Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norwegian ei paikkavarausta - uskaltaako lapsen kanssa jättää paikan varaamatta?

Vierailija
12.10.2016 |

Onko viimeaikoina matkustaneita?

Onko mahista päästä vierekkäisille paikoille jos ei osta paikkavarausta etukäteen? Missä vaiheessa ilman paikkavarausta matkustaville jaetaan paikat?

Nim. viimeksi vuosia sitten matkustanut

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teet check-inin kentällä saat samalla valita paikat eli kannattaa mennä ajosisa check-in:iin niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa saada vierekkäisiä paikkoja.

Vierailija
2/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat jaetaan chek in vaiheessa. Jos pystyt itse tekemään chek in:i. voit valita vapaista paikoista haluamasi.

Ei lasta kuitenkaan yksin laiteta istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään maksa siitä etukäteisestä paikkavarauksesta. Norwegianilla alkaa check in netissä 24 tuntia ennen lentoa. Tee siellä check in ajoissa ja saatte istuinnumerot.

Vierailija
4/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikat jaetaan chek in vaiheessa. Jos pystyt itse tekemään chek in:i. voit valita vapaista paikoista haluamasi.

Ei lasta kuitenkaan yksin laiteta istumaan.

Kyllä laitetaan. Kielitaidoton 7v laitettiin kolme riviä minun taakseni Amsterdam- Helsinki lennolla, eikä kyse ollut edes mistään halpalentoyhtiöstä vaan KLM:stä. Ei ollut kabiinihenkilökunnalla vastausta siihen, että miten hätätilanteessa saavat lapsen toimimaan kuten pitää, kun hän ei osaa englantia eikä hollantia. Ja niille jotka kohta kommentoivat, että miksi ette ostaneet lisähintaisia paikkoja: Meillä ei itsellä ollut mahdollisuutta vaikuttaa paikkoihin, olimme isolla ryhmävarauksella ja paikat jaettiin lentoyhtiön toimesta vasta lentokentällä. Onneksi vieressä istuva henkilö suostui vaihtamaan paikkaan lapseni kanssa. Eli: jos haluat varmistaa vierekkäiset paikat lapsesi kanssa, millä tahansa lentoyhtiöllä, maksa extraa.

Vierailija
5/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit tehdä netissä tsekkauksen heti kun mahdollista, saanet vierekkäiset paikat.

Mulla on käynyt joskus niin, että ei olla saatu vierekkäisiä paikkoja, kun kone on ollut ihan täys. Lapsi oli kuitenkin jo koululainen, joten pärjäsi yksinkin, joten se ei ollut ylitsepääsemätön paikka. Yleensä voi kysyä joltakulta, vaihtaisiko joku paikkaa, että päästään taaperon kanssa vierekkäin. Periaatteessa kuitenkaan kellään ei ole velvollisuutta paikkaansa vaihtaa ja varsinkin, jos on sen etukäteen varannut ja maksanut, sellaista ei voida vaatia. En tiedä, miten lentoemot hoitaisivat tilanteen, jos näyttäisi siltä, että taapero jää yksin. Harva kai kuitenkaan haluaa viereensä vierasta 2-vuotiasta ilman vanhempaa, joten luulisi, että joku vaihtaa paikkaa.

Vierailija
6/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut kaksi kertaa lapsen viereen, ja kummallakin kerralla olen sanonut lentohenkilökunnalle, että en saa istua lasten vieressä, ja katson merkitsevästi silmiin. Lapset on siirretty erittäin nopeasti pois. :D

Vierailija
7/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa paikan. Se paikkavaraus on vain jos haluut jonku tietyn paikan. Lisäksi ne paikat voi varata netistä 24h aiemmin tsekatessa (norwegianilla, finnarilla 36 h ennen)

Vierailija
8/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voit tehdä netissä tsekkauksen heti kun mahdollista, saanet vierekkäiset paikat.

Mulla on käynyt joskus niin, että ei olla saatu vierekkäisiä paikkoja, kun kone on ollut ihan täys. Lapsi oli kuitenkin jo koululainen, joten pärjäsi yksinkin, joten se ei ollut ylitsepääsemätön paikka. Yleensä voi kysyä joltakulta, vaihtaisiko joku paikkaa, että päästään taaperon kanssa vierekkäin. Periaatteessa kuitenkaan kellään ei ole velvollisuutta paikkaansa vaihtaa ja varsinkin, jos on sen etukäteen varannut ja maksanut, sellaista ei voida vaatia. En tiedä, miten lentoemot hoitaisivat tilanteen, jos näyttäisi siltä, että taapero jää yksin. Harva kai kuitenkaan haluaa viereensä vierasta 2-vuotiasta ilman vanhempaa, joten luulisi, että joku vaihtaa paikkaa.

Luulisi ja luulisi. Me maksamme paikoistamme, jotta pääsemme istumaan vierekkäin käytävän molemmin puolin. Jos taaperosi sijoitetaan keskipaikalle minun viereeni, niin saat varautua korvaamaan minulle vähintään sen paikkavaraushinnan, jotta vaihdan paikkaa.

Vierailija
9/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Hyvä muistutus että check in kannattaa tehdä heti 24h ennen matkaa :) t.ap

Vierailija
10/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuita siihen ei ole.... suosittelen että maksat sen muutaman kympin ekstraa niin ei tule yllätystä.

Olen seissyt baggage-drop jonossa av-mamman takana joka huusi ja pauhasi kun heillä ei (arviolta 8-vuotiaan) lapsen kanssa ollut vierekkäisiä paikkoja.

Vierailija
11/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten kanssa matkalle lähden, säästän jostain muusta kuin paikkavarauksesta. Jokainen toki tyylillään, ne on aina arvovalintoja mistä säästää.

Vierailija
12/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkinen perhe on muistaakseni kerran joutunut hajapaikoille 2+2, matkustetaan Norskilla pari kertaa vuodessa. Täpötäydessä Teneriffan koneessakin istutaan vierekkäin.

Vierailija
13/16 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nelihenkinen perhe on muistaakseni kerran joutunut hajapaikoille 2+2, matkustetaan Norskilla pari kertaa vuodessa. Täpötäydessä Teneriffan koneessakin istutaan vierekkäin.

No eihän siinä mitään että hyvä tuuri käy mutta mitään takuita tuohon ei ole.

Vierailija
14/16 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta kesältä 2016 ja nyt kesältä 2017. Kummallakin kerralla Norwegian on laittanut lapsen, vieläpä perheen pienimmän, istumaan eri riville minun kanssani. Viime kesänä hän oli 4-vuotias ja tänä kesänä vuoden vanhempi. Norwegian ei ole ansainnut luottamustani enää vaan selkeästi huijaa väittäessään, että pyrkivät sijoittamaan lapset huoltajansa viereen. Itse tein lähtöselvityksen täsmälleen 24 h lentoa aikaisemmin ja silti kävi näin. Koittavat saada ihmiset maksamaan ylihintaista ekstraa istumapaikoistaan.

Vierailija
15/16 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän asian tarkistanut Norwegianin aspasta, että alaikäiset laitetaan automaattisesti täysi-ikäisen matkatoverinsa viereen. Sanoin aspalle, että en maksa siitä, että kolmevuotias istuu vieressäni. Jos heiltä löytyy ylimääräistä lentoemoa kolmivuotiaan kaitsemiseen, niin mikäs siinä. Istun mielelläni lennon ajan rauhassa :D Vastaus oli tuo.

Vierailija
16/16 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi ja luulisi. Me maksamme paikoistamme, jotta pääsemme istumaan vierekkäin käytävän molemmin puolin. Jos taaperosi sijoitetaan keskipaikalle minun viereeni, niin saat varautua korvaamaan minulle vähintään sen paikkavaraushinnan, jotta vaihdan paikkaa.

Minä en maksaisi :D Voisit ihan "rauhassa" istua taaperon vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi