Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos murrosikää ei tule?

Vierailija
08.10.2016 |

Onko jotain pielessä jos teini on tyytyväinen, hyvä koulussa, höneen voi luottaa jne? Kaikki pelotteli hirveällä uhmalla, mutta mitään ei näy.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Tyttö vai poika?

Vierailija
2/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysillä, tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ymmärrät murrosikä käsitteen? Fyysinen ja psyykkinen muutos?

Onko teillä perheessä sekä isä että äiti? Oletko lapsesi paras kaveri tyylinen vanhempi?

Miehen murrosikä tuli vasta lähempänä 18 v. ikää, heillä isä piti sellaista kuria ettei siinä psljon kyseenalaistettu tai uhmattu.

Millainen oma murrosikäsi oli?

Vierailija
4/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain murrosikä on hiljaisempaa ja lähinnä omassa sisimmässä tuntuvaa. Minulla siitä seurasi maailmantuskaa melkein 35-vuotiaaksi asti.

Vierailija
5/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että jos ei ole murrosikää, se tulee sitten keski-iän kriisinä.

Vierailija
6/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis sitä räiskettä ja kuohuntaa ja ovien pauketta jne. Meillä ei ole kova kuri, ydinperhe. Edes sisarukset ei tappele. itsenäinen teini, siis ei ripustaudu, muttei sulkeudukaan.

Vierailija
7/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13 vuotiaalla kasvaa vasta karvoja, tissit on ihan pienet vasta! Semmoiset nyppylät.

Vierailija
8/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ollut uhmaikääkään, jolloin kaikki sanoivat että teininä on sitten kamala... voiko se uhma tulla vasta lukiossa?

Vierailija
9/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis sitä räiskettä ja kuohuntaa ja ovien pauketta jne. Meillä ei ole kova kuri, ydinperhe. Edes sisarukset ei tappele. itsenäinen teini, siis ei ripustaudu, muttei sulkeudukaan.

Olitko itse samanlainen?

Vierailija
10/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain pielessä jos teini on tyytyväinen, hyvä koulussa, höneen voi luottaa jne? Kaikki pelotteli hirveällä uhmalla, mutta mitään ei näy.

Ei se tarkoita sitä että ei ole murrosikää. Luepas vähän peruskoulun biologiaa.

Vierailija
11/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, että jos ei ole murrosikää, se tulee sitten keski-iän kriisinä.

Njääh. Tätä käytetään perusteluna vain sille, että oltiin teininä ihmisperseitä eikä kyetä myöntämään sitä itselleen. Normaali ihminen ei oireile missään iässä pahemmin.

Vierailija
12/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko itse samanlainen?

Mies oli. Minulta kuoli isä kun olin 14, joten olin teininä lähinnä näkymätön etten olisi vaivaksi.

Vierailija
13/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena iso tarve olla aikuinen. En viettänyt aikaa koukukavereiden kanssa, halveksin kaikkea, mitä tekivät. En halunnut alentua heidän tasolleen.

Elin nuoruuteni sitten 40 v avioeroni jälkeen... Ihan sairaan hauskaa.

Vierailija
14/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää uskota että kiukuttelu ym on tarpeen vaan se on reaktio ympäristöön. Samoin myös uhma.

Tasaiselta näyttävä lapsi ja teini - tasainen aikuinen

Meillä on myös helpot teinit. Saavat kertoa mielipiteensä ja omaa tilaa on. Eipä juurikaan kuohuntaa

Pahin vaihe oli kuudennella. Kiukkua, itkua ym

Sen jälkeen ei mitään

Vierailija
15/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskojen kanssa tappelin itse verissäpäin. Nää ei tappele koskaan. Siis ikinä.

Ap

Vierailija
16/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää uskota että kiukuttelu ym on tarpeen vaan se on reaktio ympäristöön. Samoin myös uhma.

Meillä on myös helpot teinit. Saavat kertoa mielipiteensä ja omaa tilaa on. Eipä juurikaan kuohuntaa

Sen jälkeen ei mitään

Minkäikäisiä he ovat nyt?

Vierailija
17/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun pojallani 16 v ole pahaa murrosikää. Kun annetaan sopivasti vapautta, ja hän kykenee säätelemään itse omia impulssejaan, ei hänen tarvitse kapinoida. Sanoo odottavansa, että pääsee muuttamaan kotoa pois.

Vierailija
18/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun pojallani 16 v ole pahaa murrosikää. Kun annetaan sopivasti vapautta, ja hän kykenee säätelemään itse omia impulssejaan, ei hänen tarvitse kapinoida. Sanoo odottavansa, että pääsee muuttamaan kotoa pois.

Mun lapsi juttelee myös ajasta kun ei asu kotona. Ei haikaillen vaan tulevana faktana. Myös vaihtariksi olisi lähdössä.

Ap

Vierailija
19/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen ei mitään

Minkäikäisiä he ovat nyt?

Poika teillä. Ei ikinä kuohuntaa

Tyttö lukion ekalla. Kuudennella oli pientä tunnekuohua

Molemmat pärjää koulussa, harrastaa, kavereita on. Ei tarvi rajoittaa mitään. Ovat aina ajoissa kotona ja luotettavia.

Vierailija
20/22 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, meillä sama tilanne ja samanikäinen. Siskoista toisella mennyt samalla tavalla, toisen kanssa oli rankempaa, raivoa ym. kuohuntaa.