Nettotuloni 2100€/kk. Olenko oikeutettu asumislisään?
Nettotuloni on 2100€/kk ja siitä vuokraan menee 22 % kuussa. Olenko oikeutettu asumistukeen?
Kommentit (51)
Painon yksikkö on gramma. Kilogramma usein lyhennetään kiloksi, mutta tuo 3k tarkoittaa tässä yhteydessä 3000 euroa. Ja tuskin saat ap mitään asumistukea. Toivottavasti ainakaan et saa. Joku raja tulonsiirroissakin.
Mulla on brutto 1900 enkä saa tukea. Eivät laske sitä mitä jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aivan varmasti, itse olen työtön ja saan sitä vähän päälle 200€ :D
Miksi sitten sinä olet oikeutettu siihen? Oletko ihmisenä muka parempiarvoinen kuin minä? Ihmeellinen ajattelutapa.
Pointtini oli lähinnä se, että jos minäkin nollatuloilla saan noin surkean vähän, niin mitäköhän sinä saat? Et mitään. Siihen, oletko hyvä ihminen tai oikeutettu tukeen, en edes ota kantaa, koska se on Kelan tehtävä. Olin vain realisti. Hei aina voi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voisivat myöntää harkinnan varaista tukea. Oletko kysynyt sossusta?
Ap ja vastaaavat. Opetelkaa säästämään ruuassa, turhissa viihdemenoissa ja matkustamisessa. Noilla tuloilla ei ole mitään hätää selvityä, kunhan vaatii itseltä vähän kuria. Jos vuokraan menee vaikka 1000 euroa kuukaudessa, jää vielä tuhat euroa muihin menoihin. Melkoinen joukko ihmisiä tulee toimeen pienemmälläkin rahasummalla, mutta he eivät olekaan hemmoteltuja pumpulissa kasvaneita tuhlareita.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja vastaaavat. Opetelkaa säästämään ruuassa, turhissa viihdemenoissa ja matkustamisessa. Noilla tuloilla ei ole mitään hätää selvityä, kunhan vaatii itseltä vähän kuria. Jos vuokraan menee vaikka 1000 euroa kuukaudessa, jää vielä tuhat euroa muihin menoihin. Melkoinen joukko ihmisiä tulee toimeen pienemmälläkin rahasummalla, mutta he eivät olekaan hemmoteltuja pumpulissa kasvaneita tuhlareita.
Mutta kun säästääkin pitää ASP-tilille. Mietin vain miten valtio voisi tukea minua tällä hetkellä. Kaikki mikä tulee menee elämiseen tai säästöön.
Vai että pienituloinen, ei hyvä luoja.
Itsellä jää hyvänä kuukautena käteen se 1300-1400e, ja asumistukea saan n.170e.
Vierailija kirjoitti:
Vai että pienituloinen, ei hyvä luoja.
Itsellä jää hyvänä kuukautena käteen se 1300-1400e, ja asumistukea saan n.170e.
Jos saisin esim 70-80€ tukea tuloillani, niin sekin auttaisi.
Up. Muita kokemuksia asumistuista? Jos kuitenkin 60 % vuokralla-asujista näitä nostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten sinä olet oikeutettu siihen? Oletko ihmisenä muka parempiarvoinen kuin minä? Ihmeellinen ajattelutapa.
Jos et ole huomannut, sen nimi on tuki eikä palkinto. Tukea annetaan tukea tarvitseville. Voittajille ja menestyjille annetaan ihan oikeaa palkkaa töissä ja palkintoja kilpailuissa. Sosiaaliturva ei ole palkinto parhaille vaan tuki heikko-osaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole huomannut, sen nimi on tuki eikä palkinto. Tukea annetaan tukea tarvitseville. Voittajille ja menestyjille annetaan ihan oikeaa palkkaa töissä ja palkintoja kilpailuissa. Sosiaaliturva ei ole palkinto parhaille vaan tuki heikko-osaiselle.
No mutta koen tällä hetkellä, että tämä tuki, pienikin, lisäisi hyvinvointiani. Mitä tukia sinä nostat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kiloa kuukaudessa? Kolikkoinako sinulla palkka maksetaan?
Jos kolem tonnin brutolla ja päälle kahden tonnin netolla ei pärjää, niin vika ei ole yhteiskunnan vaan ihan siletä peilistä se löytyy. Paitsi jos sulla on tusina alaikäistä yksin huollettavana ja työtön ukko kuorman päällä.
Kilo ei ole painon suure vaan tuhannen kerroin.
Kyllä se tähän saakka on painoa merkannut. Esim. jos pussissa lukee kilo jauhoja.
1kg on yksi kilogramma eli tuhat grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Punnitsin. Kympin seteli painaa 0,07 kiloa ja kahdenkympin 0,12 kiloa, kun on vähän isompi.
Punnitsematta ja sen tarkemmin mittimittä voi sanoa että ei paina kumpikaan noin paljon.
Postissa tavallisena kirjeenä lähetettävä kirjekuori saa panaa 50g ja sinä väität että 20€ seteli painaa yli kaksi kertaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni voisivat myöntää harkinnan varaista tukea. Oletko kysynyt sossusta?
Höpö höpö. Harkinnanavaraisia tukia maksetaan vain pitkäaikaisille toimeentulotukiasiakkaille pesukoneen hankintaan tai lasten harraastuksiin tms. Ei sieltä tilapäisessä rahapulassa oleva saa mitään apua.
https://easiointi.kela.fi/aylaskenta_app
Yksin jos asut, et saa yleistä asumistukea. Sitten taas vaikkapa kymmenellä lapsella saat 370 e. Viidellä lapsella saisit 73 e jne. Tämä siis olettaen, että asumiskulut ovat 22 % tuosta 2100 eurosta eli 462 e.
Minä saan kotiäitinä (1lapsi) n.800e/kk ja mies palkkaa 2600e/kk. Saadaan asumistukea 180e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa olet, ellei sinulla ole todella useaa lasta.
Itse asiassa, minä saisin vielä 3000 euron bruttotuloilla asumustukea ja lapsia kaksi. Tosin vuokra 800. Aapeen bruttoa en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli lähinnä se, että jos minäkin nollatuloilla saan noin surkean vähän, niin mitäköhän sinä saat? Et mitään. Siihen, oletko hyvä ihminen tai oikeutettu tukeen, en edes ota kantaa, koska se on Kelan tehtävä. Olin vain realisti. Hei aina voi yrittää.
Sulla on pieni vuokra tai olet lapseton. Mulla brutto 1350 (plus elarit ja lapsilisät) ja saan 600 euroa asumistukea ;)
Punnitsin. Kympin seteli painaa 0,07 kiloa ja kahdenkympin 0,12 kiloa, kun on vähän isompi.