Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussani on kaksi nuorta äitiä

Vierailija
11.10.2016 |

Koulussani on kaksi nuorta äitiä, jotka poikkeavat täysin toisistaan. Toinen on hyvin kyseenalainen tapaus, toinen taas fiksun oloinen. Tässä tiivistettynä asioita molemmista:

Äiti nro 1:
- Homssuinen ulkoasu/meikki/pukeutuminen
- Suurisuinen (puhuu isoon ääneen ja kaikkien kuullen omia asioitaan)
- Joka maanantai tulee krapulassa kouluun (kertoo tämän itse joka aamu), jos selviää ollenkaan
- Myöhästyy lähes aina tunneilta ja muutenkin asenne ja motivaatio täys nolla
- Miehensä tuntuu olevan myös aika railakas tapaus (kertoo tämän kännisekoiluistaan)
- lapset 1- ja 3-vuotiaat lähes asuvat isovanhemmillaan (ovat siellä hoidossa arkisin ja viikonloppuisin)
- Ikää 25v

Äiti nro 2:
- Siisti ja huoliteltu ulkoasu
- Ei ole iso ääninen
- Käy tunnollisesti koulua/opiskelee ahkerasti (arvosanat hyvät)
- Lapset 3- ja 5-vuotiaat käyvät päiväkodissa tai ovat kotona isänsä kanssa tämän vapaapäivinään
- Viikonloput eivät kulu alkoholin seurassa (ainakaan ei huutele asiasta eikä vaikuta siltä ulospäin)
- Miehensä vaikuttaa fiksulta ihmiseltä, mitä nyt ei paljoa hänestä tai yksityiselämästään kailotakkaan, mutta satunnaisten keskusteluiden perusteella voi päätellä näin
- Ikää 25v

Äiti nro 1 saa koko ryhmämme tuntemaan myötähäpeää jutuillaan, ja säälimään tämän pieniä lapsia. Äiti nro 2 taas on elävä esimerkki siitä, ettei kaikki nuoret äidit ole sitä, mitä heistä annetaan luulla.

Tunnetteko te nuoria äitejä? Millaisia he ovat?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo "isoäänisyys" liittyy mihinkään?

Vierailija
2/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti numro 2 on varmaan lestadiolainen. He eivät juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulleko tuli yllätyksenä, että ihmiset ovat erilaisia vielä senkin jälkeen, kun heistä on tullut äitejä

Vierailija
4/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia. Ihmiset ovat.

Vierailija
5/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, olen pitänyt itseäni ateistina, mutta olen sitten varmaan piilolestadiolainen, koska en juo.

Vierailija
6/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en juo, eikä kyse ole vakaumuksesta tai edes periaatteesta. Alkoholi vaan on pahaa ja siitä tulee kipeäksi.

7/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseni, kai mä olen melko nuori kun 27v ja vanhimmat 6v. Ihan tavallinen minä kai olen. :D En nyt tiedä miksi parikymppisenä äidiksi tulo määrittelisi luonnettani kauheasti... Opiskelen, käyn töissä, en ole joka maanantai krapulassa, mieheni on aika rauhallinen tapaus, minä kyllä aika sosiaalinen ja puhelias, mutta ainakin omasta mielestä korrekti tilanteissa joissa sellainen kuuluu olla ja pukeutuminen aika perus siisti. Olen opiskelijana varmaan aika keskitasoa, jotkut aineet ovat vähemmän kiinnostavia ja toiset taas niitä, joissa saan pakkomielteen suoritua täydellisesti, ei ole tapana myöhästellä. Neljäs on nyt tulossa. Mitä muuta haluat kuulla? Vai riittääkö nämä? :D

8/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin oluesta kyllä tykkään, mutta en vetele joka viikonloppu änkyräkännejä... En kestäisi niitä krapuloita. :D Nyt olen raskaanakin, eli nollille tietty menee alkoholin käyttö.

Vierailija
9/9 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo "isoäänisyys" liittyy mihinkään?

Fiksut ihmiset eivät kailota kaikkia asioitaan kaikkien kuultavaksi. Luulevat kaikkien pitävän jutuistaan, vaikka todellisuudessa tuntevat nimenomaan häpeää ja sääliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä