Onko 168cm/52 kg liian laiha?
Siis liian luisevan näköinen?
Toki riippuu kropasta mutta noin suunilleen yleisesti ajatellen.
Kommentit (41)
Jos on laihaläski niin ihan ok. Jos painavaa lihasta niin silloin itselläni ainakin verisuonet näkyy ympäri kehoa ja kylkiluut joka suunnasta. Olen pari senttiä pidempi.
Kokemus siis laihaläskinä olemisesta noissa mitoissa, sekä ns. fitness-mitoissa olemisesta samassa painossa.
On aikuisella. Kasvavalla teinillä ok. Aikuisella on luuta ja nahkaa eikä näytä hyvältä. Itse olen saman mittainen ja aikuisena alimmillaan 55 kg. Jo silloin olin varsin hoikassa kunnossa.
Ei. Itsellä 17,4 eikä kukaan ole liian laihaksi sanonut. Edes ylipainoiset.
Ihan ok! Itse samanpitunen ja painan 50 kg, ylimääräistä löytyy kyllä silti kun mikään urheillulisin ihminen en ole:)
Vierailija kirjoitti:
Siis painoindeksi 17,4.
Ei. Itse painan kaksi kiloa vähemmän. Sama pituus. Ei näy luut muuten kuin kylkiluut hieman. Olen sopusuhtainen. Hoikaksi voi kutsua, muttei laihaksi.
Oon 171cm ja 51kg. Tyytyväinen tähän. En näytä liian laihalta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pelkäävät puuttua selvään syömishäiriöön? Minä ainakin pelkään.
102 kg on palstamammojen mukaan sopiva paino tuon pituiselle.
Mun rakenteella on. Tuossa painossa näytin jo vanupuikolta; iso pää, leveät hartiat, muu kapeaa. Rinnat ja lantio katosivat kokonaan. Selässä näkyi rangan helminauha ja rinnassa kylkiluut. Laihduin ja kuivuin sairauden seurauksena, eli hoikkuus ei ollut tervettä, mikä varmastikin vaikutti lopputulokseen. Itkin sovituskopissa, mutta siellä nyt yleensäkin itkettää, oli paino mikä hyvänsä ;)
(167 cm, aikuisena 45-105 kg, kompromissi 70.)
Vierailija kirjoitti:
Mun rakenteella on. Tuossa painossa näytin jo vanupuikolta; iso pää, leveät hartiat, muu kapeaa. Rinnat ja lantio katosivat kokonaan. Selässä näkyi rangan helminauha ja rinnassa kylkiluut. Laihduin ja kuivuin sairauden seurauksena, eli hoikkuus ei ollut tervettä, mikä varmastikin vaikutti lopputulokseen. Itkin sovituskopissa, mutta siellä nyt yleensäkin itkettää, oli paino mikä hyvänsä ;)
(167 cm, aikuisena 45-105 kg, kompromissi 70.)
Mulla on aina näkynyt tuo selkärangan ns. helminauha, luulin sen näkyvän kaikilla normaalipainoisillakin? Kaikkea täältä oppiikin sattumalta.
Jos olet kuihduttanut itsesi tuohon tilaan ja posket lommottaa ja luut törröttää, niin mahdollisesti joo. Jos tuo on sinun normaali painosi, niin ole rauhassa, anna mummojen ja typerien ihmisten valittaa, ainahan löytyy joku, jonka mielestä et ole sopiva johonkin. Et todellakaan ole sairaalloinen tai tee kuolemaa ainakaan mittojesi takia. Mutta älä nyt laihiksellekaan ala.
ei todellakaan oo liian laiha vaan läski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(167 cm, aikuisena 45-105 kg, kompromissi 70.)Mulla on aina näkynyt tuo selkärangan ns. helminauha, luulin sen näkyvän kaikilla normaalipainoisillakin? Kaikkea täältä oppiikin sattumalta.
Ei se varmaan kaikilla näy, mutta toisaalta sen näkymisenkään ei pitäisi aiheuttaa ihmeempää hysteriaa. Selkäranka on varmaan niitä viimeisimpiä luita, jotka peittyvät massan alle. Selkärangan hahmottaminen ei tarkoita, että muut luut törröttäisivät. Tämä vaan tällaisena yleisenä infona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(167 cm, aikuisena 45-105 kg, kompromissi 70.)Mulla on aina näkynyt tuo selkärangan ns. helminauha, luulin sen näkyvän kaikilla normaalipainoisillakin? Kaikkea täältä oppiikin sattumalta.
Mulla näkyy hoikassa kunnossa vain rintarangan (?) uloimmat nikamat, ehkä 5 kpl. Rangan vierellä kulkevat lihakset saavat rangan kohdalle aikaan vaon (jessus miten tyhmältä tämä vaikuttaa kirjoitettuna) joten nikamat eivät näy koko matkalta paitsi alipainossa, kun niistä lihaksistakin on muisto vain. -ed.
Ei ole liian laiha vaan sopiva/normaali. Mulla oli ton kokosena pömppis ja reidetkin hankasivat yhteen.
Riippuu ruumiinrakenteesta. Jos siro, niin ei näytä. Jos ns. isokokoinen, voi näyttää liian laihalta. Itse olen samoilla mitoilla ja kroppa todella sirorakenteinen, joten en näytä liian laihalta. Olen sopivan hoikka ja timmi enkä painavampi haluaisi ollakaan. Joskus painoin 56g ja kyllä huomasi, että löysää läskiä oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis liian luisevan näköinen?
Toki riippuu kropasta mutta noin suunilleen yleisesti ajatellen.
Exäni oli 168/50-55 ja oli ihana. Painavemmassa päässä alkoi vähän pulskistua.
On. Minusta 168 cm pitkän olisi hyvä painaa vähintään 55 kg. Ei yhtään sen ali. Alkaa näyttämään jo syömishäiriöiseltä.