Miten saisi kalkkitahrat irti suihkuseinästä?
Viimeisin yritys oli Cillit bang kalkki&lika, ei mainittavaa vaikutusta...
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ihmesienellä
Ihmesieni on kyllä tähän mennessä parhaaksi koettu. AP
Mullakin sama ongelma. Edellisen asukkaan jäljiltä muovilasinen suihkuseinä täynnä vaaleita täpliä. Olen pessyt ajaxilla, fairylla, etikalla ja lasienpuhdistusaineella. Ei minkäänlaista vaikutusta.
Taikasieni? Minulla oli lisäksi sellainen keltainen pyöreässä paketissa oleva tähän tarkoitukseen tehty aine joka toimi.
Vierailija kirjoitti:
Lekalla.
M
Hyvä ehdotus, lasiseinä taitaa kyllä olla käyttökelvoton tuon jälkeen. AP
Etikkaa, jonka jälkeen pyyhit ja kuivaat.
Kumihanskat käteen, kastele laatat ja erityisesti saumat vedellä, raakaa väkiviinaetikkaa sieneen ja rupeat hinkkaamaan. Tässä järjestyksessä. Kun homma on tehty, pitää seinät vielä huuhdella/neutraloida emäksellä.
Hanskat käteen, muuten iho ei kestä. Kokeiltu itse :D
Minulla samaa ongelmaa. Lisäksi suihkun kaakelilattialla on isoja kalkkitahroja. Ei ole etikka tai sooda auttanut, vaikka pitkään annoin liota.
Mulla kalkki vaan leviää kun olen etikalla ja juuriharjalla suihkun lattian kaakeleita yrittänyt putsata. Ihan toivotonta.
Gif kalkinpoistolla, tee useampi käsittely
Vierailija kirjoitti:
Lekalla.
M
Näin se on, jos kalkkia on päässyt kertymään pitkän ajan. Uusia kylppärikalusteita ja pintoja pitäisi putsata säännöllisesti alusta alkaen, ettei kalkkia kerry ongelmaksi asti. Riippuu tietenkin myös siitä, missä päin Suomea asustaa.
Jos ei meinaa lähteä, niin sen etikan pitää saada vaikuttaa useita tunteja (2-3) , mutta ÄLÄ tee näin kaakeleille/kaakelien saumakohdille! Tämä tapa käy paremmin tuohon lasiseinään.
Jos on pelkkää kalkkia, niin etikalla lähtee. Jos mukana on rasvaa/likaa, jokin happo lienee tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pelkkää kalkkia, niin etikalla lähtee. Jos mukana on rasvaa/likaa, jokin happo lienee tarpeellinen.
Etikka on happoa, vaikkakin laimeaa sellaista :D
Ap kiittää vinkeistä ja lähtee etikkaostoksille :)
sooda ja etikka.