Pysähdyt autolla suojatien eteen. Takaa viereistä kaistaa ajaa auto pysähtymättä. Tööttäätkö?
Mä olen alkanu töötätä, siinä on hyvää aikaa seurata peileistä, meinaako takaatulija pysähtyä vai ei. Ja niin moni ei pysähdy.
Tööttiä painan yleensä kun on vierellä. Ja painan pitkään. Jalankulkijat ovat aina huomanneet tilanteen. Näin Helsingissä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän sinua ja kaltaisiasi! Olin ylittämässä tietä, auto pysähtyi suojatien eteen, kun yhtäkkiä pysähtyneen auton takana ollut auto vaihtoi kaistaa ja ohitti auton. Onneksi edessä ollut auto tööttäsi, kun katsoin silloin oikealla varmistaakseni ettei sieltä tule autoja. Muuten kuukauden ikäni vauvani vaunuissa olisi voinut jäädä auton alle!
Totta vitussa pitää katsoa lähestyviä autoja vaikkei kukaan tööttääkään. Lakikin edellyttää kaikilta varovaisuutta "onnettomuuksien" välttämiseksi. Lainausmerkeissä siksi, että liikenneturvallisuus ei saa perustua onneen tai sen puutteeseen.
Miten olisin voinut olettaa,että pysähtyneen auton takana ollut auto lähtisi yhtäkkiä ohittamaan suojatien eteen pysähtynyttä autoa vastaantulijoiden kaiatalle, ( siis nämä tuli vasemmalt) ja minä katsoin oikealle, ettei kulman takaa tule oikealta autoa. Kysessä siis normaali yksikaistainen katu.
Yritän vilauttaa hätävilkkuja, että autoilija tajuaa jarruttaa + äänimerkki jalankulkijalle.
Yritän vilauttaa hätävilkkuja, että autoilija tajuaa jarruttaa + äänimerkki jalankulkijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän sinua ja kaltaisiasi! Olin ylittämässä tietä, auto pysähtyi suojatien eteen, kun yhtäkkiä pysähtyneen auton takana ollut auto vaihtoi kaistaa ja ohitti auton. Onneksi edessä ollut auto tööttäsi, kun katsoin silloin oikealla varmistaakseni ettei sieltä tule autoja. Muuten kuukauden ikäni vauvani vaunuissa olisi voinut jäädä auton alle!
Totta vitussa pitää katsoa lähestyviä autoja vaikkei kukaan tööttääkään. Lakikin edellyttää kaikilta varovaisuutta "onnettomuuksien" välttämiseksi. Lainausmerkeissä siksi, että liikenneturvallisuus ei saa perustua onneen tai sen puutteeseen.
Miten olisin voinut olettaa,että pysähtyneen auton takana ollut auto lähtisi yhtäkkiä ohittamaan suojatien eteen pysähtynyttä autoa vastaantulijoiden kaiatalle, ( siis nämä tuli vasemmalt) ja minä katsoin oikealle, ettei kulman takaa tule oikealta autoa. Kysessä siis normaali yksikaistainen katu.
Mulle kanssa käynyt tämä nelikaistaisella, tai siis paikassa missä menee kaksi kaistaa samaan suuntaan viereikkäin. Yksi pysähtyy antamaan mulle tietä. Tämän takana neljä seuraavaa autoa vaihtaa kaistaa ja ohittaa sen pysähtyneen auton. Minä siinä keskellä suojatietä jään odottamaan, että nämä törtöt menevät. en arvannut allekaan kävellä. Nostin pysähtyneelle autolle kättä ja hymyilin, kuski puisteli päätään.
Aina soi torvi. Kerran piti tulla ulos autosta kun painelivat jonossa ohi! Ei mulla mitään liikenteenohjausoikeutta ole, mutta vit*tti kun koululaiset ei pääse yli kun minäminäminäautoilijalla on kiireoikeus.
Jos kyseessä risteys jossa liikennevalot, niin vain punaisia päin kävelevä voi jäädä alle muiden noudattaessa sääntöjä. Muissa tapauksissa pitää kyllä pysähtyä suojatien eteen pysähtyneen auton viereen
Samoin pitää töötä jos edessä menevä auto ei pysähdy antamaan tietä jalankulkijalle.
Jos saadaan tavaksi se että törtön ympärillä soi torvet koko ajan, niin ehkä se alkaa vaikuttaa ajokäytökseen.