Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivällisvieraat veivät ruoat mukanaan

Vierailija
11.10.2016 |

Meillä oli käymässä miehen puolelta yksi sukulaisperhe, minulle hieman vieraampia, kun miehenkin kanssa ovat tekemisissä vain pari kertaa vuodessa. Mutta olivat tulossa tänne seudulle, niin kutsuttiin kylään... Vanhemmat lappoivat älyttömät annokset ruokaa lautasille ja samoin lastensa lautasille (kolme 4-12-v.) ja kun eivät jaksaneet syödä (paitsi 12-v.) niin kysyivät, että josko saisivat ottaa mukaan, kun ei viitsi roskiinkaan heittää. Ja eihän sitä lautasilla mössöttyä ruokaa jota kukin on haarukallaan tökkinyt viitsinyt enää jääkaappiin laittaa meille. Tarkoituksella olin kyllä tehnyt niin ison annoksen, että meille riittäisi seuraavaksi päiväksi (suht vaivalloinen pataruoka kalliilla lihoilla). Taisi olla suunnitelmallinen ruoanvarastuskeikka. Lähtivät niine hyvineen. Olen hämmentynyt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tarina on tosi. En löytänyt enää sitä ketjua omituisista vieraista, olisi pitänyt sinne laittaa.

- hämmentynyt ap

Vierailija
2/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta ja törkeää, huhhuh! Todella noloa jos vierailla ei jaksa syödä lautasella olevaa ruokaa loppuun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta ja törkeää, huhhuh! Todella noloa jos vierailla ei jaksa syödä lautasella olevaa ruokaa loppuun...

Ja aikuiset ihmiset muka eivät osaisi arvioida omaa ruoantarvettaan... Yhteensä jäi nimittäin ainakin kaksi normiannosta perheeltä lautasille. Omituista porukkaa, mieskin myönsi. :O

-ap

Vierailija
4/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun ruoka olikin pahaa, ja keksivät hätävalhetta täyttymisen tunteesta siivittämään auliin tarjouksen ottaa loput mukaan.

Vierailija
5/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampihan se on ettei roskiin mene. Onko heillä rahallisesti tiukkaa?

Vierailija
6/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun ruoka olikin pahaa, ja keksivät hätävalhetta täyttymisen tunteesta siivittämään auliin tarjouksen ottaa loput mukaan.

Tuskin, kun söivät kuitenkin ihan reippaasti myös meillä.

-ap

Vierailija
7/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noiden vanhempien nimet Sami ja Kaarina? Meidän yksi tuttavapariskunta, tai no käytöksensä takia oikeastaan entinen tuttavapariskunta, käyttäytyy juuri kuten sanot. Ovat tehneet tuttavapiirissämme häkellyttävän törkeitä temppuja ahneutensa ja pihiytensä takia.

Vierailija
8/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voh, vähän ehkä hassua, mutta ei kovin. Olisi riittänyt ehkä pelkkä toteamus, että sinnepä lähti ruoat. Hyvähän se on että huolta pidetään :)

Vierailija
9/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä.sukulaisperhe lappaa meillä käydessään lapsilleen niin valtavat määrät ruokaa lautaselle ettei semmoista määrää syö edes isot miehet. Ottavat itselleenkin vähemmän. Sitten nuo lapset istuu hehtaariannosten kanssa ruokapöydällä kun pitää syödä loppuun. No eihän sitä.määrää kukaan jaksa. Ja joka kerta sama juttu. Ajattelevat varmaan kun ei tarvitse itse maksaa.

Vierailija
10/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noiden vanhempien nimet Sami ja Kaarina? Meidän yksi tuttavapariskunta, tai no käytöksensä takia oikeastaan entinen tuttavapariskunta, käyttäytyy juuri kuten sanot. Ovat tehneet tuttavapiirissämme häkellyttävän törkeitä temppuja ahneutensa ja pihiytensä takia.

Ei ole. Näitä törppöjä riittää näköjään useampia. :D

-ap

Vierailija
11/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin niin ei sitä tarvi sutkeja olla. Vähän niinkuin Solsidanin Ove vaimoineen.

Vierailija
12/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ove ja Anette.

Vierailija
13/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus kai tuo oli. Tosin itse olen sellainen että lasten synkkäreiden lopuksi jaan kakut ja leivonnaiset sukulaisten mukaan ettei tuu itellä niitä syötyä loppuviikkoa. Näin meidän suvussa toimii kaikki aina oli arki tai juhla.

Vierailija
14/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin niin ei sitä tarvi sutkeja olla. Vähän niinkuin Solsidanin Ove vaimoineen.

Mutta eihän tässä selviä olivatko edes sutkeja. Jospa ovat tottuneet syömään kasvispainotteista ruokaa tai ravintoköyhää ruokaa voi tuollainen raskaampi lihapata yllättää täyttävyydellään.

Vierailija
15/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa noita tyyppejä ruotsinlaivan buffetissa.. :O

Vierailija
16/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuus kai tuo oli. Tosin itse olen sellainen että lasten synkkäreiden lopuksi jaan kakut ja leivonnaiset sukulaisten mukaan ettei tuu itellä niitä syötyä loppuviikkoa. Näin meidän suvussa toimii kaikki aina oli arki tai juhla.

Tää on vähän eri asia kuin se, että otin niin ison palan kakkua, että en jaksa kaikkea ja haluaisin sen puoliksi syödyn kakun palan mukaan.

Vierailija
17/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän eri asia kuin se, että otin niin ison palan kakkua, että en jaksa kaikkea ja haluaisin sen puoliksi syödyn kakun palan mukaan.

Ihan sama asia.

Vierailija
18/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua. Mutta sitä on niin paljon kummallisia ihmisiä.

Vierailija
19/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tulee syötyä silmillään kun ruoka on herkullisen näköistä ja tuoksuista. Mutta hetihän täällä aina tuomitaan. Sitä en ymmärrä tosin miksi lapsille jaetaan ruoka lautaselle eikä saa itse ottaa.

Vierailija
20/23 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama asia.

Se, että emäntä tarjoaa vieraille yli jääneitä leivonnaisia mukaan on eri asia kuin se, että itse pyydän dogibägiä mukaani. En kehtaisi vieraana pyytää mitään mukaani, tarjoilu on tarkoitettu paikanpäällä nautittavaksi.