Onko mango hyvää?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
On, kypsänä.
Suomessa ei.
Juu ei niitä raakana syö pirukaan.
Odota että se on kypsä.
Mango ei ole koskaan minulle maistunut. En pidä sen rakenteesta (säikeinen) enkä mausta.
Mutta makuasioitahan nämä.
Toiset on ihania, täydellisen kypsiä ja hyviä, toiset maistuu kalalle. Se on ihan sika säkissä kun mangoa ostaa.
Tölkissä myytävä mangosose on tosi hyvää jäätelön kanssa.
Tosin olen löytänyt sitä vain 4 kilon tölkissä ja jouduin pakastamaan sen loppuosan.
Vierailija kirjoitti:
Toiset on ihania, täydellisen kypsiä ja hyviä, toiset maistuu kalalle. Se on ihan sika säkissä kun mangoa ostaa.
Kalalle?
Pihkallehan ne maistuvat.
kaikki mangonmakuinen on ihanaa, mutta se itse hedelmä ihan järkyttävän pahaa :S
Suomeen tuotiin vielä joitakin vuosia sitten hyviä mangoja. Helmikuisin. Siirtyi sitten maaliskuihin. Nykyään Suomesta EI saa enää hyviä mangoja. Miksiköhän?
Kyllä etenkin vaniljajäätelön kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, kypsänä.
Suomessa ei.
Juu ei niitä raakana syö pirukaan.
Odota että se on kypsä.
Mango ei poimimisen jälkeen enää parane, toisin kuin banaani mahdollisesti. Mango on joko heti hyvä, tai ei ollenkaan.
Mangon kuuluu olla sisältä enemmän ORANSSI kuin keltainen. Keltainen mango on sekunda.
Kypsästä mangosta valuu aina pihkaa. Mutta sekundakin mango (eli sisältö keltainen, ei oranssi) voi olla kypsä... eli pihka ei kerro laadusta/lajikkeesta.
Hyvien mangojen tuonti Suomeen taisi päättyä 3 vuotta sitten.
En tykkää mangosta hedelmämä mutta jostain syystä mango pepsi max on todella hyvää :D
Vierailija kirjoitti:
Tölkissä myytävä mangosose on tosi hyvää jäätelön kanssa.
Tosin olen löytänyt sitä vain 4 kilon tölkissä ja jouduin pakastamaan sen loppuosan.
Kun tarvitsen mangososetta, menen marketin vauvanruokahyllylle ja valikoin sieltä sopivan purkin.
Kokonaisen tuoreen mangon ostaminen ja soseuttaminen on hankalaa, koska kypsyyden arviointi on vaikeaa.
En ole koskaan nähnyt 4 kilon mangososetölkkejä.
Mangon leikkaus
Hyvää, nam.