Lontoon matkaajat, Kings Cross asemasta kysymys
Osaisiko joku kertoa, minkälainen siirtymätaival Kings Crossilla on Heathrowin kentältä tulevasta junasta/metrosta pohjoiseen päin lähteviin juniin? Onko laiturit helppo löytää? Tytär lähdössä yksin reissuun ensimmäistä kertaa...
Kommentit (11)
Jos tytär puhuu ok englantia, niin ei ole mitään hätää. Kysyä voi aina ja britit ovat hyvin avuliaita.
Mä jäin jumiin tuohon siirtymätaival-sanaan enkä ensin tajunnut koko kysymystä! :D Oikea laituri on helppo löytää kun on siellä paikanpäällä. Etukäteen turha murehtia.
Siis onko tyttaresi matkustamassa King's Crossilta Lontoon ulkopuolelle ns. normijunalla? Oletan nyt, etta han saapuu King's Crossille Piccadilly Linella (metro).
Vierailija kirjoitti:
Jos tytär puhuu ok englantia, niin ei ole mitään hätää. Kysyä voi aina ja britit ovat hyvin avuliaita.
Juu, ja siellä on henkilökuntaa joka auttaa mielellään.
En minä muuta Kings Crossista muista, kuin että sieltä pääsee Tylypahkaan. Ja mulla on valokuva jossa oon just menossa seinän läpi... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja siellä on henkilökuntaa joka auttaa mielellään.
En minä muuta Kings Crossista muista, kuin että sieltä pääsee Tylypahkaan. Ja mulla on valokuva jossa oon just menossa seinän läpi... ;)
hmm, monellakohan turistilla on kuhmuja otsassa tuolla asemalla vierailun jälkeen
Tyttären kannattaa seurata niitä merkkejä, jotka ohjaavat suoraan juna-aseman puolelle.
Sitten vielä yksi ohje: junan lähtölaituri ilmoitetaan vasta 10-15 min ennen junan lähtöä. Tästä syystä porukka odottaa laitureiden ulkopuolella ja tarkkailee monitoreita, joihin lähtölaiturit ilmoitetaan.
Onko tytär siis menossa pohjois-Lontooseen vai pohjois-Englantiin?
Jos matkustaa Lontoon sisällä miin saapuu sinne metroasemalle ja seuraa opasteita northern linen northbound laiturille.
Jos matkustaa pohjois- Englantiin niin seuraa metroasemalta National Rail uloskäyntiin johtavia viiittoja ja sitten katutasolla toimii niin kuin normaali asemalla toimitaan.
Ei ole vaikeaa.
OT: Minun on pitänyt oikein nipistää itseäni, etten huolehdi enää nuorteni puolesta näitä asioita. Enkä neuvo, enkä ohjeista. :) Kun itse oli nuori, sitä teki ja meni ja eksyi, jos ei heti osunut oikeaan paikkaan. Äiti ei voinut netissä kysyä, että miten se ja se oikein menee. Vaikeinta lasten kasvamisessa on se, että niistä pitää päästää irti.
Vierailija kirjoitti:
OT: Minun on pitänyt oikein nipistää itseäni, etten huolehdi enää nuorteni puolesta näitä asioita. Enkä neuvo, enkä ohjeista. :) Kun itse oli nuori, sitä teki ja meni ja eksyi, jos ei heti osunut oikeaan paikkaan. Äiti ei voinut netissä kysyä, että miten se ja se oikein menee. Vaikeinta lasten kasvamisessa on se, että niistä pitää päästää irti.
Juurikin näin! Samoja tuntemuksia, pakko hillitä itseään neuvomasta ja huolehtimasta:)
Kiitos kaikille neuvoista. Eiköhän tytär pärjää, vaikka onkin melkoisen arka ja kokematon :-) On siis itse halunnut tietää etukäteen, miten pitäisi toimia.
On menossa junalla pohjoiseen, ei jää Lontooseen. Eli tuo National Rail-kyltti lienee se oikea valinta.
t:AP
En muista just tuosta asemasta kauhean tarkasti, mutta millään Lontoon asemalla ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia löytää laitureita. Niissä on helppo liikkua. :)