Onko ketään, joka olisi saanut tietää lapsen sukupuolen vasta synnytyksessä?
Siis nimenomaan niin, ettei lapsi olisi suostunut missään välissä näyttämään sukupuoltaan ja olisi säilynyt yllätyksenä loppuun saakka? Kumpi sieltä sitten on sattunut lopulta tupsahtamaan maailmaan? :-)
Itsellä kun on tämä tilanne ainakin toistaiseksi, tänään (rv 28+2) eikä suostunut näyttämään vieläkään. Tosin mulla on edessä vielä äitipolikäyntejä että mahdollistahan on että vauva nostaa peppunsa sieltä matalalta piilosta missä lapsivettä ei hurjasti ole ja kaikenlisäks napsnuoraakin siellä tais olla haittaamassa jo valmiiksi huonoa näkyvyyttä. Joka käynnillä oon ollut toiveikas, mutta ei, siellä hän joka kerta majailee samassa mukavassa asennossa vaikka kotona sitten alkaa vetää ihan hirveätä rallia.. koska pojan vehkeitä ei kuvasta ole bongattu niin ollaan veikattu tyttöä, mutta kun ei ole näkynyt niitä tyttösenkään merkkejä näkynyt niin ollaan sanottu suoraan että eipä voi huonon näkyvyyden takia sanoa oikein kumpaakaan. Muutakun että ennemmin tyttö, vaikkakaan siitä ei ole todisteita sen paremmin kun pojastakaan :'D
Kumpikin on hyvin tervetullut, mutta haluaisin kieltämättä vähän varustaa muunmuassa vaatekaappia ja makkaria sopivaksi tulokasta varten... Omat vaistotkin sanoo vähän sitä sun tätä!
Kommentit (27)
Täällä on molemmat pojat olleet yllätyksiä. Ja siis niin, että lääkäri tiesi sukupuolen, mutta me ei haluttu tietää etukäteen. Ihan hyvin onnistui varustelut, vaikka sukupuoli selvisi vasta synnytyksessä.
Me ei missään vaiheessa saatu tietää sukupuolta. Viimeisessäkään, neljännessä raskaudessa, kysyin vähän piruuttani, kun molempia sukupuolia meillä jo oli, josko nyt olisi kerrottu. Lääkäri vaan sanoi tyynesti, ettei hänellä ole tapana kertoa. Jorvissa. Että ihan yllätyksiä kaikki.
Kahdesta viimeisestä ei tiedetty. Ei ongelmia valmistautumisessa, esikoisen vanhat kamppeet olisivat saaneet joka tapauksessa. Seinät on siniset ja sänky on puinen. Käy ihan kaikille.
Itse ei haluttu tietää, ja oli mielestäni sen arvosta nyt ei vaatekaappi pursua mitään röyhelöhurjimusmekkoja tai muita epäkäytännöllisyyksiä kun ei raskaushuuruissa 'päässyt' ostamaan just 'oikeen' sukupuolen vaatteita. Varmaa jää seuraavaki sut ylläriks, tulee sitte kumpi tahansa.
Hmmm.. lapsenne voi olla hermafrodiittikin.
Emme halunneet tietää kummassakaan raskaudessa, vai olisiko pikemminkin niin, että minä en halunnut tietää. Ekasta tuli poika, toisesta tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitää ne jutut valita sukupuolen mukaan? Hankit neutraaleja sävyjä.
Sitä minäkin aloituksessa ihmettelin. Mutta neutraaleja en hankkisi, vaan monenlaisia iloisia kirkkaita perusvärejä. Sellaisista ne lapset tykkää kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään vaaleanpunaisia tai sinisiä juttuja ole hankkimassa, enkä ole hankkinut. Inhoan sitä pinkkiin ja röyhelöihin kuin myös tyyliin supersankariprinttiin ja siniseen pukemista, ja olenkin ostanut vaatteita värikirjossa musta-valko-harmaa ja jokunen ruskea ;) Mutta kyllä mä haluaisin jotain pientä semmoista pojan tai tytön juttua ostaa? Kuin myös puoli sukua..
Ekasta ja kolmannesta en kysynyt. Ekasta ei mies halunnut tietää ja kolmannen kohdalla ajattelin että kun kaksi on jo tullut yllärinä niin tulkoot tää viimeinenkin. Tokasta kysyin (olin ultrassa yksin joten mies ei olis sitä kuullut kun hän ei edelleenkään halunnut tietää), muttei ultraaja nähnyt, vauva oli kuulemma silleenpäin ettei yhtään näe. Jokaisen lapsen sukupuoli selvis siis vasta syntyessä.
Meillä on tyttö ja kaksi poikaa.
En mä nyt tällä keskustelulla hakenut sitä että voivoi kun ei voi tietynlaisia ja värisiä vaatteita sun muita hankkia, vaan lähinnä sitä, että onko muillakin pysynyy sukupuoli piilossa..
Ihan vaan siksi, kun ei ole kenelläkään tutulla saati lähipiirissä ollut semmoista tilannetta ettei olisi synnärille lähdettyä ollut tiedossa kumpi sieltä putkahtaa. :-))))
Me ollaan kielletty kertomasta tulokkaan sukupuolta. Haluamme jännittää loppuun asti.
Värit on valittu niin, että sopivat kummallekkin.
En ymmärrä miksi se sukupuoli on niin tärkeä asia, että se pitäisi tietää etukäteen.
Mun mielestä koskaan ei pitäis kertoa sukupuolta. Ihanaa kun se on täysin yllätys :D
2 ensimmäistä tyttöjä ja piilottelevat aina kuvissa ja koska mitään selvää merkkiä pojasta ei näkynyt veikkasivat tutkimuksissa tyttöä. Kolmas oli poika ja rakenneultrassa jo levitteli haaruksiaan ettei jäänyt epäselväksi sukupuoli. Kätilöt ja lääkärit sanoivat, että usein juuri se jos mitään ei oikein koskaan näy tarkoittaa tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kielletty kertomasta tulokkaan sukupuolta. Haluamme jännittää loppuun asti.
En ymmärrä miksi se sukupuoli on niin tärkeä asia, että se pitäisi tietää etukäteen.
Mä en ymmärrä miksi kyseinen asia ei saisi kiinnostaa, ihankun tulokas ei olisi aivan yhtä tärkeä oli kumpi tahansa vaikka se olisi etukäteen tiedossa? Mitä hittoa. Oon kerta toisensa jälkeen huomannut ettei tämmöisillä palstoilla kannats kysellä yhtään mitään.. :-D
Mä haluaisin tietää etukäteen, mies ei. Mennään miehen toiveen mukaan, koska ei sillä ole kuitenkaan väliä, kumpi tulee. Olen vaan sellanen et haluan tietää kaikesta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää etukäteen, mies ei. Mennään miehen toiveen mukaan, koska ei sillä ole kuitenkaan väliä, kumpi tulee. Olen vaan sellanen et haluan tietää kaikesta kaiken.
Eikö sen voi järjestää niin, että sukupuoli kerrotaan sinulle mutta ei miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen voi järjestää niin, että sukupuoli kerrotaan sinulle mutta ei miehelle?
Varmaan saisi, mutta en luota itseeni niin paljon, että se pysyisi salaisuutena. Parempi siis olla minultakin pimennossa. Niinkuin sanoin, ei se edes haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi se sukupuoli on niin tärkeä asia, että se pitäisi tietää etukäteen.Mä en ymmärrä miksi kyseinen asia ei saisi kiinnostaa, ihankun tulokas ei olisi aivan yhtä tärkeä oli kumpi tahansa vaikka se olisi etukäteen tiedossa? Mitä hittoa. Oon kerta toisensa jälkeen huomannut ettei tämmöisillä palstoilla kannats kysellä yhtään mitään.. :-D
No koska jos kromosomeja ei ole tutkittu, se ei ole tieto. Se on pelkkä arvaus. Ja kun nämä asiat näyttävät niin kiihkeitä tunteita herättävän, niin siksi on mielestäni järkevää odottaa varmaa tietoa. Syntymähetki on vain niin oikea hetki sille tiedolle.
T. Ei äskeinen.