Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pellavansiemenet myslissä, uskaltaako tätäKÄÄN pistellä poskeensa??

Vierailija
08.10.2016 |

Yritän tässä raskauden aikaisia herkutteluhimoja hillitä ja ostin erittäin herkullisen näköistä mysliä jogurtin kaveriksi ainaisten suklaalevyjen tilalle. Ehdimpä tuosta syödä kaksi ihan järkyttävänkokoista lautasellista, kunnes vilkaisin ainesluetteloa ja sielä viimeisenä mainittiin että saattaa sisältää pellavansiemeniä.

Mitäs nyt, meneeks tääkin herkku nyt kieltolistalle? Kun pellavansiemeniähän ei ilmeisesti saisi raskauden aikana syödä, eikä muutenkaan suositella syötäväksi kovin suurissa määrin.. En ole ylihysteerinen näiden ruokajuttujen kanssa, mutta olen kyllä ruokavaliostani karsinut paljon ja inhottaa kun joka perkeleen ruuasta tuntuu jotain kiellettyä löytyvän..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä niitä oo jos lukee vaan että saattaa sisältää. Tarkottaa vaan että samalla linjastolla käsitellään pellavansiemeniä joten eivät voi luvata ettei sinne olis vahingossa joutunu.

Vierailija
2/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thl:n suosituksen mukaan pieniä määruä voi syödä, esim leipää jossa on pellavansiemeniä. Joten tuskin tuo on mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan jos syö 2 desilitraa pellavansiemeniä (laskettu 75 kg. painavalle ihmiselle rottatutkimusten perusteella), saa sen verran paljon syanidia, että kuolee. No tuleehan sieltä kyllä syanidia, mutta ei rottatutkimuksia voi ihmisiin yleistää. Höpöhommia. Itse vetelen pari, kolme desiä päivittäin aamupuuron ja yoghurtin seassa, ja... Mä elän vieläkin!

Vierailija
4/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläjä kirjoitti:

Tutkimusten mukaan jos syö 2 desilitraa pellavansiemeniä (laskettu 75 kg. painavalle ihmiselle rottatutkimusten perusteella), saa sen verran paljon syanidia, että kuolee. No tuleehan sieltä kyllä syanidia, mutta ei rottatutkimuksia voi ihmisiin yleistää. Höpöhommia. Itse vetelen pari, kolme desiä päivittäin aamupuuron ja yoghurtin seassa, ja... Mä elän vieläkin!

Ja minä kun luulin, että pellavansiemenet sinällään ovat vaarattomia, mutta jos ne kasvavat maassa, jossa on raskasmetalleja, niin ne imeytyvät siemeniin ja siksi niillä on syöntirajoitus.

Vierailija
5/5 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaamahtavaa, herkuttelemaan siis!