Kuinka paljon panostat ulkonäköön ollessasi parisuhteessa?
Otsikossa olikin kysymys. Itse kun pidän huolen, että olen meikittäkin nättinä (pidän kevyitä luonnollisia ripsipidennyksiä ja värjään kulmat), en harrasta ikinä seksiä sängen kanssa, laitan nätit alusvaatteet, jos tiedän, että mies ne näkee jne..
Olin tosi yllättynyt, kun kavereiden kesken tuli ilmi, että moni tekee juuri päivastoin. Että alussa on panostettu, mutta se on sitten jäänyt. Itse olen aina ajatellut, että mitä pidempi suhde, sen tärkeämpää se on. Miten teillä?
Kommentit (47)
Mielestäni nainen on kaunein luonnollisimmillaan, en pidä siitä että meikataan kauppaan puolituntia ja vaihdetaan 3 vaatteet ennen lähtöä, lopuksi laitetaan ne ensimmäiset. Ei naisen ulkonäkö niin olennainen kuitenkaan ole. Sisin on 70% kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panostan saman verran kuin muutenkin, eli en juuri yhtään. Ihan älytön sääntö "ei seksiä jos jaloissa on karvoja". Mitä ne siellä haittaa, mieshän tunkee pippeliään pimppiin. Sitäpaitsi sitten on aika kouluttaa mies tykkäämään karvoista jos ne meinaavat olla este jollekin. Tai siis on mulla ne karvat jo suhteen alkaessakin. I like it simple. Ripsienpidennykset samasta syystä ihan tyhmiä. Kyllä ne on vain miehen kalastajill, eik kai nyt kukaan arvonsatunteva nainen niitä naurettavuuksia muuhun käytä :DD
Olen hetero nainen, mutta mua inhottaa säärikarvat naisilla esim. kesällä kun sänki on näkyvillä. Jos olisin mies, en uskoisi kiihottuvani karvaisista jaloista, kainaloista ym. En haluaisi suudella karvaisia reisiä. Jotenkin niin vahvasti luo mielikuvaa huolittelemattomuudesta ja "miesmäisyydestä". Olen itse siis epiloinnin ja sheivauksen suurkuluttaja.
Se mies, joka kuvittelet olevasi, olisi impotentti jos naisten karvoitus olisi ongelma.
Jos olisit ikinä katsonut miehen sääriä omiesi vieressä, sen sijaan että ihailet omiasi, olisit kyllä huomannut eron olevan niin suuri että mitään pelkoa miesmäisyydestä ei ole. On naisella sen verran hennot säärikarvat mieheen verrattuna.
Saa jokainen sääret ajella, ei siinä mitään. Onhan se siistimpää. Oli vain pakko puuttua noin älyvapaaseen kommenttiin.
Mitä älyvapaata siinä oli? Uskoisin tässä maassa olevan sen verran paljon vapaita naisia, että olisi varaa valita se mieluinen tai odottaa kunnes se löytyy. Toiset tykkää blondeista ja toiset sheivatuista sääristä. Kukin valitkoon mistä tykkää.
Yksinasuessa ja sinkkuna kotivaatteet oli mitä sattuu, nyt yhdessä asuessa on edelleen kotivaatteet mutta vaatteet on aina puhtaat ja vähän nätimmät verrattuna sinkkukotivaatteisiin. Yksin ei niin haitannut jos paidassa oli ketsuppia tai kainalot vähän haiskahti. :D
Voisin varmaan meikata enemmän ja panostaa muutenkin, mutta mies ei kyllä oikeastaan huomaa eroa. Miksi vaivautua kotipäivinä meikkaamaan kun toinen ei edes huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä laittautuu mutta kadulla tulee vastaan ties mitä monsteritarta. :-D Mikä onkaan se totuus ja mikä haave...
Tämä. Jos kampaan hiukset, laitan ripsiväriä ja vähän kulmakynää, olo on kaikkea muuta kuin laittautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panostan saman verran kuin muutenkin, eli en juuri yhtään. Ihan älytön sääntö "ei seksiä jos jaloissa on karvoja". Mitä ne siellä haittaa, mieshän tunkee pippeliään pimppiin. Sitäpaitsi sitten on aika kouluttaa mies tykkäämään karvoista jos ne meinaavat olla este jollekin. Tai siis on mulla ne karvat jo suhteen alkaessakin. I like it simple. Ripsienpidennykset samasta syystä ihan tyhmiä. Kyllä ne on vain miehen kalastajill, eik kai nyt kukaan arvonsatunteva nainen niitä naurettavuuksia muuhun käytä :DD
Olen hetero nainen, mutta mua inhottaa säärikarvat naisilla esim. kesällä kun sänki on näkyvillä. Jos olisin mies, en uskoisi kiihottuvani karvaisista jaloista, kainaloista ym. En haluaisi suudella karvaisia reisiä. Jotenkin niin vahvasti luo mielikuvaa huolittelemattomuudesta ja "miesmäisyydestä". Olen itse siis epiloinnin ja sheivauksen suurkuluttaja.
Se mies, joka kuvittelet olevasi, olisi impotentti jos naisten karvoitus olisi ongelma.
Jos olisit ikinä katsonut miehen sääriä omiesi vieressä, sen sijaan että ihailet omiasi, olisit kyllä huomannut eron olevan niin suuri että mitään pelkoa miesmäisyydestä ei ole. On naisella sen verran hennot säärikarvat mieheen verrattuna.
Saa jokainen sääret ajella, ei siinä mitään. Onhan se siistimpää. Oli vain pakko puuttua noin älyvapaaseen kommenttiin.
Mitä älyvapaata siinä oli? Uskoisin tässä maassa olevan sen verran paljon vapaita naisia, että olisi varaa valita se mieluinen tai odottaa kunnes se löytyy. Toiset tykkää blondeista ja toiset sheivatuista sääristä. Kukin valitkoon mistä tykkää.
En yrittänyt kieltää ketään tykkämästä mistään.
Se oli älyvapaata, että luulet ettei mies voisi kiihottua naisesta jolla on sääret ajelematta. Jos tuo on kynnyskysymys miehelle, silloin tarvitaan lääkäriä. Totta kai, kaikki seksuaalisuus on normaalia ja blaablaa. Mutta on impotenssikin normaalia ja siihen saa lääkkeet.
Eri asia sitten, jos kuvitellessasi olevasi mies kuvittelit itsesi mieheksi jolla on jokin fetissi ajelemattomista sääristä. Kai sellainenkin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole IKINÄ ymmärtänyt, että mitä pahaa siinä on, että panostaa miehen vuoksi? se on joku suomalainen vanha uskomus, että miehen takia Ei saa missään nimessä laittautua eikä pukeutua seksikkääksi.
Mitä jos mies sanoisi, että todellakaan aio panostaa naisen vuoksi? :) olisi varmaan helvetti irti monessa taloudessa.
Mielestäni on enemmän kuin tervettä ja suoranainen edellytys parisuhteessa, että panostetaan erinäköisiin juttuihin - kuten ulkonäköön - sen toisen vuoksi eikä katsella vain sitä omaa napaa ja tehdä vain itsenvuoski asioita. Suomalainen nainen on itsekäs parisuhteessa.
Nyt alkoi muuten kiinnostaa. Kerropas. Miten suomalainen mies panostaa ulkonäköönsä naisen vuoksi ja miltä näyttää mies joka jättää panostamatta? Millaista helvetin irtautumista tästä sitten seuraa?
Haluan tietää, mikä tekee minusta niin suunnattoman itsekkään ja minkä suomalainen mies hoitaa niin äärettömän paljon paremmin kuin minä, suomalainen nainen?
Anna palaa.
Suomalainen mies panostaa suhteeseen lähtökohtaisesti enemmän ja on vähemmän itsekäs. Suomessa kun ajatellaan, että esimerkiksi toisen kiihoittaminen seksiin on usein miehen vastuulla (miehen tulee lähestyä tietyllä tavalla, olla tietynlainen suhteessa ja tehdä aloitteet tiettyyn tyyliin), samoin ajatellaan, että seksuaalinen tyydytys on usein miehen vastuulla hoitaa sekä naiselle että miehelle. Kuinka moni ajattelee, että naisen pitää olla parisuhteessa tietynlainen ja suorittaa kotityöt tietyllä tavalla ennenkuin on oikeutettu seksiin? monelle miehelle tällainen skenaario on ihan arkipäivää.
En ole IKINÄ kuullut suomalaisen miehen sanovan, että "minähän en naista varten tee". sen sijaan olen kuullut naisista, jotka eivät omien kuukautistensa aikaan edes suihin ota. Tai eivät ylipäätään kykene joustamaan siellä sängyssä juttuihin, joista mies nauttii. Ulkonäköstä huolehtiminen menee vähän samaan kategoriaan, sen ideana nyt on kuitenkin tuoda sitä seksuaalista fiilistä ja jännitettä suhteeseen. Jokainen tehköön osansa sen osalta, mutta kokemukseni ja näkemieni mukaan se naisten osuus on Suomessa häviävän pieni. Suomalainen nainen on keskimäärin äärimmäisen itsekäs, mitä tulee parisuhteen seksuaalisen osuuden ylläpitämiseen, toisen halujen tyydyttämiseen, aloitteiden tekoon tai toisten mieltymyksien toteuttamiseen.
Sanoit syyllistävästi, että Suomessa miehen odotetaan käyttäytyvän tietyllä tavalla seksin suhteen. En ala vängätä siitä, onko tuo totta. Mutta syyllistävästä sävystäsi päätellen ainakin itse kieltäydyt tuosta. Et siis panosta suomalaisena miehenä.
Oliko muuta?
En oikein voi tehdä suomalaisena miehenä yhtään mitään, kun olen nainen.
Oletko ihan varma? Tekstisihän on suurimmaksi osaksi miehen tyydytykseen tähtäävistä seksuaalisista teoista fantasiointia. Jos olet nainen - mitä todella epäilen - olet hyvin seksuaalisesti kehittymätön yksilö.
Mutta ei, et sinä nainen ole. Olet ihan tuttu tyyppi, tuo tekstisi alku on ollut hyvin monessa keskustelussa täällä jokseenkin sanasta sanaan.
Haluatko vielä pelleillä, vai vastaatko kysymykseeni? Tai jos osaisit, et olisi alkanut valehdella sukupuolestasi.
Olen 30 vuotias ulkosuomalainen nainen :) usko tai älä. Korkeakoulutettu, johtavassa asemassa, seurustelen, ei lapsia. ja nuo eivät ole varsinaisesti mitään tunnepohjaisia mielipiteitä vaan ihan tuloksia, kun on tutkittu Suomalaisten seksuaalikäyttäytymistä. Miehen fantasiaksi nyt tuollaista ei saa mitenkään - jokaisen miehen fantasia on kuitenkin varmasti tasapuolinen ja tasapuolisesti panostava seksuaalinen suhde, jossa molempien mieltymykset ja halut otetaan huomioon.
Kun naisilta kysyy, mitä he haluavat sängyssä, saa usein listan, mitä EI haluta ja ei saa tehdä. Onhan se naisen seksuaalisuus vielä aika vahvasti pimennossa kuitenkin.
Joo, no valitsen sen että en usko. Kuten sanoin, olen lukenut noita saarnojasi täältä tarpeeksi, siis silloin kun esiinnyit ihan reilusti miehenä.
Mutta kerrohan nyt siis, miehenä tai naisena, ihan sama.
Sinusta mieheltä vaaditaan liikaa jos miehen pitää huomioida nainen seksissä. Tämä siis on käsitelty. Tätä ei suomalainen nainen saa suomalaiselta mieheltä vaatia. Kysymyshän oli siis: mitä suomalainen nainen saa odottaa mieheltään? Mitä suomalainen mies antaa, miten panostaa? Miten tämä näkyy? Käytännön esimerkkejä, kiitos. Miten panostaa suomalainen mies, että se antaa sinulle oikeuden nimittää suomalaisia naisia itsekkäiksi?
Vai ilmoitatko tässä vaiheessa loukkaantuneena, että et voi vastata minulle koska epäilen rehellisyyttäsi sukupuolesi suhteen? Sepä olisikin yllätys.
Ei, ei, nyt tiedänkin. Väitit itseäsi ulkosuomalaiseksi naiseksi ihan syystä. Aiot aloittaa ylistyslaulun siitä, miten maassa x naiset huomioivat miehiään. No, tässä uutisia sinulle, SISKO. Tämä on Suomi. Täällä asiat tehdään kuten Suomessa. Hajoa siihen.
Miksi olet noin katkera ja vihainen? saat tehdä omassa parisuhteessasi asiat ihan kuten tahdot - etenkin jos teillä ollaan siihen oikein tyytyväisiä. Enkä myöskään ymmärrä, mitä väliä suupuolellani on, kun eihän se asia siitä miksikään muutu. Siksi en ymmärrä, miksi olisin sen enempää mies kuin nainenkaan mielestäsi.
Jokatapauksessa, en missään vaiheessa sanonut ettei mieheltä saa vaatia ja haluta. Sanoin, että se on kaksisuuntainen tie ja naisen tulee panostaa YHTÄ paljon. Eli jos nainen vaatii lämmitäkseen pitkän esileikin ja mies haluaa seksialusvaatteet niin molempien tulee tehdä se sama vaiva (jokaisella on omat preferenssit, mistä tykätään) . Ja jos mies hyväilee pitkään antaakseen naiselle orgasmin, tulee naisen tehdä sama vaiva ja hyväillä/ottaasuihin/mitä lie yhtä lailla. Ja huomioida ja tehdä. Sama koskee aloitteiden tekoa ja aktiivisuutta niiden suhteen.
Ei ole mitään syytä ajatella, että "suomessa naiset EIVÄT TEE". Ihan järjetöntä. Ja nimenomaan Suomen seksuaaliterveyden, parisuhdeseksin ja myös sukupuolen tutkimuksia luen - niissä verrataan usein muuhun Eurooppaan. Ja niihin perustan käsitykseni ja mielipiteeni myös.
Moni täällä laittautuu mutta kadulla tulee vastaan ties mitä monsteritarta. :-D Mikä onkaan se totuus ja mikä haave...