Miksi suurin osa työpaikkailmoituksista on vuokratyöpaikkoja?
Tuo vääristää avoinna olevien työpaikkojen määrää, kun suurin osa noista ilmoituksista on vuokratyötä. Eikö yritykset enää halua palkata uusia työntekijöitä omille listoille? Vuokratyöntekijän työsuhde edut ja oikeudet on huonolla pohjalla, lopputili saattaa tulla milloin vain eikä työtunneista takeita.
Kommentit (50)
Kännykkä näköjään heitti omia korjauksiaan tekstiin, toivottavasti idea tuli kuitenkin perille...
39
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista näkee hyvin kuinka sitoutuneita mammat ovat työntekoon.
Ei, kun näistä kommenteista näkee, miten työnantajat ovat sitoutuneet työntekijöihin. Työntekijöiltä vaaditaan vaikka mitä joustamista ja sitoutumista, mutta työnantajat viskelee työntekijöitä sinne ja tänne.
Entisessä työpaikassa oli yt:t, väkeä irtisanottiin ja samassa yhteydessä työnantaja ilmoitti, että kiireaikoina palkataan työntekijöitä vuokrafirmasta. Irtisanomisaikana yksi työpaikkansa pitänyt irtisanoutui, kun oli saanut toisen työpaikan ja ai että, miten esimies poltti siitä päreensä. Työntekijät kun eivät olisi saaneet etsiä uutta työtä vaan olisi pitänyt sitoutua joka vuosi yt:t järjestäneeseen firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista näkee, miten vähän yrittäjät välittävät työehtosopimuksista ja työntekijöistään. Ammattiliitot taitaa tosiaan olla tiensä päässä.
En minä ylläpidä mitään kaverikerhoa vaan työllistän vain elättääkseni perheeni! Työntekijöissä ei ole koskaan mitään vikaa vaan siinä työnantajassa, joka työllistää?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä mieletön negatiivisuus tulee? Siitä kun pitäisi tehdä töitä palkkansa eteen?
Me käytetään vuokratyöntekijää ja kumpikin osapuoli on erittäin tyytyväisiä. Samoin tiedän pari muuta nuorta, jotka työllistyvät vuokratyöfirman kautta. Eivät todellakaan kumpikaan valita vaan aina hehkuttavat, että töitä riittää.
No totta h*lvetissä ne hehkuttaa. Jos ne sanoisi, että etsivät koko ajan muualta vakituista työtä, niin siinähän pistettäisiin sopimukset heti poikki. Suurin osa ihmisistä kaipaa turvallisuutta ja jatkuvuutta elämään, eikä jännityksen etsiminen tarkoita sitä, että onkohan ensi viikolla töitä vai ei.
Miksei sinun työnantajasi irtisano teitä kaikkia ja palkaa uudestaan vuokrafirman kautta? Olisiko se sinulle hieno juttu vai huutaisitko ammattiliittoa apuun? Tai ehdota tuota itse työnantajalle, olisitte kaikki tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista näkee, miten vähän yrittäjät välittävät työehtosopimuksista ja työntekijöistään. Ammattiliitot taitaa tosiaan olla tiensä päässä.
En minä ylläpidä mitään kaverikerhoa vaan työllistän vain elättääkseni perheeni! Työntekijöissä ei ole koskaan mitään vikaa vaan siinä työnantajassa, joka työllistää?
No jos tuolla tavalla pomo marttyroituu, niin todennäköisesti se työntekijäpuoli on se ihan ok. Jos työntekijä on vain pakollinen, sieluton hyödyke, jota et edes yritä motivoida etkä osaa johtaa, vaihda alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyshuollossa työskennelleenä ja kun näkee aitiopaikalta ihmisten työmoraalin nykypäivänä ja kaikki ne järjettömät "sairaspoissaolot", niin en kyllä ihmettele pätkääkään miksi kukaan käyttää vuokratyöntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hae mitään vuokratyöpaikkoja. Jos ei firma itse kykene suoraan rekryämään tarvitsemiaan tekijöitä omille kirjoilleen, saavat tulla toimeen ilman minun työpanostani.
Olemme tänä vuonna palkanneet vakituiseen työsuhteeseen 8 vuokrafirman kautta tullutta työntekijään.
Hyvä, että tulet toimeen ilman työpaikkaa.
Mikä ala? Puhelinmyynti? Ei kiitos.
Saikuttaisin minäkin, jos työpaikan ilmapiiri olisi huono. Onneksi ei ole :)
Näkee, että johtamistaidot on av-palstan yrittäjiltä hakusessa, vaikka eletään kuitenkin vuotta 2016 ja internet on melkein kaikilla.
Mikä siinä koeaikapurun perusteluissa on niin vaikeaa, jos kerran perusteet on? Täysin munatonta touhua. Vastuuta ei oikein osata ottaa mistään.