Vauva 8 kk, äiti matkoilla
Tuttava lähtee viikoksi matkoille, kun vauva on 8 kk ja jättää vauvan isovanhemmille. Pärjääkö tuon ikäinen lapsi ilman äitiään / isovanhemmat tuon ikäisen lapsen kanssa noin pitkään?
Lähtisitkö itse ilman lasta vai ottaisitko lapsen mukaan?
Kommentit (5)
En itse kyllä jättäisi. Mutta mikäli isovanhemmat ovat olleet lapsen elämässä jokapäiväisesti mukana, en tuomitsisi myöskään. Itsestä ei kyllä olisi tuommoiseen, mukaan ottaisin.
Ottaisin mukaan jos olisi pakko mennä reissuun. En missään nimessä jättäisi noin pitkäksi aikaa hoitoon.
Jätimme vajaa kaksi vuotiaan pitkäksi viikonlopuksi hoitoon tutulle mummille ja voi itku sitä mielipahan ja kiukun määrää. Sen jälkeen meni pari kuukautta niin, että en päässyt lähtemään edes kauppaan kun lapsi itki eteisessä jalassani kiinni. Sattumaa? Eroahdistusta? Mitä lie, mutta alkoi tuon viikonlopun jälkeen.
Riippuu varmaan lapsesta ja isovanhemmista.
Näin anonyymisti tuomitsen. Mutta yleisen mielipiteen mukaanhan äidin pitää päästä tuulettumaan ja viettämään omaa aika ja ei se lapsi kuole vaikka äiti kusisi sen päälle. Suomessa nämä jutut katsotaan aina aikuislähtöisesti, ihan sama vaikka vauva ikävöisi viikon kunhan aikuisilla on kivaa.
Itse en olisi pystynyt jättää, mutta en silti arvostele muiden tekemisiä. Jotkut äidit menevät jo töihin lapsen ollessa 9 kk, ajatteleppa sitä! On sitä maailmassa kummempaakin nähty kuin 8 kk ikäinen vauva hoidossa.