Miksi ihmeessä ihmiset antaa kissojensa juosta vapaina toisten pihoilla vielä herran vuonna 2016?
Meidän pihalla käy ainakin kolme naapuruston kissaa, jotka kusevat hiekkalaatikkoon, nukkuvat meidän veneessä ja kusevat veneen pehmusteille, pyrkivät lasten- ja nukenrattaisiin ja päästessään kusevat niihinkin. Lisäksi meidän lapset tulevat itkien sisään monta kertaa viikossa, kun ovat taas löytäneen tapetun oravanpojan/linnun/hiiren.
Kissat ovat ihania ja söpöjä ja meilläkin on sellainen, joka ulkoilee sille rakennetussa häkissä ihan siitä syystä että me ymmärrämme, etteivät toiset ihmiset halua naapurin katteja kuseskelemaan nurkkiinsa, pilaamaan omaisuutta tai lahtaamaan lintuja. Mikä siinä on, että kaikki ihmiset eivät tuon vertaa välitä muista?
Ja jos jollakulla on vinkkejä millä saisin nuo naapurin kissat helvettiin meidän pihalta, niin kertokaa toki.
Kommentit (46)
Tämä ei ehkä ole eettisesti kestävä vinkki mutta rotanmyrkkyä.
Tuo löytöeläintalo on irti juoksevien kissojen oikea paikka. Siellä saavat mahdollisesti myös eläinlääkärintarkastuksen, nuo puolivillit kun tuppaavat keräämään loisia itseensä ja näin saattavat olla uhka myös lapsillesi.
Se on se, mitä myös koirille ja eksoottisille lemmikille tehtäisiin, jos niitä juoksisi vapaana. Kissaahan ei järjestyslain mukaan tarvitse pitää kytkettynä, mutta sitä ei saa päästää ulos taajama-alueella valvomattomana. Eli kiinni ei tarvitse olla, mutta vapaana ei saa liikkua. Mitä nopeammin opetat tuon myös naapureillesi, sitä pidempi elinajanodote näillä kissoilla (ja alueen muilla pieneläimillä) on.
Osta kissakarkotin tai suihkuta vesiletkulla vettä kissojen päälle jos vain ehdit. Eivät tule hetkeen takaisin.
Itse olen kaatamut kissan päälle ämpäristä vettä + suihkuttanut puutarhaletkulla tulivat takaisin
Haluaisitko itse ulkoilla ainoastaan häkissä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, mutta oletko kuullut talutushihnoista?
liekinheitin niin palaa perskarvat
En tykkää kissoista lainkaan, enkä siitä että nuo naapureiden kissat ulkoillessaan kusee meidän terassin matoille!
Harvinaisen eläinvihamielistä porukkaa täällä.Yksityisautoistanne ja moottoripyöristänne ym.kaikita ulkona käytettävistä bensiinimoottorivempaimistanne on ekologisesti satoja kertoja enemmän haittaa kuin kissasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on liian kömpelö ja hidas. Ei kissa saa talutushihnassa tarpeeksi liikettä.
Itse ainakin loukuttaisin ja veisin löytöeläintaloon. Tai vaihtoehtoisesti puhuisin naapurin kanssa mahdollisista pesu korvauksista. Meilläkin on kolme kissaa, mutta pysyvät sisällä ja ulkoilevat vain valjaissa/häkissä. Naapurin kissat kuitenkin käyvät aika tiuhaan tässä, josta syystä ei uskalla vauvaakaan nukuttaa vaunuissa. Hyvä kun uskaltaa olla pihalla jos ne ovat tuossa, kun koittavat käydä päälle, tiedä sitten mikä on ongelmansa. Omistajat vanhoja ihmisiä, joten ei kannata yrittää puhua järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on liian kömpelö ja hidas. Ei kissa saa talutushihnassa tarpeeksi liikettä.
Ei niin kömpelö, etteikö estäis hihnan päässä olevaa kissaa auton alle jäämästä.
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen eläinvihamielistä porukkaa täällä.Yksityisautoistanne ja moottoripyöristänne ym.kaikita ulkona käytettävistä bensiinimoottorivempaimistanne on ekologisesti satoja kertoja enemmän haittaa kuin kissasta.
On kissan ja luonnon kannalta vaarallista päästää kissa valvomattomana ulkoilemaan. Minulla on 2 kissaa ja ulkoilutan valjaissa tai aitauksessa, kuten koiraa. Miksi kissa on ainoa lemmikki, joka laitetaan ovesta ulos ja oletetaan, että se siellä pärjää tai ei aiheuta tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Miten ne koirat sitten saa liikuntaa? Juoksuleikkejä voi pelata kissan kanssa sisällä leluilla myös. Tuliko yllätyksenä, että lemmikki vaatii aikaa ja energiaa? Ei kotipihan linnusto ole tarkoitettu kissan jumppaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Miten ne koirat sitten saa liikuntaa? Juoksuleikkejä voi pelata kissan kanssa sisällä leluilla myös. Tuliko yllätyksenä, että lemmikki vaatii aikaa ja energiaa? Ei kotipihan linnusto ole tarkoitettu kissan jumppaamiseen.
Suurin osa suomalaisten koirista ei saa, mutta eihän se ollut tämän ketjun aihe.
Vierailija kirjoitti:
.
Kissanomistajan valinta asua kaupungissa tai muussa taajamassa sekä pitää kissaa tai lukuisia kissoja pienessä luukussaan. Eläinsuojeluasia mikäli vähänkään onglemia esiintyy naapurien suuntaan.
.
Ne on varmaan ateisteja sellaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko itse kulkea aina talutushihnassa?
Koska tyhmyys ja välinpitämättömyys. Kissa on itsekin vaarassa ulkoillessaan vapaana itsekseen.
Ota kissat kiinni ja vie löytöeläintaloon josta ne saa takas maksua vastaan.