En tiedä muista Fazerin patukoista, mutta Pätkiksen palmuöljy on vaihtunut rypsiöljyyn!
En tiedä onko tästä ollut jo keskustelua mutta tänään käydessäni kaupassa alkoi tehdä mieli Pätkistä ja huomasin että palmuöljyä ei enää lue ainesosaluettelossa!!! Jipiii!!
Näin positiivisesti yllättynyt en ole ollut hetkeen.
Hyvä, Fazer!
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huomasin saman monenkin fazerin tuotteen kohdalla että palmuöljyä ei ole siellä missä sitä ennen oli! Uskomatonta että Fazer on kuunnellut kuluttajia! :)
Mikä on nykyään Fazerin 200 g levyn hinta? Maksoin viikonlopulla Liiteristä laatusuklaasta 1,30€/200g, veikkaan että Fazeri ottaa tuplat.
T. Lidl-mies.Tarviiko sitä suklaata mussuttaa niin usein, että tuolla hinnalla on oleellinen merkitys?
Toki syön kaikenlaista suklaata jos tarjotaan, mutta silloin harvoin kun itse ostan niin a) mulla on rahaa ostaa mitä suklaata vaan ja b) tykkään suussasulavasta fazerin mausta niiiin paljon että todellakin ostan joko sitä perussinistä tai salmiakkisuklaata; ne on mun suosikkeja kautta aikain vaikka olen syönyt vaikka minkälaisia suklaita ja asunut ulkomailla sekä matkustellut paljon ja kokeillut kaikenlaisia makuja.
Woohoo, siinä on lauseella mittaa.
Kannattaisi käyttää kunnon ainesosia ja panostaa makuun, kyllä siitä suklaasta voi maksaa vähän enemmänkin, jos se sitten on taattua laatua. Lähes kaikki vanhat hyvät tuotteet on kuitenkin pilattu uudistuksilla. Esim. Geisha on täyttä lantaa verrattuna siihen, miltä se maistui viime vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huomasin saman monenkin fazerin tuotteen kohdalla että palmuöljyä ei ole siellä missä sitä ennen oli! Uskomatonta että Fazer on kuunnellut kuluttajia! :)
Mikä on nykyään Fazerin 200 g levyn hinta? Maksoin viikonlopulla Liiteristä laatusuklaasta 1,30€/200g, veikkaan että Fazeri ottaa tuplat.
T. Lidl-mies.Tarviiko sitä suklaata mussuttaa niin usein, että tuolla hinnalla on oleellinen merkitys?
Minä en periaatteessa halua maksaa ylihintaa mistään, olkoon vaikka suosikkitavaraa. Kyllä tähän maailmaan suklaata mahtuu, ja sellaisia jotka myyvät sitä sopuhintaan.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en periaatteessa halua maksaa ylihintaa mistään, olkoon vaikka suosikkitavaraa. Kyllä tähän maailmaan suklaata mahtuu, ja sellaisia jotka myyvät sitä sopuhintaan.
T. Lidl-mies.
Ihan sama vaikka antaisivat ilmaiseksi, mutta kun maistuu pahalle. Kohtuullista korvausta vastaan voisin liiterinkin suklaata toki syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa meuhkata joka paikassa näistä lisäaineista ja paljuöljyistä ja karrageeneista.
VALIO joutui luopumaan kermojen karrageeneistä. Ja nyt ARLA.lla on se ruokakerma, jossa ei ole mitään ylimääriästä. Valio joutuu tulemaan perässä.Fazer joutuu kääntymään takaisin tiellään. Meitä ei huijata ! Me ei osteta yhtään keksiä, eikä suklaapatukkaa, jossa on palju- tai shea öljyä.
Mitä lie se fazerin kaakaopapu mitä käyttävät nykyään? Se fazer sininen ei ole sama kuin ennen. Ennen se oli ihana pehmeää suklaata. Nykyään kovaa joka loksahtaa... yäk.
Fazerin sininen suklaalevy sisältää nykyään maitoa, sokeria, kaakaovoita, kaakaomassaa, emulgointiainetta (lesitiini mm. soija), suolaa ja aromia. Ei palmuöljyä, ja ihanan pehmeää on!
Fazerin sinisessä ei ole IKINÄ ollut palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palmu tai rypsi, mitä hiton väliä?
Palmuöljyn käyttäminen on epäeettistä koska palmuja kasvatetaan villien metsien tilalle. Niissä villeissä metsissä elävät harvinaiset orankit. En halua hävittää kulutustottumuksillani harvinaista eläinlajia.
Vain 15% Eurooppaan tuodusta palmuöljystä menee elintarviketeollisuudelle. Valtaosa menee vihreiden biopolttoaineisiin.
No iik! Ei ihan yhtä hyvä kuin voi mutta hitusen parempaa kuin palmuöljy.
Nää nyt tuskin on ongelmia muuta kuin 300kg sotanorsuille. Syökää tavallista ruokaa ja jättäkää mässyt kauppaan.
Rypsin viljelyssä käytetään neonikotinoideja, jotka tappavat hyönteiset Suomesta. VIljelijät joutuvat sitten tilaamaan mehiläisiä Keski-Euroopasta.
Aloitus on neljä vuotta vanha. Nykyään Pätkiksissä on palmuöljyä. Katsokaa vaikka Fazerin sivuilta, jos ette usko.
https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/2059/patkis-suklaapatuk…
Ainesosat
Sokeri, kaakaomassa, glukoosisiirappi, kaakaovoi, täysmaitojauhe, kasvirasva (rypsi, palmu, shea), maitorasva, herajauhe (maidosta), rasvaton maitojauhe, emulgointiaine (soijalesitiini), aromit, vähärasvainen kaakaojauhe, kirnumaitojauhe. Saattaa sisältää pähkinää, mantelia ja gluteenia sisältävää viljaa. Maitosuklaassa vähintään 30% kaakaota.
Vierailija kirjoitti:
Rypsiä?? Se käy vain moottorisahan ketjun rasvaukseen!!!!
Fazu meni boikottiin.
Voi se olla rapsiöljyäkin, jos on ostettu muualta kuin Suomesta tai Ruotsista. Muualla rypsiä ei pahemmin viljellä. Tuoteselosteessa voi lukea rypsi, vaikka olisi rapsista kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäeettistä, että palmuöljyä tuodaan sieltä kaukaa, kun meillä on rypsiöljyä omasta takaa.
Ja epäeettistä että palmuja kaadetaan.
HYH HYH FAZER!
Epäeettistä että Fazer haluaa tukkia minun verisuonet palmuöljyllä ja lisäaineilla, jotka aiheuttavat samankaltaisia oireita verenkiertoelimistöön. Sama koskee tietysti myös muita valmistajia ja elintarvikkeiden tuottajia.
Suklaaseen vaan ei kuulu kumpikaan vaan kaakaovoi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä.
Palmuöljy ei ole terveellistä. Rypsiöljy on terveellistä.
Palmuöljyn tuotannon takia hakataan sademetsiä. Rypsiöljyä tuotetaan lähellä ja kotimaisilla pelloilla.
Siis kaikin tavoin hieno juttu.
Rypsi ja rapsi eivät ole myöskään terveellisiä, mutta toki vähemmän haitallista kuin palmuöljy. Voi ja oliiviöljy, kookosrasva, jos hakee vähiten haitallisia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy tuhoaa luonnon diversiteettiä Kaakkois-Aasian maissa. Ja vaikkei luonto kiinnostaisikaan, onhan se Suomen kannaltakin parempi jos jonkun ulkomaisen ainesosan sijasta käytetään kotimaisempaa.
Enpä kehuisi tätä vaihtoa ainakaan parempaan suuntaan.
Rypsiöljy on täysin yhtä paha vaihtoehto. Tulehdusta aiheuttava kasviöljy.
Tottakai ne yrittää saada parempia tuottomarginaaleja vaihtamalla kalliin kaakaovoin pois, mutta se ei saa minua ostamaan tuotetta. Voisin maksaa enemmän laadukkaammista ainesosista, kuten miljoonat muutkin, Fazer on tyhmä kun ei ymmärrä tätä faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä.
Palmuöljy ei ole terveellistä. Rypsiöljy on terveellistä.
Palmuöljyn tuotannon takia hakataan sademetsiä. Rypsiöljyä tuotetaan lähellä ja kotimaisilla pelloilla.
Siis kaikin tavoin hieno juttu.
Rypsi ja rapsi eivät ole myöskään terveellisiä, mutta toki vähemmän haitallista kuin palmuöljy. Voi ja oliiviöljy, kookosrasva, jos hakee vähiten haitallisia vaihtoehtoja.
Se alkuperäinen kaakaovoi olisi itse asiassa jopa terveellistä.
Tietysti se on varmaan kallein ainesosa näille suklaantekijöille, joten toki ne sitä karsii jos pystyvät. Mutta kaakaovoi on myös se yksi tärkein asia minkä takia suklaa ylipäätänsä on herkkua.
Oliko tosiaan aika ilman palmuöljyä? Kun nythän tuota paskaa on taas kaikkialla, Pätkiskin sitä sisältää. Aloitus on viiden vuoden takaa, kauanko tätä palmutonta kesti? Fazer voi haist vit
Kuinka hiljattain nää muutokset on tehty? Onkohan kismetkin muuttunut? Kesän ja alkusyksyn söin sitä aika säännöllisesti (pari viikossa...) ja nyt jossain kohtaa syksyä ihmettelinkin, mitä mulle on tapahtunut, kun se ei enää maistunut hyvälle. Luulin, että olin vain saanut yliannostuksen, mutta oliko vika sittenkin kismetissä, ei minussa??
Perkele, jos ovat muuttaneet sen! Sehän maistui ihan pahville meinaan nyt eikä tehnyt mieli syödä enempää. Toisaalta tietysti hyvä, mutta kun se oli niin hyvää... Sniif.