Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen sittenkin lapsen, vaikka olen köyhä! (Jouluapua...)

Vierailija
09.10.2016 |

Ottaa kaaliin. Emme ole mieheni kanssa edes yrittäneet lasta, koska rahat on aina olleet vähissä. Minulla ammatti mutta vain pätkätöitä välillä, mies pienipalkkaisessa töissä. On tehty virheitäkin, joista velat alkaa olla nyt maksettu. Emme ole uskaltaneet yrittääkään lasta, millä me hänet elättäisimme?

Kunnes liityin Jouluapua -ryhmään. Siellähän on työttömiä, sairaita ja mielenterveysongelmaisia, hyvin monelle tulossa ties monesko lapsi. Joku odottaa kaksosia kolmen vanhemman lapsen perään, jollekin vanhemmalle pariskunnalle on tulossa aikuiset lapset perheineen kylään jouluksi. Joulu pitäisi saada Jouluavun kautta näille Aikuisille lapsille, jotka eivät ilmeisesti osaa tehdä joulua omaishoitajaisälleen ja sairaalle äidilleen. Joku 18-vuotias kaipaa joululahjoja Jouluavulta.

Perkele, taidetaan sittenkin yrittää sitä lasta, mä olen kohta kolmekymppinen vasta! Meilläkin on varmaan oikeus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta jouluapua niille perheille olisi jonkinlainen elämänhallintavalmennus.

Vierailija
2/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää jättää se lapsi tekemättä rahan takia.

Yhden ja kahdenkin lapsen kanssa pärjää kyllä hyvin pienelläkin palkalla.

Mutta joo en kyllä minäkään ymmärrä näitä jotka pukkaa tenavaa toisensa perään ja vinkuu avustuksia vuodesta toiseen näissä ryhmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, anna mennä. Teillähän on hyvä tilanne. Noilla palstoilla roikkuu ihmisiä, joilla tuo elämänhallinnan ongema näkyy jokaisella elämänalueella. Ne tekee lapsiakin, kun ei osaa siinäkään asiassa miettiä nokkaansa pidemmälle. Sääli kyllä. Kalliiksi tulee ja usein lapset jatkaa vanhempiensa surkeaa elämää roikkuen toisten ihmisten elätteinä.

Vierailija
4/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviitko jouluapua, vai apua lapsen tekoon? Jäi vähän epäselväksi.

Vierailija
5/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin sen ilmoituksen jossa omaishoitaja ja puoliso tarvii apua kun aikuiset lapset tulee perheineen kylään. Mitä hittoa oikeasti...?

Vierailija
6/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään lasta en katso itse 'tehneeni',mutta kaksi olen saanut.Minusta koko tuo sanonta 'tehdä' on aika arrogantti.

Ajattele hetkinen esim. vammaisten lasten vanhempia.

Sanoisittko heille:

" No minäpä osasin tehdä paremman kuin te-tekotaidoissanne vain on  vikaa. Opetelkaa tekemään ensi kerraksi parempi  "

(kyllä hekin tietysti tervettä lasta toivoivat)

Vierailija
7/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään lasta en katso itse 'tehneeni',mutta kaksi olen saanut.Minusta koko tuo sanonta 'tehdä' on aika arrogantti.

Sanoisittko heille:

" No minäpä osasin tehdä paremman kuin te-tekotaidoissanne vain on  vikaa. Opetelkaa tekemään ensi kerraksi parempi  "

Joo, olen itse samaa mieltä tuosta. Otsikon jätin korjaamatta, tekstiin tietoisesti muokkasin käsitettä tyyliin "yritetään lasta". Pahoittelut, ei lasta tietenkään noin vaan tehdä!

Ap.

Vierailija
8/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisittko heille:

Ehkä tässä oli kyse siitä että niitä lapsia ei kannata tehdä/saada lisää jos on vaikeuksia huolehtia jo entisistäkin. Jos ei ymmärrä miten sen lapsien tekemisen/saamisen voi estää niin apua todellakin tarvitsee.

Vierailija
9/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se keräys on alkanut jo? Täytyy mennä kattoo. Vuosi sitten avustin yhtä perhettä, yksi lapsi ja nuoret vanhemmat. Skippasin monet juuri näistä monilapsisista perheistä joissa vielä vauvaa odotettiin. Miten joku nuorehko sairaseläkeläinenkin odottaa jopa viidettä lastaan...?

Vierailija
10/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu hankkikaa se ehkäisy niin ei tarvii tulevaisuudessa kerjätä!!!

Vierailija
11/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän liittyä ryhmään? Voisin maksaa jollekin joululahjaksi Nexplanon ehkäisykapselin seuraavaksi kolmeksi vuodeksi.

Vierailija
12/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä aio pitää työttömyyttä esteenä lapsen teolle, kyllä niillä pätkätöilläkin pärjää.Vakityöpaikkaa on koko ajan vaikeampi saada kun palkataan vain nollatuntisopimuksilla. Sitä paitsi n. 20 vuoden kuluttua automaatiolla on korvattu useiden alojen työntekijöitä ja työttömiä on yhä enemmän. Elämässä tulisi olla muutakin kuin materian tavoittelu, se tekee ihmisistä kylmiä, esimerkiksi tässä ketjussa. Ollaan olevinaan niin paljon parempaa, vaikka ympärille jaetaan vain pahaa oloa ja toisten kurjuudella mässäillään :(

Kyllä noita avuntarvitsijoiden juttuja lukiessa huomaa, ettei kyse ole penaalin terävimmistä kynistä. Toisaalta he tuskin ovat yhtä pahan tahtoisia kun tämän ketjun kirjoittelijat. Joillakin on vain myös ollut elämässä huonoa onnea. Miksi heitä pitää halveksia? Mutta kai se on vain suomalainen tapa lyödä lyötyä.

Toivon että te kirjoittelijat pääsisitte vihastanne ja ymmärtäisitte ettette saavuta sillä mitään<3

Vierailija
13/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä aio pitää työttömyyttä esteenä lapsen teolle, kyllä niillä pätkätöilläkin pärjää.Vakityöpaikkaa on koko ajan vaikeampi saada kun palkataan vain nollatuntisopimuksilla. Sitä paitsi n. 20 vuoden kuluttua automaatiolla on korvattu useiden alojen työntekijöitä ja työttömiä on yhä enemmän. Elämässä tulisi olla muutakin kuin materian tavoittelu, se tekee ihmisistä kylmiä, esimerkiksi tässä ketjussa. Ollaan olevinaan niin paljon parempaa, vaikka ympärille jaetaan vain pahaa oloa ja toisten kurjuudella mässäillään :(

Kyllä noita avuntarvitsijoiden juttuja lukiessa huomaa, ettei kyse ole penaalin terävimmistä kynistä. Toisaalta he tuskin ovat yhtä pahan tahtoisia kun tämän ketjun kirjoittelijat. Joillakin on vain myös ollut elämässä huonoa onnea. Miksi heitä pitää halveksia? Mutta kai se on vain suomalainen tapa lyödä lyötyä.

Toivon että te kirjoittelijat pääsisitte vihastanne ja ymmärtäisitte ettette saavuta sillä mitään<3

Joo voi olla huonoa onnea mutta ei kai se sillä parane että pukataan uutta muksua maailmaan koko ajan?! Elämää ei voi hallita, mutta lasten määrää todellakin voi!

-ohis-

Vierailija
14/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen nostaa työttömän elintasoa. Yhtäaikaa yhteiskunta kiittää, joten henkinen puoli kohenee, kun ei ole enää kaikkien mielestä "turha" ja samalla saat sen verran lisää tukia, että ne kaikki eivät edes lapsen ylläpitoon mene.

Vierailija
15/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden uskaltaa tehdä. Meillä oli ollut aika pienet tulot jo pitkään molempien opiskelujen takia. Yksi lapsi tehtiin, koska molemmat olivat haaveilleet vanhemmuudesta. Jo ennen ensimmäisen syntymää sovittiin, että yhteen jää. Kumpikaan meistä ei nimittäin haaveillut köyhyydestä ja tukien varassa elelystä. Yksi tulee ainakin alle teini-ikäisenä halvaksi. Ja siihen teini-ikään ehtii sitten säästää. Sittemmin olemme molemmat ehtineet kyllä jo valmistua ja työllistyä, mutta mikään ei ole nykyään varmaa, niin emme lähde lisälapsia hankkimaan. Nykyinen keskiluokkainen elämä saattaa työttömyyden iskiessä vaihtua hyvin helposti vuokrakerrostalokolmiossa eloon. Yhden lapsen kanssa tämä on vielä ihan ok. Useamman kanssa ei varmasti säästöt riittäisi kovin kauaa.

Vierailija
16/22 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tumpelo on kyllä osannut laskea, että lapsi vuodessa pitää tuet korkeina kun vielä (toistaiseksi) lapsilisääkin saa aina vaan enemmän mitä useampi lapsi on.

Ei siinä sitten tarvii töihin mennäkään. Varsinkin kun hyväntahtoiset ihmiset ostaa joululahjat jne

Vierailija
17/22 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/22 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rahankerjuut alkaa mennä vuosi vuodelta röyhkeämmiksi, mennyt jo maku hommasta.. Just kattelin tämän vuoden hakemuksia ja heti tuli vastaan useampi monen lapsen YH joka viimeisillään raskaana, mikä helkutin pakko niitä kersoja on vääntää yksin ja monta, tukien takiako?! Käy niin sääliksi noi lapset, mutta pistää niin vihaksi niiden mutsit.

Ja sit nää jotka haluaa lahja-apua 15-17-vuotiaille.. Sen ikäiset ymmärtää jo jos ei ole rahaa lahjoihin.

Vierailija
19/22 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että monellakaan on oikeasti niin tiukkaa, kuin kertovat. Kunhan kerjäävät rahaa kerta mahdollisuus on. Ainam on hyväuskoisia, avuliaita höynättäviä. Jääpähän omat raha tärkeämpään, kun joku lahjoittaa jotain. Pummeiksi näitä kutsutaan. Niitä on nykyään suurinosa "avuntarvitsijoista"

Vierailija
20/22 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en periaatteesta avusta ketään näiden some- yms. kerjäysryhmien kautta. Vieroksun sitä, että eniten huomiota ja apua saa näiden kautta se, joka osaa maalata tilanteensa mahdollisimman kurjaksi ja tunteisiin vetoavaksi, eikä suinkaan se, jolla tarve olisi suurin.

Vielä Jouluapuakin arveluttavampi "auttamiskanava" oli se Parhaat synttärit ikinä, jossa sama huomiohuoraaminen toteutettiin keräämällä tykkäyksiä kyynelsilmäisten pikkulasten kuville, joissa oli listattu koko perheen ankeushistoria ja kaikkien diagnoosit kaupan päälle.