Farkut! Mistä ostatte farkut? Tuntuuko muista, että valikoima on yksipuolinen ja laaduton?
Näissä halpiksissa ja keskihintaisissa perusvaatekaupoissa on viisitoista "eri mallia" ihan samanlaisia farkkuja. Tarkemmin tarkasteltuna tosi pillit, oudon lyhyet lahkeet ja pahin, eli materiaali on tosi ohut ja laaduttoman tuntuinen. Mistä kannattaisi lähteä ostamaan farkut, jos haluaa melko pillit tai suoralahkeiset, jegginssejä selvästi paksummat kunnon farkut? Istuvat, kestävät ja haalistumattomat. Mistä te ostatte parhaat farkut? Olen vuosikausia ostellut halpiksista noin 70e hintaisiin farkkuihin ja hyvin ovat kestäneet. Parit viimeaikaset farkut ovat sitten olleet kauhea pettymys, menettävät hetkessä muotonsa ja pesun jälkeen lösähtävät uusiksi tosi nopeaan. Sekä haalistuvat tosi nopeasti! Nämä on olleet sellaisia muutaman kympin ostoksia, mutta kun ne kalliimmat katsomani vaikuttavat samalta paskalta kuin nämä halvemmatkin. Nyt voisin sijoittaa vaikka reilusti yli satasen, jos vain löytäisin kivat farkut. Mistä kannattaa katsoa? Asun Kuopiossa, mutta käyn säännöllisesti Suomessa isommissakin kaupungeissa. Nettikaupatkin kiinnostavat. Kiitos jos joku kertoo vinkkinsä tai vaikka liittyy valituskuoroon :)
Kommentit (32)
JC:stä Tiger of Swedenit ja Levikset, muita en enää osta. Cubuksen joku malli kesti melko hyvin, mutta haalistui ja lörpähti lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä Voglian farkkuja, niillä voi mennä töihinkin, jos ei ihan jakkupukua vaadita. Ja tosiaan materiaalina superstretch on ihan huippu.
Ihmettelen, miten tuolla kutsutaan selkeästi alaspäin kapenevia, melkein ihonmyötäisiä farkkuja 'suoraksi malliksi'. Vähänkään suorilta näyttävät olivat sitten 'bootcut'.
Ehkä kyseessä on sama ilmiö, että kun kävin kysymässä farkkuja, joissa olisi korkea vyötärö, niin minulle tarjottiin mallia, jossa vyötärö olikin matala. Eli on tullut ihan uudet, oudot standardit siitä, mitä tarkoittaa 'suora' tai 'korkea'.
Ja eikö se stretch nimenomaan ole syynä siihen, ettei housut pysy mallissaan vaan kulahtavat nopeasti? Kun 'kuminauha' virttyy, niin selvää on, ettei vaate näytä entisenlaiselta.
Anteeksi, kirjoitin tekstin vahingossa lainauksen sisäpuolelle. Oma kommenttini alkaa siis tuosta "Ihmettelen, miten tuolla kutsutaan..."
23
En oikeastaan käytä mitään muita kuin Leviksiä. Laatu on aina loistava, ja malleja ja värejä löytyy joka makuun.
Yleensä ostan Stockalta. Levikset olen todennut parhaimmiksi. Niihin palaan aina :) Hyvä istuvuus, värit ja kestävyys. Yhdet Levikset olleet jo 10v ja vieläkin hyväkuntoiset :)
Kiitos kovasti kaikille vastauksista! Palsta menee taas ihan pian rekkaamattomilta kiinni, joten en tänään kommentoi enää enempää. Paneudun kuitenkin linkkeihin ja vinkkeihin, ja menen katselemaan eri sivustoja näiden pohjalta. Esim. raakadenim on mulle aika uusi juttu, tai olen kuullut mutten perehtynyt ollenkaan. Kiinnostuin siitäkin. Ja tosi kiitollinen olen vinkeistä, keskustellaan huomenna lisää :) -ap
Kiitos tästä ketjusta, itsellä sama ongelma!
Kysy myyjältä onhan farkut sellaiset, ettei niitä tarvi pestä, kunhan joskus kastelee ja ripustaa kuivumaan.
Ostan farkkuni Kanadasta, koska Silver-merkkiä myydään pituutta 33", joka on mulle juuri oikea mitta, mutta muuten harvinainen.
Siis paras vinkki minkä voin keksiä on hamstrata ihan farkkukaupoista alennusmyyntien aikaan. Tiedät mitä ostat, sillä laadukkaat farkut säilyttävät muotonsa, mutta et maksa itseäsi kipeeksi. Metsästän itse aina "merkkifarkkuja" alle viidenkympin hintaan. Crockersit ovat muuten hirmu kivoja (mukavia ja malleja riittää ja kohtuullisesti säilyttävät muotonsa) mutta niihin tulee hirmu herkästi reikiä, joten en niitä enää osta. Dr. Denim taas ei kulttimaineestaan huolimatta pidä muotoaan. Wranglerit on mun suosikkeja, mutta 2nd one on uusi kiva tuttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Tässä Voglian farkkuja, niillä voi mennä töihinkin, jos ei ihan jakkupukua vaadita. Ja tosiaan materiaalina superstretch on ihan huippu.
No minä, 39v, koen nuo kyllä aivan mummoiksi. Ihan hirveät. Anoppifarkut. Sori.
Ei Ap.
Dieselin farkuille ääni. Sikakalliit, mutta kyttään alesta.