Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä iphone, kannattiko puhelimesta maksaa niin paljon?

Vierailija
11.10.2016 |

Minun pitäisi ostaa uusi puhelin ja mietin kuumeisesti, että minkä ostaisin. Mitä olet tykännyt iphonestasi ja mitä ajatuksia puhelimen kallis hinta näin jälkikäteen tuo mieleesi; kirpasiko hinta vain kerran vai koetko, että halvemmalla hinnalla olisi saanut myös riittävän puhelimen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, halvemmalla saa paremman.

Vierailija
2/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

iskä osti :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa suosituksia muista merkeistä ja malleista.

Ap

Vierailija
4/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla ostin kytkyn eli liittymä samalla. Ei kirpaissut ja samalla se maksu meni siinä liittymän kuukausimaksun yhteydessä.

En kylläkään ostanut uusinta mallia, vaan silloin 5 C:n, vaikka oli jo S markkinoilla.

Vierailija
5/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii ainoastaan iPhonet hyvin ja kestää monta vuotta. Muun merkkiset puhelimet aina alkaa sekoilemaan siinä puolen vuoden käytön jälkeen. Ja siitä alkaa alamäki.

Vierailija
6/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan itse iPhone 6 plussan tosin jos alkaa reistailee niin päivittäisiin 7 plussaan.

Vierailija
7/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vanhempi ja halvempi malli, nekin kestää varmasti pidempään kuin nämä samsungit ja honorit.

Vierailija
8/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä puhelin sinulla on aiemmin ollut? Puhelimesta ei todellakaan kannata maksaa 600-700 €, se on jo tietokoneen hinta, kolmellasadallakin saa jo erittäin hyviä puhelimia. Itse hankin vähän aikaa sitten Honor 7:n ja olen tykännyt, hinta vähän alle kolmesataa, tosin lisämuistia kannattaa ostaa lisäksi.

Vierailija
9/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin Blackphone. iPhonessa ei ole lainkaan yksityisyyttä. BP2 maksoi yhteensä siinä tonnin pinnalla, mutta kylkiläisinä saa reilusti rahanarvoisia etuja.

Vierailija
10/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukka perustelee kalliiden iPhonejen ostoa sillä kun kestää paremmin(kestääkö edes?), mutta pitävätkö sitä samaa mallia kuitenkaan sitä viittä vuotta, joka oikeuttaisi tuon hinnan?

Vierailija
11/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa suosituksia muista merkeistä ja malleista.

Ap

Huawei ainakin. Itsellä 300€ jo poistunut malli, tykännyt oon tän 2 vuoden ajan. Huawei P9 seuraavaks.

Vierailija
12/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vertaillut, mutta käyttäjäystävällisiä. Ei kai tarvitse uusinta ostaa? Ei tämä nykyinen ollut kallis< 400€.

Vierailija
13/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä puhelin sinulla on aiemmin ollut? Puhelimesta ei todellakaan kannata maksaa 600-700 €, se on jo tietokoneen hinta, kolmellasadallakin saa jo erittäin hyviä puhelimia. Itse hankin vähän aikaa sitten Honor 7:n ja olen tykännyt, hinta vähän alle kolmesataa, tosin lisämuistia kannattaa ostaa lisäksi.

Mulla kaksi edellistä puhelinta on olleet Samsungeja ja olen niistä tykännyt. Nyt markkinoilla olevista Samsungeista tykkäisin niistä, joissa on se edge-reuna eli käytännössä Samsung Galaxy 6 edge, mutta sekin on tosi kallis. Siihen ei tosin saa lisämuistia ja sen ominaisuudet ei ymmärtääkseni ole kovin hääppöiset kun vertaa noihin halvempiin.

Ap

Vierailija
14/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iPhone on mulle ollut aina rahansa arvoinen, koskaan ei ole ollut ongelmia. Olen omistanut kolme ja ekan ostin viisi vuotta sitten (kaks ekaa menivät molemmat vielä toiselle käyttäjälle). Eli en voi siis omasta puolestani kuin suositella. Kannattaa katsella vaikka iPhone SE:tä, se on vähän edullisempi mutta edelleen hyvä luuri. Mulla on itellä ollu nyt kaks vuotta iPhone 6, joka on tuota vanhempi malli enkä ole vielä ajatellut vaihtaa sitä ja jos vaihtaisin niin juuri tuohon SE:hen. Se on vähän pienempi kuin ne lippulaivamallit ja myös enemmän aiempien saman kokoisten mallien näköinen, eli ainakin mun mielestä siis myös tyylikkäämpi.

Eikä nykyään iPhonen ja Samsungin kalliimpien mallien välillä oo kai suurta taso- tai hintaeroa.

Vierailija
15/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvii 600-700€ puhelinta? Itselläni ei ole pitkään aikaan ollut yli 350€ puhelinta ja aina ovat loistavasti toimineet siihen asti kunnes esim pudonnet veteen tai muu liian iso kolhu. Viimeksi menin giganttiin ja myyjälle sanoin että pitäis saada halpa ja hyvä puhelin max 300€. Myyjä alkoi heti lässyttää ettei alle 300 saa hyvää ja toimivaa. Katoin että hyllyssä oli mun edellistä mallia oleva puhelin 250€ samsung J5 joka toimi loistavasti aina ja oli hyvä. Lopuksi oli pakko sanoa myyjälle että haista sinä vittu ja kävellä käytävän toisellepuolelle teknisille ja ostaa hyvä ja halpa puhelin. Katsoi vähän pahasti se gigantin myyjä.

Vierailija
16/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatti. Ei osamaksuna tunnu missään.

Vierailija
17/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän. Itsellä on iphone 6 jonka sain lahjaksi. En itse olisi ostanut koska niin kallis, mutta olen ostanut halvempia puhelimia androidilta ja ne alkavat nopeasti lagimaan, appit kaatuu ja akkukin vetää nollille. Itselläni oli Huawein parin sadan euron puhelin ja päivitettyäni ohjelmiston alkoi alamäki (ja tämän piti siis tulla ihan puhelimen mukana). Akku ei kestänyt edes koulumatkalle ja sovellukset kaatuili jatkuvasti ja olivat todella hitaita. Se vasta ottikin päähän, että hukkaan meni ne rahat. Mitä olen muilta seuraillut niin yhtälailla hajoaa Samsungit yms ellei pyöritä siellä iphonen hintaluokassa.

Oma iphone 6 on nyt yli vuoden vanha ja ainoastaan akku on huonontunut. Käytän kuitenkin enemmän puhelinta kuin läppäriä joten siitäkin syystä akkua kuluu. Muuten toimii nopeasti eikä sovellukset juuri ikinä kaadu ja pystyy kaiken tekemään (yleisimmät asiat esim sähköposti, pankki jne) minkä tietokoneellakin. Näytössäkin on vain yksi pieni naarmu (avaimista todennäkösesti) vaikka puhelin on pudonnut useita kertoja. Ehdottomasti osta kunnolliset suojakuoret oli mikä puhelin tahansa. Itselläni on jotkut armeijan käytössä testatut ja hyvin ovat toimineet.

Iphone on mielestäni hyvä puhelin vaikka hinta on järkyttävä. Androideistakin voi löytää hyviä puhelimia jos ollaan samassa hintahaarukassa. Halvemmat puhelimet ovat halvempia syystä. Ikävä kyllä.

Vierailija
18/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, mitä niin kovin erinomaista noissa liki tonnin hintaisissa kännyköissä on verrattuna edullisempiin. Käytättekö te todella kaikkia niitä toimintoja, joita luuristanne löytyy? Joskus vaan tuntuu, että tavalliset aikuiset lähinnä soittavat ja lähettävät tekstiviestejä ja vastaanottavat samoja. Jotkut lukevat iltapäivälehtiä kännykällä silmät tihrussa. Niin ja tietysti useimmat kuvaavat aika paljon. Pankkiasioita voisi hoitaa kännykällä, mutta minä ainakaan en halua. Nettiäkin selaan mieluummin tietokoneella, samoin kirjoittelen sähköposteja. Ei tarvitse yrittää tähdätä oikeaan kirjaimeen. Minulle riittää lyhyiden tekstareiden tuhertaminen. Mutta tietysti: kukin tyylillään. Minun tyylilläni riittää edullinen luuri, sellainen jopa alle kahdensadan. Minun ei tarvitse esittää mitään, en kulje luuri kourassa, vaan osaan olla kaukanakin puhelimesta. Jos jollakulla on tärkeää asiaa enkä ole heti vastaamassa, niin kyllä hän soittaa uudelleen. Tai sitten soitan itse, jos nimittäin satun kotiin tultuani katsomaan, onko tullut puheluita tai viestejä. 

Vierailija
19/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan omaa käyttöäsi, mihin sitä tarvitset ja kuinka paljon. Jos olet normaali ihminen, etkä tuijota sitä luuriasi 10 tuntia päivässä raskaita mobiilipelejä pelaten ja elokuvia katsellen(?) ja kymmentä eri somekanavaa samanaikaisesti käyttäen, niin parjäät hyvin edullisemmallakin puhelimella. Sitten voit miettiä mitä muuta kivaa voisit saada sillä säästyneellä 200-400€. Jos minä saisin ilmaiseksi valita minkä tahansa puhelimen, toki ottaisin jonkun 900€ lippulaivamallin, mutta en minä sellaista oikeasti tarvitse. Ne on rikkaille, joilla on millä mällätä, tai niille joilla se puhelin on tärkein työväline ja firma maksaa. Älä sokaistu niiden hienojen laitteiden edessä liikaa, tämän päivän 300€:n puhelin on jo hienompi kuin mikään lippulaiva 5 vuotta sitten.

Vierailija
20/33 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, mitä niin kovin erinomaista noissa liki tonnin hintaisissa kännyköissä on verrattuna edullisempiin. Käytättekö te todella kaikkia niitä toimintoja, joita luuristanne löytyy? Joskus vaan tuntuu, että tavalliset aikuiset lähinnä soittavat ja lähettävät tekstiviestejä ja vastaanottavat samoja. Jotkut lukevat iltapäivälehtiä kännykällä silmät tihrussa. Niin ja tietysti useimmat kuvaavat aika paljon. Pankkiasioita voisi hoitaa kännykällä, mutta minä ainakaan en halua. Nettiäkin selaan mieluummin tietokoneella, samoin kirjoittelen sähköposteja. Ei tarvitse yrittää tähdätä oikeaan kirjaimeen. Minulle riittää lyhyiden tekstareiden tuhertaminen. Mutta tietysti: kukin tyylillään. Minun tyylilläni riittää edullinen luuri, sellainen jopa alle kahdensadan. Minun ei tarvitse esittää mitään, en kulje luuri kourassa, vaan osaan olla kaukanakin puhelimesta. Jos jollakulla on tärkeää asiaa enkä ole heti vastaamassa, niin kyllä hän soittaa uudelleen. Tai sitten soitan itse, jos nimittäin satun kotiin tultuani katsomaan, onko tullut puheluita tai viestejä. 

No se on erinomaista että saa puhelimen joka ei vasikoi henkilökohtaisia tietoja vasemmalle ja oikealle. Ja edelleen, BP2:sen kanssa saa niin paljon rahanarvoisia etuja että itse puhelimen hinta jää varsin vaatimattomaksi.

-9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän