Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan lapsen pitämään sormikkaat kädessä? Ottaa jatkuvasti pois kun muuten ei voi näpelöidä älypuhelinta

Vierailija
11.10.2016 |

Älypuhelin ei ota kunnolla kosketusta jos ei ole paljas sormi millä selaa. 7v repii jatkuvasti pihaleikeissä sormikkaat pois ja jättää mihin sattuu, hukkunutkin on jo varmaan viisi paria. Millä ihmeellä saan sormikkaat pysymään käsissä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaiset sormikkaat, joissa on älypuhelimelle sopivat sormenpäät.

Vierailija
2/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi herranduudeli. mitäpäjos se kersa vaikka leikkis siellä pihalla, eikä räpläis puhelintaan? sen luurin voi ihan hyvin jättää sisälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, mutta kun käy puistossakin niin haluan että saa tarvittaessa yhteyden minuun ja minä häneen.

Ap

Vierailija
4/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu. Ostakaa ihan perusluuri ilman kosketusnäyttöä. Ei 7-vuotias sen kummempaa tarvitsekaan, kun ei selvästi osaa pitää tavaroistaan huolta (hanskojen jatkuva hukkaaminen). Joku kerta se voi olla se puhelin, joka on hukassa.

Vierailija
5/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2, mutta kun käy puistossakin niin haluan että saa tarvittaessa yhteyden minuun ja minä häneen.

Ap

Mun lapsi sai ekan älypuhelimen vasta tänä vuonna 10-v lahjaksi. Tallella on edelleen perusnäppäinpuhelin prepaid-liitymällä. Sitä kannetaan mukana silloin, kun puhelimella ei ole muuta tarkoitusta kuin tavoitettavuus.

Uudessa puhelimessa on pokemon go ja kaikki muu jota nykyään "pitää olla" (siis ei tarvitse mutta you know). Mutta jos lähtee vaan skuuttailemaan, pomppimaan trampalla kaverin luo, futikseen, niin silloin älyluuri pysyy kotona. Oli myös sen verran arvokas (minun tuloihin nähden) että muutenkin sitä suojellaan nyt hitusen tarkemmi.

Keinoja on ap, jos on vaan kykyä asettaa rajoja.

Vierailija
6/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin pois.

Vierailija
7/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsikkäät

Vierailija
8/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun lapsi sai ekan älypuhelimen vasta tänä vuonna 10-v lahjaksi. Tallella on edelleen perusnäppäinpuhelin prepaid-liitymällä. Sitä kannetaan mukana silloin, kun puhelimella ei ole muuta tarkoitusta kuin tavoitettavuus.

Uudessa puhelimessa on pokemon go ja kaikki muu jota nykyään "pitää olla" (siis ei tarvitse mutta you know). Mutta jos lähtee vaan skuuttailemaan, pomppimaan trampalla kaverin luo, futikseen, niin silloin älyluuri pysyy kotona. Oli myös sen verran arvokas (minun tuloihin nähden) että muutenkin sitä suojellaan nyt hitusen tarkemmi.

Keinoja on ap, jos on vaan kykyä asettaa rajoja.

Meidän eka saa älypuhelimen vasta ensi kesänä kun kuudesluokka loppuu. Luultavasti sen ikäinen osaa jo arvostaa puhelintaan sen verran ettei hukkaa tai hajota. Jos niin käy, niin kahdenkympin näppäinpuhelin on taas käytössä.

Vierailija
9/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tarve aikuisilla, etenkin vanhemmilla on niille mukuloille ostaa eses älypuhelimia. Pilaatte niiden lapsuuden. Ihan normi näppäinkännykkä riittää tuonikäiselle joka ei saa yhtiä sormikkaitakaan pysymään tallessa

Vierailija
10/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sormikkaat joissa on päät älypuhelimille. Just eilen ostin h&m stä. Maksoi n 5e.

Vierailija
11/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelin pois. Jää enemmän aikaa läksyihin ja kotitöihin siinä samalla.

Vierailija
12/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi vanha räpälätäkseen puhelinta niin on tarpeeksi vanha päättääkseen pitääkö hanskoja vai ei.

Vierailija
13/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin voisi olla vaikka sisällä ulkoleikkien aikana...

Vierailija
14/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin "pihaleikkeihin" kuuluu älypuhelimen näpräily? Ja en tarkoita Pokemonia vaan ihan oikeita pihaleikkejä. Eli onko totuus se että lapsesi ei jaksa keskittyä pihaleikkeihin, koska näprää vaan puhelintaan? Haloo, puhelin pois. Perus nokia tilalle, maksaa n. 20e. Älypuhelinta voi näprätä kotona.

P.s. Miksi vanhemmat on näin avuttomia??????

Vierailija
15/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syystä, että ___?

Miksi puhelimen sitten pitää olla älypuhelin? 

Vierailija
16/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sormikkaat joissa on päät älypuhelimille. Just eilen ostin h&m stä. Maksoi n 5e.

Ja tämäkö sitten tukee lasta leikkimään, eikä näpräämään puhelintaan? Haloo...

Vierailija
17/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tokaluokkalainen hukkailee ja hävittää aina sormikkaat minne sattuu. Ollaan sanottu hänelle, että kännykkää ei tule saamaan niin kauan aikaa, ennen kuin oppii huolehtimaan muista tavaroistaan.

Vierailija
18/18 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelin ei ota kunnolla kosketusta jos ei ole paljas sormi millä selaa. 7v repii jatkuvasti pihaleikeissä sormikkaat pois ja jättää mihin sattuu, hukkunutkin on jo varmaan viisi paria. Millä ihmeellä saan sormikkaat pysymään käsissä?

Takavarikoit älyluurin tietenkin. En tajua miksi 7-vuotiaalla pitää olla älyluuri.Äly hoi.