Työtön: Monta työhakemusta olet laittanut tänään?
Kommentit (61)
Jos ette tee mitään saadaksenne töitä.. ette ansaitse töitä. Kaikenlaisia tekosyitä kuuleekin.
En yhtään.
Tänään katsomissani avoimissa paikoissa ei ollut yhtään, mihin olisin täyttänyt edellytykset alan, työkokemuksen, kielitaidon tai muun perusteella. En hae paikkoja, joiden vaatimuksia en täytä, koska se on ajanhukkaa sekä minulle että yritykselle.
Ajatteleeko joku että joka päivä pitäisi lähettää työhakemuksia?
Ei tarvi hakea pelkästään avoimeen paikkaan, voi laittaa myös avoimen hakemuksen ja sen kautta tärpätä. Silloin ainakin oma hakemus jää paremmin mieleen, ku se ei huku sadan muun joukkoon. Firmassa voi olla esim yksi raskaana oleva eikä pomo oo vielä laittanut hakua nettiin sijaiselle, ja sun hakemus tulee just oikeaan aikaan.
En yhtään odotan että työ tulee kotoa hakemaan. Ei tullu vielä.
En yhtään. Olen kuntouttavassa työorjatoiminnassa. Lypsän lehmiä, poltan röökiä ja siivoan talleja lehmänpaskasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi hakea pelkästään avoimeen paikkaan, voi laittaa myös avoimen hakemuksen ja sen kautta tärpätä. Silloin ainakin oma hakemus jää paremmin mieleen, ku se ei huku sadan muun joukkoon. Firmassa voi olla esim yksi raskaana oleva eikä pomo oo vielä laittanut hakua nettiin sijaiselle, ja sun hakemus tulee just oikeaan aikaan.
Niimpä!
Olen työllistymiskelvoton ja saan tyhjän pyytämättäkin.
Eli nolla.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään. Syöpäni haittaa työhönpaluuta.
Minut irtisanottiin syövän vuoksi saamani sairausloman aikana töistä - laittomasti.
Ehkä sinutkin jonain päivänä, jos oikein tuuri käy!
Itse asiassa, pitkittynyt sairaus(loma) on laillinen syy sanoa irti, jos henkilö ei enää ole oletettavasti täysin työkykyinen.
En ole enää työtön, mutta vastaan silti. Mä laitoin neljän kuukauden työttömyyden aikana kolme. Ensin sain määräaikaisen, se oli se ensimmäinen, mitä paikoista olin hakenut. Toistaiseksi voimassa oleva työpaikka tuli eri firmaan siitä vuoden kuluttua netticv:llä. Ei se määrä, vaan se laatu. Kun olin tuota ennen työttömänä edellisen jakson, laitoin älyttömiä määriä ja vain pari haastattelua - välissä uudelleenkouluttautuminen. Eli omalla kohdallani ainakin vähemmän oli enemmän.
En yhtään. Maanantaina laitoin kolme. Loppuviikosta laitan 4-10. En ole joka viikko näin aktiivinen, mutta haen työtä koko Suomesta.
Laitoin koko viime vuonna 1 hakemuksen. Enää en laita.
Miksi pitäisi laittaa yhtään? Minä ainakin nautin, kun saan tehdä mitä itse haluan. On aikaa olla ja harrastaa mitä itse haluaa ilman töitä. Toki olen töitäkin tehnyt yli 10 vuotta, mutta miksi niin moni elää täysin tehdäkseen töitä. Hyvin sitä pärjää ilmankin ja laskut on saanut maksettua. Myös se ihmetyttää miten töissä olevia ottaa päähän se, että toinen on työtön:) Ihan kaikki pääsee työttömäksi, kun vaan ottaa lopputilin.
Nauran sellaisille typeryksille, jotka ovat niin syvällä veloissa, että töitä on pakko tehdä. Sitten katkerana itketään, kun toiset ottaa aikaa itselle ja silti pärjää:)
En yhtään, odotin että vaimo ja lapsi lähtivät tiehensä ja makasin sohvalla koko päivän, katsoin pari leffaakin. Ihan huippukivaa. Mutta kun ne tulivat kotiin, tein jonkin verran kotitöitä, keittelin sapuskat ja vähän siivoilin.
Tällä viikolla on löytynyt kolme kiinnostavaa, kaikkiin on nyt mennyt huolellinen hakemus. Kaikkiin olen lähes liian pätevä - mutta vaikea on työllistyä. Ongelmana on se että yksi paikka on kiinnostavin, selvästi ylitse muiden. Toivottavasti rekryprosessi etenee siellä nopeammin kuin mualla. Kävi miten kävi, pakko ottaa vastaan ensimmäinen joka tärppää.
Normisti pitäis pitää aina olla joku paikka vetämässä, muuten ahdistaa.
En yhtään, mutta yhdessä haastattelussa kävin. Peukut pystyyn!
Laitan sitten joku päivä kun haluan taas töihin. Nyt lähden tästä ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan, koska mä voin ;) Mitä sitä turhaa stressaamaan!
En yhtään, sillä opiskelen omaehtoisesti työllistävämmälle alalle. Töitä opintojen eteen tein tänäänkin kuusi tuntia. Ja ai niin, freelancetyötä kaksi tuntia. Kesätyön olen jo saanut ja ne haut hoidin ennen joulua.
Miksi kysyt?
Ajattelin nyt ainakin viikon maata sohvalla liikkumatta. Tai no jos nyt viikonloppuna kävisi juhlimassa pari päivää ja sitten makailisin sohvalla. En uskalla hakea töitä, koska siinä on riskinä todella joutua töihin.
En yhtään, enkä ole laittanut yhtään työhakemusta sitten vuoden joskus 2000-luvun alkupuolen vuosilta lähtien, ja viimeisin paikka, jota hain, ja johon en tietysti tullut valituksi, kuten ei ne noin 400 muutakaan hakijaa kanssani siihen samaiseen paikkaan.
0. Olen koko päivän ollut äitini apuna, hän on toipilaana leikkauksesta. Pyykkäsin, pesin ikkunoita, laitoin ruokaa, tein pihatöitä.