Kertokaa kaunistelematta kaikki haitat, mitä kohdun poisto on tuonut tullessaan!
Olen menossa kohdun poistoon ja pelkään useita asioita, mm. Kyky saada orgasmeja loppuu, emätin laskeutuu ja kuivuu, virtaa alkaa karkailemaan. Ovatko epäilykseni aiheellisia? Kertokaa siis kaunistelematta kaikki haitat, mitä poisto on teille aiheuttanut!
Kommentit (43)
Minulle ei tullut mitään haittoja, ihan pelkkää positiivista. Munasarjat jätettiin, joten vaihdevuodetkaan eivät aikaistuneet.
Osaat itsekin varmasti googlettaa, mutta laitan silti:
http://www.vsshp.fi/fi/sairaanhoitopiiri/media-tiedotteet-viestinta/tie…
Multa poistettiin kohtu 5 vuotta sitten. Ainakaan vielä ei ole tullut ilmi mitään haittaa.
Linkin artikkeli ei ottanut mitään kantaa aloituksessa olleisiin asioihin, vaan keskityttiin nopeaan toipumiseen (taloudellinen näkökulma). Toipumisaika on toissijainen asia koko loppuelämää ja hyvinvointia ajatellen...
Ap
Miten se kohdunpoisto niihin orkkuihin vaikuttaa?
Ei niin mitään haittoja. Seksielämä parani kun mensut jäi pois. Pullotus vatsalta hävisi, kun ei ollut myoomaista kohtua siinä keräämässä sitä verta ja turvotusta. En kastele eikä multa ole mikään valahtanut.
Ainoa haitta oli harmitus siitä että en ollut vaatinut mokomaa poistoa jo aiemmin.
Kaunistelematta: mitään haittaa ei ole ilmennyt. Olen 47-vuotias ja poistosta 13 vuotta.
Ei yhtikäs mitään haittaa! Poistosta on jo 20 v.
Vierailija kirjoitti:
No esim. vaimeneeko tuntemukset, kun orgasmihan tuntuu kokonaisvaltaisesti myös alavatsalla/kohdussa.
Ei ole mitään haittaa ja ei sitä orgasmia kohdulla saada.
Helvetilliset vuodot ja kivut loppui ja seksi toimii paremmin kuin vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. vaimeneeko tuntemukset, kun orgasmihan tuntuu kokonaisvaltaisesti myös alavatsalla/kohdussa.
Mitä?!
Eli onko kaikilla säilynyt halukkuus ja kyky saada orgasmeja? Entä kostuminen?
Ei poistettu kohtua kun oli vain vuotoa, mutta tehtiin kohdun termoablaatio. Kaikki vaivat loppui tähän lämpöpallohoitoon, josta toipui päivässä.
Kohdunpoisto ei vaikuta halukkuuteen jos munasarjat jätetään.
Kyky saada orkkuja ja kohtu ei liity toisiinsa...usko jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?!
Sivuhuomautuksena: Mitä mitä? Kohtuhan supistelee orgasmin aikana. Luulisi vaikuttavan tuntemuksiin, jos kohtu poistetaan. En tarkoita, etteikö voisi orgasmia enää saada.
Ystävältäni poistettiin kohtu ja valitettavasti suurin haitta oli, että kunnollinen orgasmi hävisi. Aluksi koko orgasmi ylipäätään hävisi. Sittemmin hän on pystynyt saamaan jonkinlaisia pinnallisia orgasmeja, mutta ne eivät tunnu enää ollenkaan yhtä "syviltä" ja täyteläisiltä kuin aikaisemmin, vaan laimeilta pintalaukeamisilta.
Tästä on vuosi. Voihan olla että tilanne kehittyy parempaan suuntaan vielä.
Ystäväni on kuitenkin sanonut, että hän ei olisi lähtenyt kohdunpoistoon jos olisi tiennyt tämän mahdollisen sivuvaikutuksen. Hänelläkin sentään jätettiin kohdunkaula jäljelle.
Toisella ystävällä emätin väljentyi todella merkittävästi kohdunpoiston seurauksena. En tiedä miten se on mahdollista, emättimen kautta kohtu poistettiin, sieltä jouduttiin leikkaamaan, siihen kai yhteys perustuu hänen tapauksessaan.
Myös paino voi yllättäen pitkällä aikavälillä nousta leikkauksen jälkeen. Tarkoitan sitä että vuoden sisällä huomaa painon nousseen useilla kiloilla -tyyliin. Näin käy aika usein ja on tietty vaikea sanoa milloin se johtuu menopaussi-iästä ja mikä yhteys kohdunpoistolla on asiaan.
Ei mitään haittoja. Vain hyötyjä. Ei ainakaan mulla ole vaikuttanut mitenkään orgasminsaantikykyyn. Ihan samalla tavalla ja samanlaisia orgasmeja tulee kuin ennen kohdunpoistoakin.
Ei ole myöskään mitään laskeumavaivaa ilmennyt tai virtsankarkailua.
Kohdunpoistosta en sinällään tiedä mitään, mutta minäkin ihmettelen tuota, että eikö kaikilla sitten kohtu supistelekaan orgasmissa? Kyllä mulla ainakin supistelee, varsinkin jos orgasmi tulee siitä kun mies imee rintojani, silloin tuntuu nimenomaan erittäin voimakas orgasmi kohdun supistellessa. Se on erilainen kuin emätinorgasmi tai klitorisorgasmi.
Te, joilla kohtu on poistettu, niin mikä oli syynä? Mietin tuota vatsan pullotusta, sekö voi johtua myoomista? Onko myoomista muita oireita? Kiinnostaa, kun itsellä vatsa pömpöttää aina, vaikka olen muuten hoikahko, pyrin syömään ruokaa joka ei turvota ja harrastan liikuntaa. Vatsalihastreeni ei pömpötystä poista.
siis virtsa alkaa karkailemaan. Pahuksen autocorrect! Ap