Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunkirjoituksissa löytyi veli.

Vierailija
09.10.2016 |

Vähän olin jo asiaa epäilytkin kun olin miehen nähnyt. Voiko tuollainen löytösukulainen nyt periä? Isäni oli maksanut elatusmaksut.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perii

Vierailija
2/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perii ainakin lakiosuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti perii, tasavertaisesti sinun kanssa.

4/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kuuluu lakiosa, eli samalla tavalla tuo "löytöveli" perii kuin sinäkin. Näin olen itse asian käsittänyt ja sen takia niitä virkatodistuksiakin pitää tilata katkeamaton ketju.

Vierailija
5/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai perii isänsä ihan samalla tavalla kuin muutkin sisarukset.

Olen pahoillani isäsi kuoleman vuoksi, mutta jotain onnellistakin. Sinulle löytyi uusi sukulainen. Veljet on tosi kivoja näin siskon näkökulmasta.

Vierailija
6/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai perii isänsä ihan samalla tavalla kuin muutkin sisarukset.

Olen pahoillani isäsi kuoleman vuoksi, mutta jotain onnellistakin. Sinulle löytyi uusi sukulainen. Veljet on tosi kivoja näin siskon näkökulmasta.

Tai isän kuolema on se onnellinen osuus ja velipuoli onnettomuus.

Vierailija
7/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perii se. Eikö se miellytä yhtään, että sinulla on uusi sukulainen?

Vierailija
8/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta isäni ei ole häntä tunnustanut omaksi?

Vierailija
9/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hän siis löytyi? Jos mainitaan vikratodistuksessa, niin siihen ei ole mitään pullikoimista. 

Vierailija
10/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis virkatodistuksessa isäsi tiedoissa tuo veli?

Vierailija
11/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sitten luulee? Että vain avioliitossa syntyneet lapset perivät ja lehtolapset ei?

Vierailija
12/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna veli on syntynyt?

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1975/19750701

Vierailija
13/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan muuten vain maksanut elareita?😊 Ja onhan tunnustanut kun kerran virkatodistuksessa hänet mainitaan.

Vaan provohan tämä lienee

Vierailija
14/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perii, jos on kerran perunkirjoituksissa löydetty.

Jos isä on tehnyt testamentin, jossa määrännyt omaisuuden nimetyille lapsilleen ja ei muille, hän perii vain lakiosuuden (jos hakee sitä). Eli 10 % perittävästä. Jos ei testamenttia ole, hän perii ihan saman kuin muutkin rintaperilliset.

(Mä olen aina miettinyt, että mitä jos perijöitä on vaikka neljätoista rintaperillistä, tunnustettua mukeloa, ja sitten tulee vielä viidestoista lehtolapsi vaatimaan lakiosuutta. Niin saako se lehtolapsi sitten sen kymmenen prossaa - eli enemmän kuin kukaan niistä muista.)

Vierailija
15/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies voi maksaa elatusmaksuja tunnustamatta isyyttä? Jotenkin epävirallisesti?

Vierailija
16/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä on tehnyt testamentin, jossa määrännyt omaisuuden nimetyille lapsilleen ja ei muille, hän perii vain lakiosuuden (jos hakee sitä). Eli 10 % perittävästä. Jos ei testamenttia ole, hän perii ihan saman kuin muutkin rintaperilliset.

(Mä olen aina miettinyt, että mitä jos perijöitä on vaikka neljätoista rintaperillistä, tunnustettua mukeloa, ja sitten tulee vielä viidestoista lehtolapsi vaatimaan lakiosuutta. Niin saako se lehtolapsi sitten sen kymmenen prossaa - eli enemmän kuin kukaan niistä muista.)

Mikä ihmeen 10%? Lakiosa on puolet siitä perinnöstä, mikä tulisi ilman testamenttia.

Vierailija
17/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on ihan höpön löpöä.

Vierailija
18/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan muuten vain maksanut elareita?😊 Ja onhan tunnustanut kun kerran virkatodistuksessa hänet mainitaan.

Vaan provohan tämä lienee

On nimenomaan tunnustanut, kun on virkatodistuksessa pojan nimi. Meillä appiukolla oli ennen avioliittoa 50-luvulla alkunsa saanut lapsi, jota ei virallisesti tunnustanut, mutta elatusmaksut maksoi täysi-ikäiseksi asti. Ei päässyt perintöä jakamaan.

Vierailija
19/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä horiset 10 prosentista? Kummallista tietämättömyyttä!

Vierailija
20/30 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni maksoi miehen äidille kerran kuussa rahasrahasuorituksen ja mies on syntynyt 70 luvun puolivälin jälkeen. Perunkirjoituksissa oli paperi jossa isäni tahtona on että mies saa omaisuudesta osan 'kuin muut lapset'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän