Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Harakka on harmaa, varis valkoinen, mutta toisinpäin. :D
Genetiivi Genen.
Ja kuukausien pituudet muistan rystysiä laskemalla.
Pääilmansuunnille kehittelin tämän muistisäännön ala-asteella:
PE-LI. Eli peli (kuten lautapeli).
Ja se luetaan ensin ylhäältä alas P - E (Pohjoinen - Etelä)
ja vasemmalta oikealle (kuten normaali lukusuunta): L - I (Länsi - Itä)
Tämä helpottanu myös PK-seudulla ajamista, kun monissa kylteissä esim. kehä ykkösellä lukee länsi tai itä ja pitää äkkiä muistaa onko se sit oikealle vai vasemmalle minne haluan tästä kohdasta.
Kellojen siirto.
Suurin osa haluaa kesän.
Eli syksyllä siirretään taaksepäin sinne kesään päin haikaillen.
Keväällä halutaan jo kesän tulevan nopeammin ja käännetään kelloja sinne tulevaan kesään päin.
Vierailija kirjoitti:
Kello kiertää kiinni, eli myötäpäivään suljetaan ruuvit ja hanat sun muut.
Kelloja siirretään kesää kohden.
Paavo on Nörtti, eli ideaalikaasun tilanyhtälö pV = nRT
It's the old leftie loosey- righty tighty.
Pane nuoli pilluun
Näpit pois nännistä
PNP ja NPN -transistorien nuolisäännöt eli positiivisten varauksenkuljettajien kulkusuunta.
Vierailija kirjoitti:
Autonomian aikaisten tsaarien järjestys ja banaani. Poistetaan banaanista b ja i, jäljelle jää anaan. Aleksanteri I, Nikolai I, Aleksanteri II, Aleksanteri III, Nikolai II.
Lämmöllä lukion historianopettajaa muistaen. :)
Ei kun se on näin:
B = Börjet (Suomi Ruotsin alaisuudessa)
A = Aleksanteri I
N = Nikolai I
A= Aleksanteri II
A = Aleksanteri III
N = Nikolai II
I = Itsenäinen (siis Suomi itsenäistyi)
Myötäpäivään myllyt pyörii, vastapäivään ruuvit aukee :)
Harakalla ei harmaata, variksella ei valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autonomian aikaisten tsaarien järjestys ja banaani. Poistetaan banaanista b ja i, jäljelle jää anaan. Aleksanteri I, Nikolai I, Aleksanteri II, Aleksanteri III, Nikolai II.
Lämmöllä lukion historianopettajaa muistaen. :)
Ei kun se on näin:
B = Börjet (Suomi Ruotsin alaisuudessa)
A = Aleksanteri I
N = Nikolai I
A= Aleksanteri II
A = Aleksanteri III
N = Nikolai II
I = Itsenäinen (siis Suomi itsenäistyi)
Tää on vielä parempi! Börjet :D
Tiukka oikea, löysä vasen (ruuvien ja muttereiden kanssa). Siis niinkun nyrkkeilymatsissa, kun usein ihmiset on oikeakätisiä.
Toisen asteen yhtälöä kun piirtää koordinaatistoon (kaaren muotoinen kuvaaja), niin positiivinen on hymyilevä ja negatiivinen on surullinen suu, kun y-akseli osoittaa ylöspäin.
"Daca"-virta.
No tää liittyy töihin mutta... AA-SI (Aamulla sinisestä) IL-PU (illalla punaisesta)
Spotpa
Konsukiepre
Sanajärjestys englannin ja ruotsin kielessä
Varis valehtelee olevansa valkoinen.
Muistisäännöt on kyl jotenki hölmöjä. Monesti paljon vaikeampia muistaa kuin itse asia. Eiks nyt ihan samalla vaivalla muista esim. koillinen kaakko lounas luode kun koira kaluaa luuta lounaaksi? Jne.. Muistan ku koulussa jotkut opettajatkin aina hehkutti jotai muistisääntöjä, mut nekin oli monesti monimutkaisempia kuin itse asia.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on:
Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku.
Terveisiä tutuille! :D
Voisko joku selittää tän? Mä en ymmärrä yhtään....liittykö nuo apinat miten vuosilukuun?
Variksessa ei ole valkoista, harakassa ei ole harmaata ja vehnässä ei ole vihneitä.
Tän opetti aikanaan kotitalousopettaja.
Katson aina sormista yhdeksän kertotaulun. :D
Mä en silloin opetellut kertotauluja ulkoa kun piti vaan plussailin lukuja aina yhteen... En osaa niitä siis vieläkään.
Trooppinen stratos mesosi termoksessa. Elinilmakehän kerrokset.
Mä oon kuillut sellaisen, kun Hieno Herra Harakka, eli harakalla on se frakkiväritys. Mielestäni käänteiset muistisäännöt on pettäviä.