Miksi ihmeessä ihmiset antaa kissojensa juosta vapaina toisten pihoilla vielä herran vuonna 2016?
Meidän pihalla käy ainakin kolme naapuruston kissaa, jotka kusevat hiekkalaatikkoon, nukkuvat meidän veneessä ja kusevat veneen pehmusteille, pyrkivät lasten- ja nukenrattaisiin ja päästessään kusevat niihinkin. Lisäksi meidän lapset tulevat itkien sisään monta kertaa viikossa, kun ovat taas löytäneen tapetun oravanpojan/linnun/hiiren.
Kissat ovat ihania ja söpöjä ja meilläkin on sellainen, joka ulkoilee sille rakennetussa häkissä ihan siitä syystä että me ymmärrämme, etteivät toiset ihmiset halua naapurin katteja kuseskelemaan nurkkiinsa, pilaamaan omaisuutta tai lahtaamaan lintuja. Mikä siinä on, että kaikki ihmiset eivät tuon vertaa välitä muista?
Ja jos jollakulla on vinkkejä millä saisin nuo naapurin kissat helvettiin meidän pihalta, niin kertokaa toki.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan uskomatonta, että aloitusviestin peukutuksista päätellen suuriman osan mielestä on ihan ok, että vapaana pidettävät kissat käyvät kuseksimassa toisten omaisuudelle.
Samaa hämmästelen :o
Kun ei se oma (heitteille ja vaaroille alttiiksi jätetty) kissa ole naapurille mikään söpö ja karvainen ystävä, vaan paikkoja paskova ja virtsalla merkkaileva eläin.
Naapurissa oli vuosien sota, kun lastenvaunuihin mentiin ja kun vauva oli poissa, kustiin. Vai mahtoivatko vauvan naamallekin kuseskella. Mutta mitäpä muiden vavoista, muuttakoot muualle, koska mun elukat, mun oikeudet, röyhkeys ja minäminä ja se pohjaton tyhmyys. Sitten vielä ihan tosissaan ihmetellään, että mikä kumman kissaviha??? :o
Kyllä se on ihan ok kissan vähän kävellä sun pihalla. Kyllä tällä planeetalla pitää olla tilaa muillekin kuin sulle.
Ei sua sureta kissan kuolema?
Jos joku tappaa kissan sen takia että se kävelee pihallaan, niin ei hänel hyvin mene.
Eipä mene kissanomistajallakaan kun tarkoituksella tapattaa kissansa.
Kiitos vastauksista. Yllätyin alapeukkujen määrästä ja on täällä vähän erikoisia kommenttejakin, ihan molemmilta osapuolilta.
En halua tehdä kissoille mitään pahaa, ne ovat kuitenkin viattomia luontokappaleita. Ei ole eläimen syy että omistaja on edesvastuuton. Jos voisin, ottaisin kaikki naapuruston kissat meille turvaan asumaan. Valitettavasti naapurit eivät varmasti innostuisi ideasta.
Lähin löytöeläintalo on 30km päässä, muuten veisin niitä kyllä sinne, mutta kun se on niin kovin kaukana.
ap
Ainoastaan vähä-älyiset empatiakyvyttömät juntit päästävät kissansa yksin ulos. Minulla on kaksi kissaa, enkä voisi kuvitellakaan asettavani niitä sellaiseen vaaraan! Saati sitten se vahinko, mitä ne saisivat ulkona ja pihoilla aikaan...
Sanoisin naapurille, että jos ei ala pitämään kissojaan sisällä, viet ne aina tavatessa eläinkotiin. Sieltähän voidaan tulla hakemaankin, eli sun ei tarvitse välttämättä itse ajaa niitä aina sinne. Teet palveluksen kissoille.
Sä et nyt tainnut vastata kysymykseen? Eli ihan sama, vaikka joku hullu pistää sun kissan fileiksi?