Pitäisi ostaa lapselle läppäri
Koululainen tarvitsisi hiljalleen omaa läppäriä. Osaisko joku vinkata mistä kannattaisi kysyä neuvoja kirjautumatta?
Olen katsellut näitä kahta: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/LE80…
ja
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tabletit-ja-ipad/LE80SG000HM…
Haluaisin kuulla joltain oikeasti näistä tietävältä kumpi olisi parempi?
Nyt ei ole hakusessa pelikone vaan kone jolla hoitaa läksyt.
Kommentit (21)
Rahaa käytettävissä 250€. Voin toki jättää ostamattakin, mutta hän todella tarvitsisi tota.
Ap
Tuossa hintaluokassa on tarjolla melkoista kuraa. Onko läppäri ainoa vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Koululainen tarvitsisi hiljalleen omaa läppäriä. Osaisko joku vinkata mistä kannattaisi kysyä neuvoja kirjautumatta?
Olen katsellut näitä kahta: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/LE80…
ja
Suosittelen mieluummin tota ensimmästä, läppäriä.
Mulla on erään toisen merkin tollanen hybridi tablettiläppäri, jossa on enemmän RAM-muistia, mutta silti tää tuntuu, että on kokoajan ihan tukossa, kun selailee nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja
Suosittelen mieluummin tota ensimmästä, läppäriä.
Mulla on erään toisen merkin tollanen hybridi tablettiläppäri, jossa on enemmän RAM-muistia, mutta silti tää tuntuu, että on kokoajan ihan tukossa, kun selailee nettiä.
Okei, tossa oli näköään sama määrä sitä. Eli en oikeasti suosittele kumpaakaan... :/ Yritä löytää käytetty?
Mitä ehdottaisit? Tabletti ei tähän tarkoitukseen käy.
Tallennustilaa niissä oli niukasti, mutta riittää tarkoitukseensa ja lisätilaa saa tarvittaessa mun ulkoiselta levyasemalta.
Mutta mitä vikaa noissa on?
Ap
Kannattaa ottaa se ensimmäinen.
Varmaan hyvä ostos tuohon hintaan.
En äkkiä katsottuna huomannut mitään vikaa. Mallikin on ihan uusi ettei tekniikka ole vanhimmasta päästä.
kärkkäsellä jotain kannettavia alennuksessa,katso sieltä.tabletti on minusta huono,jumittaa ja heittää usein pois ja jopa sammuu itsestään :) ainakin samsungin tabletti.jotkut tilaa ulkomailta halvalla, itse en uskaltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehdottaisit? Tabletti ei tähän tarkoitukseen käy.
Tallennustilaa niissä oli niukasti, mutta riittää tarkoitukseensa ja lisätilaa saa tarvittaessa mun ulkoiselta levyasemalta.
Mutta mitä vikaa noissa on?
Ap
Lenovon Miix-sarja on ollut aika surkea. Tämä Miix ei ole läppäri vaan ns. hybridi, eli yritys yhdistää tabletti ja läppäri.Siksi näytön saa irti näppäintelakasta tabletiksi. Ongelma on se, että näytön ja näppäintelakan kontakti häiriintyy ja rikkoontuu helposti. Siksi en suosittele.
Onko näytön koolla ja resoluutiolla merkitystä? Entäs aikooko lapsi kantaa sitä kannettavaa mukanaan, jolloin laitteen painolla ja koolla on väliä?
Minkä ikäinen lapsi kyseessä ja minkälaisia tehtäviä tekee koneella? Mitä sovelluksia tarvitsee? Onko muuta käyttöä kuin koulutehtävät? Mikä nettiyhteys kotona?
Vähän ikäkin vaikuttaa.
Jos on nimittäin suunnitelmissa mennä isompana lukioon, niin sen läppärin hankinta tulee viimeistään silloin ajankohtaiseksi. Eli ei kannata investoida nyt vielä siihen kalleimpaan mahdolliseen, jos se kuitenkin pitää päivittää uudempaan sitten lukion alkaessa?
Ja ne vaatimukset lukion läppäriksi muuttuvat kokoajan.
Tavallinen tabletti ei muutenkaan sovi tarkoitukseen. Toi vaihtoehtoinenhan sisälsi näppiksen ja olisi kuin läppäri.
Läppäri olisi paras, mutta alkoi epäilyttää koko juttu. Ollaan erottu ja lapset asuu mulla, mutta on viikonloppuja isällään. Ei ole liikoja varoja, kun exäkään ei maksa elareita. Toi 250€ on se mitä voin tähän sijoittaa. Enempää ei valitettavasti ole. Tähän asti on käyttänyt vanhempiensa läppäreitä koulutöihin, mutta ongelma on se ettei sitä vanhemman läppäriä voi kuskata vanhemmalta toiselle ja silloin jää työ kesken.
Käyttötarkoitus ei nyt olisi kuvien/videoiden käsittely tai pelaaminen vaan kirjoittaminen, excelöinti jne. Netin selaaminen myös tietenkin.
Käytettyä en uskalla ostaa. En myöskään ulkomailta.
Kärkkäistä voisin katsoa vielä.
ap
Alle viidensadan ei valitettavasti tahdo saada hyvää läppäriä. Menevät saman tien tukkoon ja käyvät hitaiksi. Kalliimpi kone pysyy käyttökelpoisena paljon pidempään, eli on samalla sijoitus tulevaisuuteen. Minkä ikäinen lapsi on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen tabletti ei muutenkaan sovi tarkoitukseen. Toi vaihtoehtoinenhan sisälsi näppiksen ja olisi kuin läppäri.
Läppäri olisi paras, mutta alkoi epäilyttää koko juttu. Ollaan erottu ja lapset asuu mulla, mutta on viikonloppuja isällään. Ei ole liikoja varoja, kun exäkään ei maksa elareita. Toi 250€ on se mitä voin tähän sijoittaa. Enempää ei valitettavasti ole. Tähän asti on käyttänyt vanhempiensa läppäreitä koulutöihin, mutta ongelma on se ettei sitä vanhemman läppäriä voi kuskata vanhemmalta toiselle ja silloin jää työ kesken.
Käyttötarkoitus ei nyt olisi kuvien/videoiden käsittely tai pelaaminen vaan kirjoittaminen, excelöinti jne. Netin selaaminen myös tietenkin.
Käytettyä en uskalla ostaa. En myöskään ulkomailta.
Kärkkäistä voisin katsoa vielä.
ap
No jos vaatimukset ja ongelmat ovat nuo, ja kotona on jo kone, niin opettaisin lapsen käyttämään muistitikkua, sillähän ne kotitehtävät kulkevat mukana.
Jos kumminkin haluat ostaa uuden koneen, niin sitten pitäisi tietää haluttu näytön koko, ja kantaako lapsi konetta mukanaan? Myös sekä mikä se nettiyhteys on sekä miten ajattelit hankkia sen Officen lapsen koneeseen - nämähän vaikuttavat myös rahallisesti.
Muistia pitäisi olla vähintää 8Gt jotta kone toimisi kunnolla.
Parempi olisi esim. https://www.verkkokauppa.com/fi/product/10876/gxqnj/HP-250-G5-15-6-kann…
No näillä tiedoilla jättäisin koko koneen ostamatta tässä kohdassa.
Avaatte lapselle jonkun pilvipalvelutallennustilan, kuten Hotmail, outlook.com, google tai Dropbox. Lapselle omat tunnarit molempien vanhempien koneille ja asennatte niihin tuon pilvipalvelun asiakasohjelmiston mikä huolehtii tiedostojen synkronoinnista. Sitten vaan opetatte sille lapselle että tallentaa tiedostonsa aina siihen tiettyyn kansioon.
Tällä tavoin lapsi pääsee omiin tiedostoihinsa käsiksi molempien vanhempien luota, koulusta ja puhelimellaan. Tiedostot on myös turvallisesti varmuuskopioitu.
Hinta tietenkin kiinnostaa...tämä on ihan ilmainen juttu.
Suosittelen Dropboxia tuohon käyttöön, mutta kyllä nuo muutkin on ihan toimivia.
Jep, muistitikku tai joku pilvipalvelu käyttöön. Ei kannata lähteä ostamaan halpaa konetta, jolla ei parin vuoden päästä ole enää mitään käyttöä.
Molempien vanhempien läppärit on työläppäreitä. Niihin ei voi perustaa omia puolia lapselle. Tiedostonsiirto koetaan ongelmalliseksi, koska toisen Office on vanha, ei lue uudempaa aineistoa.
Officen asentaminen lapsen koneelle ei olisi ongelma. Saan sen maksutta työpaikaltani.
Alkoi nyt epäilyttää koko homma. Ajattelin että ostaisin nyt halvan perusläppärin ja sitten lukioon mennessä saisi paremman.
Ap
Ei kumpaakaan noista. semmosta shiettiä näyttää olevan. Pakko sun on yli 500 valuuttaa maksaa