

Kotini on siisti ja puhdas, eli en usko hajun tarttuvan mistään pöydän pinnasta yms. Olen joskus pessyt kädet, ja istunut tunnin katsomassa telkkaria, niin etten ole koskenut käsilläni mitään, silti ne alkoivat haista.

Ja haju muistuttaa lähinnä raakaa jauhelihaa, tai tunkkaista jääkaappia. Tai muuten vain likaista hajua, jos joku tietää mitä tarkoitan.

Mikä tähän voisi auttaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on jotenkin pielessä

Vierailija
2/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö käsipyyhkeet 60/90 asteessa ja vaihdatko usein? Anoppilassa aina vanhat pyyhkeet ja kädet alkaa haista, jos niihin pyyhkii kätensä. Nykyään pyyhin housuihini tai ravistelen...

Tai voiko olla joku sairaus? Onko muita oireita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä harrastanut balettia:D

Koen syöväni suht terveellisesti ja monipuolisesti. Millainen ruokavalio voi vaikuttaa pelkkiin käsiin?

Hmm, kyllä pesen ne korkeassa lämpotilassa, mutta ehkä siis pitää kokeilla vaihtaa vain useammin. Vaikka vaihdankin ne joka viikko. Kiitos, vinkistä.

ap

Vierailija
4/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla haisee kädet joskus talvisin kun ovat kuivat. Säännöllinen rasvaus ja käsipesujen vähentäminen ovat auttaneet.

En kyllä tiedä johtuuko haju oikeasti ihon kuivuudesta, eihän siinä ole mitään logiikkaa, mutta näin mulla

Vierailija
5/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista rasvaa käytät? Hajustettua vai hajustamatonta?

Käteni ovat kyllä toisinaan kuivat, mutta en ole ikinä ajatellut hajun siitä johtuvan.

ap

Vierailija
6/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käys nyt pesemässä kädet, kuivaa ne pyyhkeeseen ja haista sitten sitä pyyhettä. Jotkut pyyhkeet voi haista todella pahalta.

Vierailija
7/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisi on siisti ja puhdas, eli sulla on tiskirätti neuroosi. Mun kädet haiskahtaa usein johtuen siitä, että pyyhin vähän väliä tiskirätillä tahroja:) Toki vaihdan usein tiskirättiä, mutta haiskahtaahan se, kun on alati käytössä.

Vierailija
8/8 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaivana että sormien välit haisi vähän kuin jalkahielle tai hiivalle. Todella pahalle! Olen myös kuiva ja kylmä kätinen, että ei liittynyt hikoiluun. Meni lopulta itsestään ohi.