Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"naiset eivät tiedä mikä on normaali kuukautisvuodon määrä..."

Vierailija
12.10.2016 |

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1476236954955

Vihdoinkin! Joku puhuu ääneen runsaista kuukautisista. Tämä on aihe, joka ei selviä edes gynekologilla. Koska kuukautisvuodon määrää ei kukaan voi mitata, on "runsaat vuodot" oman kokemuksen ja kerronnan varassa. Oman kokemukseni mukaan edes gynekologit eivät välttämättä reagoi siihen, että kertoo käyttävänsä montaa kuukautissuojaa yhtäaikaa, vaihtovälin olevan järjettömän lyhyt jne. Ne ovat kaikki "kokemustietoa", potilaan antamaa tietoa jne. On mahdollista, että joku kokee tarpeelliseksi vaihtaa suojan heti kun siihen jotain ilmestyy ja jollin toisella, runsasvuotoisella, kuukautissuoja on pakko vaihtaa usein, koska, no on pakko kun se ei riitä muuten. Tämä on ihan kuoliaaksivaiettu aihe!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen vuodon määrän mitata, jos käyttää kuukuppia.

Vierailija
2/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kuukupilla voi ehkä mitata suunnilleen, mutta on myös ihmisiä (kuten minä), jotka eivät voi kuukuppia käyttää. Se on aivan liian kivulias. Olen kokeillut eri merkkejä ja kokoja. Ei toimi, vaikka kovasti haluaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini nauroi, kun jouduin käyttämään yösiteita päivälläkin runsaiden menkkojen takia lukiossa.

Ei nauranut enää, kun hänellekin tuli runsaammat menkat normiksi muutaman vuoden päästä.

Vierailija
4/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kun söin pillereitä, en todellakaan olidi voinut käyttää kuukuppia, koska vuoto oli niin runsasta! Tai olisihan sitä varmaan vartin välein voinut tyhjentää...kaksi suurinta tamponia yhtaikaa käytettynä piti juuri ja juuri 2h.

Vierailija
5/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jossain nähnyt jonkun lomakkeen jonka avulla yritetään hahmottaa kuukautisvuodon todellista määrää. Siis netissä, suomenkielisen. Osaisko esim. joku gynen puolen hoitsu kertoa mistä se voisi löytyä?

Vierailija
6/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvemminhan sitä voi toisen naisen kanssa konkreettisesti vertailla niin kuin miehet muniaan.

Vierailija
7/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösiteet voisivat olla vähän vaipan mallisia tai jotenkin leveämpiä, koska minulta menee vuoto helposti siteen ohi, ei siis pitkittäin vaan sivusuuntaan siteestä yli. Nykyisin laitan parit mummokalsarit jalkaan niin menee niihin eikä lakanoihin. (niin siis en tykkää tamponeista)

Vierailija
8/8 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen väliin mulla oli ihan tavallista suurin tamponi plus superside ja vessan läheisyydessä oleilu. Onneksi iän myötä on niukentunut tosi helpoksi.

Kuukuppikokeilu oli katastrofi. Se oli parissa tunnissa liian täynnä, en osannutkaan töissä ollessani tyhjennystä kunnolla. Kädet ja housut ihan veressä. Nykyvuodolla voiskin testata uudestaan.