Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko avaamaton kahvipaketti säilyy juotavana?

Vierailija
11.10.2016 |

Säilytetty huoneenlämmössä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 vuotta.

Vierailija
2/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joisi avaamatontakaan kahvipakettia, en suosittele kenellekään, voi tulla suolitukos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säilytän jääkaapissa kahvin. Kahvipurkki on pöydällä. Mutta muuta kahvit jääkaapissa.

Vierailija
4/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pienen ikuisuuden. Miksikäs se menis? Kuivaa tavaraa ilmatiiviisti pakattuna.

Vierailija
5/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia.

Miksi joku säilyttää jaakaapissa? Syy?

Miten edesautata kuivatuotteen säilymistä? Kaupassakin ne ovat lämpimässä, eikä kahviparka ole eläessään kokenut lähellekään niin kylmää olosuhdetta kuin jääkaappi.

Vierailija
6/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa ostamassani Kulta Katriina -paketissa on merkinnät 16.9.2016 ja 16.9.2017. Tuo jälkimmäinen on varmasti parasta ennen päivämäärä eli vuoden päivät pakkaamisesta olisi hyvä käyttää myös silloin, kun pakkaus on avaamaton, jos oikein käsitän. Mutta parasta ennen ei ole viimeinen mahdollinen käyttöpäivämäärä. 

Itse säilytän avatun kahvipaketin jääkaapissa ja mielestäni kahvi säilyy siten paremmin kuin huoneenlämmössä, vaikka olen lukenut, että jääkaappi ei olisi hyvä kahvin säilyttämiseen. Oma tuntumani on kuitenkin se, että jääkaappikahvista ei tule kitkerää kuten minulle on käynyt huoneenlämmössä pidetylle avatussa paketissa olevalle kahville. 

Vierailija
7/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on parasta ennen -merkintä.

Vierailija
8/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin rasvat ja hapot reagoivat happeen , voi tulla makuhaittoja jos on oikein hifisti. Kannattaa säilyttää ilmatiiviissä purkissa. Tuoreena tietenkin parempaa.

Vierailija
9/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimmassa ostamassani Kulta Katriina -paketissa on merkinnät 16.9.2016 ja 16.9.2017. Tuo jälkimmäinen on varmasti parasta ennen päivämäärä eli vuoden päivät pakkaamisesta olisi hyvä käyttää myös silloin, kun pakkaus on avaamaton, jos oikein käsitän. Mutta parasta ennen ei ole viimeinen mahdollinen käyttöpäivämäärä. 

Itse säilytän avatun kahvipaketin jääkaapissa ja mielestäni kahvi säilyy siten paremmin kuin huoneenlämmössä, vaikka olen lukenut, että jääkaappi ei olisi hyvä kahvin säilyttämiseen. Oma tuntumani on kuitenkin se, että jääkaappikahvista ei tule kitkerää kuten minulle on käynyt huoneenlämmössä pidetylle avatussa paketissa olevalle kahville. 

Hyi, se kahvi ime jääkaapin maut ja hajut :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä