Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysähdyt autolla suojatien eteen. Takaa viereistä kaistaa ajaa auto pysähtymättä. Tööttäätkö?

Vierailija
11.10.2016 |

Mä olen alkanu töötätä, siinä on hyvää aikaa seurata peileistä, meinaako takaatulija pysähtyä vai ei. Ja niin moni ei pysähdy.
Tööttiä painan yleensä kun on vierellä. Ja painan pitkään. Jalankulkijat ovat aina huomanneet tilanteen. Näin Helsingissä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkijoiden varoittamiseksi äänimerkki on paikallaan. Ohittajalle protestoiminen ei kannata.

Vierailija
2/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vain kunnolla tööttäämään noille. Voiko poliisi sakottaa, jos ottaa rekkarin ylös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiitän sinua ja kaltaisiasi! Olin ylittämässä tietä, auto pysähtyi suojatien eteen, kun yhtäkkiä pysähtyneen auton takana ollut auto vaihtoi kaistaa ja ohitti auton. Onneksi edessä ollut auto tööttäsi, kun katsoin silloin oikealla varmistaakseni ettei sieltä tule autoja. Muuten kuukauden ikäni vauvani vaunuissa olisi voinut jäädä auton alle!

4/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
5/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkanu ihan ahkerasti tööttäämään noissa tilanteissa, joissa autoilija on ihan sika eikä välitä liikenneturvallisuudesta eikä liikennesäännöistä. Siinä kyllä kaikkien päät kääntyy. Sen verran vakuuttava on pitkä tööttäys.

Vierailija
6/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos ehdin reagoimaan. Nämä on yleensä ihan käsittämättömiä.

Ihan kotimme vieressä on tällainen vaarallinen risteys. Itse käännyn vasemmalle ja väistän vastaan tulevia viereinen kaista jatkuu suoraan. Risteys on koulun vieressä ja siinä on paljon lapsia ylittämässä tietä. Jatkuvasti oikeaa kaistaa ajavat posottavat edes hidastamatta, vaikka viereisellä kaistalla on meitä vasemmalle kääntyviä ja aika usein myös suojatietä ylittäviä. Pari niin kamalaa vaaratilannetta on ollut, että sydän on hakannut vielä kotipihassakin. Kerrankin oli aika liukasta ja viereistä kaistaa tuli kovaa auto, tajusi kyllä sitten siinä just ennen suojatietä, että tietä on mun auton takaa ylittämässä äiti lapsineen. Mutta oli niin liukas tie, ettei se auto nyt enää siinä pysähtynyt mihinkään. Ihan tuuria ettei siinä käynyt pahasti.

En varmaan antaisi turvallisuusyistä tietä jalankulkijoille, mutta tohon on pieni pakko pysähtyä.

Outoa, mutta tätä sääntöä rikkovat havaintojeni mukaan yleensä naiskuskit.

Vierailija
7/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tööttää, en katso peilistä takana viereisellä kaistalla tulijoita. Ei ne minua kiinnosta enkä ole vastuussa siitä, noudattavatko muut päivänselviä liikennesääntöjä.

Vierailija
8/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lainsäädännössä äänimerkin käyttämisestä säädetään tieliikennelain 34 §:ssä. Sen mukaan äänimerkkiä voidaan käyttää, milloin se on tarpeen vaaran välttämiseksi. Sopivia äänimerkin käyttötilanteita ovat vaaratilanteet, joissa on onnettomuuden uhka."

9/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tööttään myös "protestiksi", koska toivoisin jonkun tööttäävän myös minulle, jos tekisin ajatuksissani jotain mahd toisessa tilanteessa vaarallista. Hyvä muistutus.

Vierailija
10/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lainsäädännössä äänimerkin käyttämisestä säädetään tieliikennelain 34 §:ssä. Sen mukaan äänimerkkiä voidaan käyttää, milloin se on tarpeen vaaran välttämiseksi. Sopivia äänimerkin käyttötilanteita ovat vaaratilanteet, joissa on onnettomuuden uhka."

Ja tuossa jos missä on.

Vierailija
11/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kotimme vieressä on tällainen vaarallinen risteys. Itse käännyn vasemmalle ja väistän vastaan tulevia viereinen kaista jatkuu suoraan. Risteys on koulun vieressä ja siinä on paljon lapsia ylittämässä tietä. Jatkuvasti oikeaa kaistaa ajavat posottavat edes hidastamatta, vaikka viereisellä kaistalla on meitä vasemmalle kääntyviä ja aika usein myös suojatietä ylittäviä. Pari niin kamalaa vaaratilannetta on ollut, että sydän on hakannut vielä kotipihassakin. Kerrankin oli aika liukasta ja viereistä kaistaa tuli kovaa auto, tajusi kyllä sitten siinä just ennen suojatietä, että tietä on mun auton takaa ylittämässä äiti lapsineen. Mutta oli niin liukas tie, ettei se auto nyt enää siinä pysähtynyt mihinkään. Ihan tuuria ettei siinä käynyt pahasti.

En varmaan antaisi turvallisuusyistä tietä jalankulkijoille, mutta tohon on pieni pakko pysähtyä.

Alapa ajamaan tuota risteystä sillä mielentilalla, että olet valmiina AINA painamaan tööttiä, kun näet, että takaa tulee täysiä auto ja lapsia on ylittämässä tietä. Ota se projektiksisi. Ehkäpä noi kuskit sit herää, että mitäs tässä nyt tapahtuikaan. Ja seuraavalla kerralla pysähtyisivät.

Vierailija
12/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vain kunnolla tööttäämään noille. Voiko poliisi sakottaa, jos ottaa rekkarin ylös?

Ei voi pelkästään toisen osapuolen sanan perusteella sakottaa. Eri asia jos on sellainen tuulilasiin laitettava kamera josta pystyy selkeästi tilanteen havaitsemaan.

Vierailija
13/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tällä ei tosiaankaan tarkoiteta sitä, että av-mamma ryhtyy liikennepoliisiksi valvomaan muuta liikennettä ja painelee tööttiä sen mukaan.

Vierailija
14/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pysähdyin suojatien eteen antamaan tietä pienelle lapselle. Nopeusrajoitus 40 km/h. Vastaantulevien kaistaa ajoi auto, joka ei selvästikään aikonutkaan pysähtyä, vaikka itse olin täysin pysähdyksissä ja tämä lapsi jo astui suojatielle tullen siis minun suunnasta katsoen oikealta. Painoin tööttiä pitkään ja lapsi katsoi oikealle ja näki lähestyvän auton ja lapsi pysähtyi.

Auto ei silti pysähtynyt, olisi ehtinyt. Ja niin sen suojatien yli se posotti lujaa vauhtia, vaikka lapsi seisoi konepeltini edessä suojatiellä. Tilanne oli täysin selkeä, suora tie, ei autoja missään, hiljaista. Ei voinu olla näkemättä. Tosi törkeää.

Vierailija
15/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapa ajamaan tuota risteystä sillä mielentilalla, että olet valmiina AINA painamaan tööttiä, kun näet, että takaa tulee täysiä auto ja lapsia on ylittämässä tietä. Ota se projektiksisi. Ehkäpä noi kuskit sit herää, että mitäs tässä nyt tapahtuikaan. Ja seuraavalla kerralla pysähtyisivät.

Joo, tän paikan mä jo tunnen, kun siitä päivittäin ajan ja hidastan oikeastaan jo pitkän matkan päässä, jos näen että siinä on koululaisia menossa, jotta viereisellä kaistalla ajava vähän hitaammallakin käyvä tajuaa ja näkee, että siellä suojatiellä on ihmisiä.

Sikälikin outoa, että tää on kuitenkin tällaista lähiötä, jossa valtaosan autoilijoista kuvittelisi asuvan täällä suunnalla, kun ei täällä mitään yrityksiä tai mitään sellaista ole, jonne sattumalta joku poikkeaisi. Eli hämmästyttää ettei ihmiset jo tiedä tuota risteystä. Alkaa epäilyttää, että osa autoilijoista ei kertakaikkiaan tiedä tuota sääntöä.

Vierailija
16/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kiitän sinua ja kaltaisiasi! Olin ylittämässä tietä, auto pysähtyi suojatien eteen, kun yhtäkkiä pysähtyneen auton takana ollut auto vaihtoi kaistaa ja ohitti auton. Onneksi edessä ollut auto tööttäsi, kun katsoin silloin oikealla varmistaakseni ettei sieltä tule autoja. Muuten kuukauden ikäni vauvani vaunuissa olisi voinut jäädä auton alle!

Totta vitussa pitää katsoa lähestyviä autoja vaikkei kukaan tööttääkään. Lakikin edellyttää kaikilta varovaisuutta "onnettomuuksien" välttämiseksi. Lainausmerkeissä siksi, että liikenneturvallisuus ei saa perustua onneen tai sen puutteeseen.

Vierailija
18/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Täällä Vaasassa noita nelikaistaisia kun riittää. Viimeksi tosin tuli kovaa ja olin jo käsi töötillä, mutta pysähtyikin. Kerran sain keskisormea. Jos olis ollut kojelautakamera, olisin lähettänyt iltapuluun. 

Vierailija
19/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnän oven auki. Kaikki on tähän mennessä jarruttaneet.

Vierailija
20/27 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta vitussa pitää katsoa lähestyviä autoja vaikkei kukaan tööttääkään. Lakikin edellyttää kaikilta varovaisuutta "onnettomuuksien" välttämiseksi. Lainausmerkeissä siksi, että liikenneturvallisuus ei saa perustua onneen tai sen puutteeseen.

Tietenkin pitää katsoa lähestyviä autoja. Ihan samoin kuin pitää autoilijana antaa jalankulkijan ylittää suojatie turvallisesti. Useista syistä näin ei vaan aina tapahdu, ja silloin tööttäys voi pelastaa hengen. Haittaako sua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan