huoh en pysty nukkumaan ilman lääkkeita mutta en uskalla enää syödä niitä
en pysty nukkumaan ilman lääkkeita mutta mua pelottaa että ne hidastaa painonlaskua
ei kai tässä muu auta kun kärsiä
Kommentit (18)
En minäkään saa nukuttua kunnolla ilman lääkkeitä. Lääkärit vain alkoivat niin vaikeiksi että jätin keväällä lääkkeen pois. Ma-ti ja ti-ke öinä nukuin yhteensä alle 3 tuntia. Viime yönä sain onneksi nukuttua. Tämä on niin perseestä kun usein päivät menee sumussa unen puutteesta johtuen.
Tässä vähän aikaa sitten oli uutinen kuinka unilääkkeiden käyttö on vähentynyt. Onhan se kun niihin ei anneta reseptejä. Epämääräisiä mömmöjä kuten ketopriiniä kyllä saisi. Kiitos vain mutta mielummin olen nukkumatta kuin otan niitä. Kokeilin 10 iltaa ja se riitti niistä.
Itse olen saanut avun melatoniinista. Otan sen 2 h ennen nukkumaanmenoa. Itsellä on aika iso annos, siis 9mg.
1mg tbl saa apteekista ilman reseptiä.
Polta pilveä illalla, niin uni tulee ja nukut hyvin.
Mä söin ennen lääkkeitä, mutta ne pisti koko elämän niin sekaisin ja päivätkin sellaseen turtuneeseen sumuun sen yöunen lisäksi, että lopetin ja poltan nykyään hatsit, jos uni ei millään tule ja/tai herään yöllä.
^^ kuinka sä siitä huolimatta naputtelet viestejä 24/7
Sokeri ja kofeiini pois klo 14 jälkeen. Illalla reilu annos magnesiumia (400-600mg sitraattina) , melatoniini ja vaikkapa rauhoittavaa teetä. Ei nettiä ei kännykkää 2h ennen nukkumaan menoa. Päivän aikana ulkoilmaa, liikuntaa ja puhdasta ravintoa. kevyt iltapala 1-2h ennen sänkyyn menoa(kaurapuuro mustikoilla, kalaöljy, pähkinöitä/siemeniä )
Melatoniini ja magnesium Klo 21.00, nukkumaan 22.00. makkari viileäksi.
Ulkoilkaa, syökää terveellisesti, jättäkää alkoholi pois. Ajoissa sänkyyn ja vähemmän nettiä. Kyllä se siitä. Itse itsenne teette unettomiksi ja sairaiksi
Unettomuus ja kehon kohonneet kortisolitasot lihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri ja kofeiini pois klo 14 jälkeen. Illalla reilu annos magnesiumia (400-600mg sitraattina) , melatoniini ja vaikkapa rauhoittavaa teetä. Ei nettiä ei kännykkää 2h ennen nukkumaan menoa. Päivän aikana ulkoilmaa, liikuntaa ja puhdasta ravintoa. kevyt iltapala 1-2h ennen sänkyyn menoa(kaurapuuro mustikoilla, kalaöljy, pähkinöitä/siemeniä )
On myös henkilöitä, jotka eivät saa unta palellessaan -> makkari ja peitto tarpeeksi lämmin ja etenkin jalkoihin villasukat tai muuta lämmintä.
Sitä se teettää kun pitää lähteä leikkimään terveydellään ulkonäön takia. Ellei sitten oo vaan provo.
Unettomuus on normaali reaktio ruuan puutteeseen. Taidat vielä liikkuakin kuin hullu, niin kroppa on täydessä hälytystilassa.
Vierailija kirjoitti:
Polta pilveä illalla, niin uni tulee ja nukut hyvin.
Mä söin ennen lääkkeitä, mutta ne pisti koko elämän niin sekaisin ja päivätkin sellaseen turtuneeseen sumuun sen yöunen lisäksi, että lopetin ja poltan nykyään hatsit, jos uni ei millään tule ja/tai herään yöllä.
Muuten toimiva neuvo mutta siinä joutuu rikkomaan lakia. Eikä suomessa yksikään lääkäri kirjoita kannabisreseptiä uniongelmiin. Paljon kovempia aineita kyllä joksikin aikaa. Jatkuvan unettomuuden kanssa on ihan kusessa kun lääkkeitä saisi käyttää vain vähän aikaa.
Olen kokeillut kannabiksen omalla luvalla. Auttoi mutta rupesi ahdistamaan seuraukset jos käytöstä jää kiinni.
taaskaan en saa unta tää on ihan perseestä
söpöA kirjoitti:
On se rankkaa. Vaikka oot niin laihakin ja silti vaan kuvittelet että pitäis olla ihan luuranko. Sitten tämmösen hörhöilyn takia pilataan koko elämä.
mammanpoika kirjoitti:
söpöA kirjoitti:
On se rankkaa. Vaikka oot niin laihakin ja silti vaan kuvittelet että pitäis olla ihan luuranko. Sitten tämmösen hörhöilyn takia pilataan koko elämä.
en ensinnäkään oo laiha
ja en pilaa mun elämää yritän parantaa sitä
söpöA kirjoitti:
mammanpoika kirjoitti:
söpöA kirjoitti:
en ensinnäkään oo laiha
ja en pilaa mun elämää yritän parantaa sitä
Ootpas. Ei tarviis laihduttaa yhtään sun. Mun pitäis, mutta en jaksa vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin!
Uni- ja nukahtamislääkkeet sekä rauhoittavat tuhoavat muistia. Ne voivat myös aiheuttaa henkistä riippuvuutta, vaikkeivät fyysistä riippuvuutta aiheuttaisikaan. En laske melatoniinia noihin, koska aivomme erittävät sitä. Meissä siis on melatoniinia jo valmiiksi, mutta jos sen taso on alhainen, pieni lisä purkista on hyväksi.
Ap, olet siis pudottamassa painoa. Hyvä niin: ylipaino voi aiheuttaa uniapneaa, joka huonontaa unta ja aiheuttaa muutakin haittaa. Mikä on metodisi? Jos joku "dieetti", niin unohda se. Elämäntapamuutos on hidas, mutta tehokas, ei sotke elämääsi, ei valvota, tuottaa mielihyvää monella tasolla. Lisäksi laihtuminen on pysyvää.
Unettomuus/ väsymys voi myös laukaista yösyöpöttelyä ja muuta ahmimista. Eli uni ensin, laihtuminen sitten.
Usein elämän parantaminen vaatii vähän itsekuria ja vaivaa, lääkärin määräämä pilleri on niin paljon vaivattomampi. Mutta siitä voi seurata tilanne, jota avauksessa kuvailet. Onneksi konstit ei heti lopu ja voit valita toisen tien.
otan osaa.