Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämän vuoksi en usko Jumalaan

Vierailija
11.10.2016 |

Jos olisi Jumala, olisi hän täydellinen, eikö?

Täydellinen olento ei loisi tällaista tee sitä, saat tätä - hyppää kun käsken tai sitten joudut helvettiin -systeemiä. Kuulostaa hyvin epätäydellisen, eli ihmisen luomalta systeemiltä.

case closed.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "hyppää kun käsken"??? Kristinusko nimenomaan korostaa vapaata tahtoa. Saat vapaasti olla uskomatta Jumalaan, jos siltä tuntuu. Saat itse erehtyä jne. Jos haluaa Jumalaa seurata, sen tekee, koska itse kokee sen oikeaksi.

Vierailija
22/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, totta kai "systeemi" on ihmisen luoma, mutta sulkeeko se pois Jumalan olemassaolon?

Älä sinä ihminen vajaalla järjelläsi yritä selittää sitä, mitä et edes ymmärrä.

"ei se ole aitoa kommunismia"

"ei se ole aitoa kapitalismia"

"ei se ole aitoa kristinuskoa"

Kristinuskoon tämä sarkastisesti esittämäsi argumentti itse asiassa pätee, koska kristillisen opin luovuttamattomassa ytimessä on oppi syntiinlankeemuksesta, ihmisen perisyntisyydestä.

Kun ihminen on paha, hän tekee pahoja asioita. Kun ihminen on paha, hän tekee hyviä asioita pahalla tavalla (vrt. esim. ristiretkien väkivaltaisuudet).

Ihmiskunnan pahuus nimenomaan todistaa evankeliumin totuuden puolesta! Ja me kristityt olemme myös langenneita ihmisiä, valitettavasti.

1. Moos. 8: 21: "Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka".

__________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuommoista systeemiä Jumala ole luonutkaan.

Totta jumala kun ei ole luonut yhtään mitään.