Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Monta työhakemusta olet laittanut tänään?

Vierailija
10.10.2016 |

???

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään enkä laita jatkossakaan.

Vierailija
22/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Viime viikolla laitoin 3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Avoimet hakemukset oman alan työnantajille on laitettu, ja tässä 3 kuukauden aikana ei ole ollut ainuttakaan työpaikkailmoitusta, minkä perusteella olisin voinut hakemuksen laittaa. Joten todennäköisesti en laita huomennakaan.

Vierailija
24/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä ole mitään positiivista vaikutusta jos yritysten postissa on 50 miljoonaa työhakemusta 20 miljoonan sijaan.

Vierailija
25/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi uutta työpaikkaa tuli tänään hakuun tällä alueella. Molempiin laitoin hakemuksen.

Muihin on haettu jo aiemmin.

Tuskimpa tälläkään kertaa töitä saan. Samoja paikkoja kun hakee 300 muutakin.

Loppuviikosta sentään 2 työhaastattelua.

Vierailija
26/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 0.

Oman alan töitä ei yksinkertaisesti ole vapaana missään. Viimeksi kun oli, siihen oli sadellut yli 300 hakemusta. Itsellä on työkokemusta ja hyvät paperit enkä päässyt edes haastatteluun asti. 

Ei ole pienintäkään intoa lähteä maisterin papereilla hakemaan siivoojan tai puhelinmyyjän töitä, mutta tämä työttömyysloukku kuluttaa kyllä sielua (ja rahapussia) sen verran että kohta ehkä pyrin niihinkin hommiin.

Vierailija
27/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy ei ole töitä.

Moneenko olet hakenut?

En yhteenkään enkä aio.

. . . . . .

Aika jännä, että olette työttöminä?

Vierailija
28/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tähän aikaan vuodesta mitään työhakemuksia tee.

Metsää lähden tästä taas katselemaan.

Onkos muuten mammat laittaneet hakemusta edes siihen kävynkeräyspaikkaan, jota täällä mainostettiin? Kyllähän me nyt 20 metrin korkeuteen pääsemme ja B-kortti riittää traktorinajoon. 

Vierailija
29/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtäkään, mutta silitin kilometritolkulla vaatteita sen sijaan.

En edes muista milloin olen viimeksi olen työpaikkahakemuksia lähetellyt mihinkään.

Vierailija
30/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden, ei niitä kovin montaa enempää kerkeä jos haluaa tehdä hyvän, kyseessä olevaan paikkaan räätäloidyn.

Vierailija
31/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla työhaastattelussa, sieltä tultua laitoin yhden hakemuksen menemään. Viime viikolla kolme hakemusta - ei noita paikkoja nyt niin hirveästi ole vapaana - ja mulla on vielä ammattisuojaa jäljellä, joten en hae kuin koulutusta/kokemusta vastaavia paikkoja.

Vierailija
32/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oikeasti ihan hemmetin paska fiilis kun näkee vaivaa sen työhakemuksen ja vapaamuotoisen kirjeen laatimiseen. Siinä kun yrittää parhaansa kieliopillisesti ja vääntää jotain muka pirteetä ja hauskaa eikä sitten kuulu yhtikäs mitään. Ei edes kieltävää vastausta. Ei jaksaisi edes yrittää.

N23

Vierailija
33/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä meni sossuhakemuksen tekoon.

Vierailija
34/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppendaali

Vierailija
35/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Olen työtön työnhakijan, mutta omassa työssä työllistyvä. Eli duunia ei ole ellen itse tee töitä sen ilmaantumisen eteen. Käytännössä olen siis vain oman aktiivisuuteni varassa. Perseen homehduttamiseen ei ole aikaa. Onko kannattavaa? Ei todellakaan, mutta tuhat kertaa mielekkäämpi ratkaisu kuin kotona lorviminen ja töiden vähyydestä kiukuttelu. Suosittelen jokaikiselle jolla ei oikeasti töitä ole. Vaatii hitosti viitsimistä, mutta ehkä joku joskus pääsee vielä porvariksi haukkumaan. Tai että saisi sen kuukausipalkan ja loman. 😁

Vierailija
36/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 hakemusta laittanu tänään. Vähän jääty eilisestä jolloin laitoin 92. Keskiarvo sellainen 83 hakemusta päivässä.

Kuinka niin?

Vierailija
37/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, kun tällä hetkellä täällä on avoinna vain puhelinmyyntiä niiltä aloilta, joihin mulla on mahkuja pelkällä lukiopohjalla (välivuosi meneillään.) Toiselle paikkakunnalle töiden perässä muuttaminen ei ole vaihtoehto mulle.

Vierailija
38/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, olin rekrykoulutuksessa.

Vierailija
39/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parahin Aloittaja!

Kysymyslauseesi on idioottimainen: "Monta työhakemusta olet laittanut tänään?"

Oletko milloinkaan kuullut, että suomessa käytetään -ko ja -kö -kysymyspartikkeleita: "Montako työhakemusta olet laittanut / lähettänyt tänään?"

Monikohan työnantajaehdokas jaksaisi lukea Sinun kirjoitustavallasi laadittuja työhakemuksia?

Oletko itse vajaakuntoisten suojatyössä? Työskenteletkö esim. kilpimaalaamossa tai taitteletko kartonkilevyjä pahvilaatikoiksi?

Varsinaiselta sisällöltään kysymys oli ihan asiallinen ja kiinnostava, mutta se ei yksin riitä. Asia pitää myös muotoilla ymmärrettävästi ja esittää kohteliaasti.

Vierailija
40/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Aamulla oli puhelinhaastattelu, mutta sitähän ei varmaan lasketa työnhauksi kun kerran hakemus oli tehty jo aiemmin... Ja parin ilmaisharjoittelupaikan päättäviä tahoja yritin tavoittaa puhelimitse, mutta puhelimeen ei kumpikaan vastannut, joten sekään ei tainnut olla oikeanlaista työnhakua.

Eipä sillä, lopputulos on ihan sama, laittoipa hakemuksia tai ei. En tajua, että miten tutuissa on kuitenkin ihmisiä, jotka vain summamutikassa hakevat monen vuoden työttömyyden jälkeen jotain ja pääsevät heti töihin. Valehtelevatko he cv:ssään vai mistä ihmeestä voi olla kysymys? Ikinä ei ole millään kurssilla tai koulutuksessa tullut mitään muuta kuin pientä viilattavaa omien hakemusteni/cv:n sanamuotoihin ym., enkä voi mitenkään olla huonompi hakija kuin joku, jolla ei ole käytännössä työhistoriaa lainkaan. Niitäkin papereita on syynännyt jo melko moni rekryammattilainen ja "rekryammattilainen", eli luulisi, että se vika olisi jo löytynyt jos on löytyäkseen.

Ja alallani on paljon paikkoja koko ajan auki, eli hakea saa minkä ehtii. Hakijoita on vain kymmenkertaisesti, hyviin paikkoihin satakertaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi