Kenellekkään ei kelpaa enää 1500 euron nettopalkka kuukaudessa.
Miksi vaaditte niin isoa palkkaa? Eipä ihme ettei työläiset työllisty.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Monessa työssä on aika turha haaveilla enemmästä tai edes noin paljosta. Esimeksi ravintola-alalla on aika normaalia että saa tehdä viikossa maksimissaan 30h ja kun palkka on kympin hujakoilla, niin kuukaudessa tienaa vuoroista riippuen 1300-1600€ bruttona kuukaudessa.
Hmm :) itse valmistuin ravintola-alalle vuosi sitten suht pienellä paikkakunnalla ja töitä riittänyt koko ajan, joka päivälle ois duunia jos vaan jaksaisi tehdä. Työskentelen tarjoilijana sekä kokkina. Lisien kanssa ihan jees palkka, reilusti yli kahteen tonniin nettona pääsee joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Se olis hyvä palkka sellaisesta työstä jota voisi tehdä etänä ainakin suurimmaksi osaksi. Kelpaisi minulle, voisin tehdä vaikka 24/7 jos vaan sellaisen sais, oi olisin onnellinen.
Joo, jos paltailusta saisin tuota korvausta niin sehän olisi oikein hyvä diili ;)
No en saa edes tuota kokopäivätyöstä, enkä tällä elä. Haen uutta työtä samalla, jotain jossa olisi parempi palkka.
En edes vaadi mahdottomia, kiva jos käteen jäisi edes 1600.
Tämä nykyinen palkka on huonompi kuin mitä sain ansiosidonnaista.
Mulla oli parturi-kampaajana about tuon 1500€ nettopalkka. Kiva duuni mut p*ska palkka. Yksin helsingissä asuminen teki aika tiukkaa. Vaihdoin alaa ja nykyään oon tyytyväinen liksaankin.
Mulla asumismenot 1100eur kk. Ihan mahdottomuus. Nyt brutto 4500 eikä siitäkään juuri jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaaditte niin isoa palkkaa? Eipä ihme ettei työläiset työllisty.
Miksi tyytyisin 150€ vähempään, kuin mitä saan työttömänä, ansiosidonnaista.Sen 150 € kun säästää useaman vuoden ajan niin on sitten varaa elää pienellä eläkkeellä, köyhyysrajan alapuolella:))
Mun nettotulot on tuon verran ja maksan sillä asuntolainaa, ylläpidän autoa ja elätän koiraani. Harrastan, käyn ostoksilla, en juokse tarjousten perässä, eli olen tyytyväinen enkä vaadi enempää. Miksi vaatisin? En jaksanut opiskella lääkäriksi eikä kiinnostaisi sellainen työ lainkaan.
Saan suurinpiirtein tuon verran palkkaa käteen kuukaudessa ja hyvin riittää.
Saan tuon käteen kokopäivätyöstä.
Yksin eläessä riitti ihan ok, parisuhteessa eläessä tosi kivasti. Mutta nyt kun on kaksi lasta ja koirakin jo taloudessa, niin kyllähän se raha karkaa pankkitililtä vilauksessa. Meillä menee pelkkään asumiseen jo tonni (vastike, laina, vedet, sähkö, vakuutukset, autopaikka) ja ruokaan 500€. Siinä menikin jo koko palkka sitten. Mies tienaa 1300e/kk osa-aikatyöstä, se hupenee aika nopeasti auton kuluihin ja ylläpitoon, vaatteisiin, muihin vakuutuksiin, lääkkeisiin, puhelinlaskuun, nettilaskuun, koiran kuluihin, halpoihin lasten harrastuksiin jne.
Lapsilisät tuo vähän sitten liikkumavaraa talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Kun sillä ei tule toimeen.
1600 euron netto meinaa 2400 € bruttoa. Tahtoisin itse enemmän.
Mulla on 1600 netto 2040 brutolla. Iso kaupunki, väestörekisteri, työttömyyskassa, ei muita vähennyksiä.
iha kiva alkupalkka mutta jossain vaiheessa alkaisi isompaa kaipaamaan
Vierailija kirjoitti:
Mun brutto on 2150e. Netto 1600e. Työvuosia takana 26. Tahtoisin enemmän mutta alallani se ei ole mahdollista. Ensi vuonna ansiot tippuvat.
Mulle kelpaa. Menee sen alle. Miksi muuten puhut palkasta nettona? Menee sekavaksi. Saan bruttona 1600-1700. Saisin enemmänkin, jos jaksaisin ryhtyä kokoaikaiseksi, mutta haluan elämässä olevan muutakin kuin vain töitä.
Vierailija kirjoitti:
>Mulla on 2470 brutto ja 1862 netto
- ei korkovähennyksiä, ei kirkollisveroa
Verottaja korjaa tässä maassa niin että jokainen saa saman verran.
Jos haluaa tehdä muutakin kuin työtä, pitäisi olla valmis sitten elämään sillä tavalla.
Vituttaa nämä "saan vain tonnin, mielelläni ottaisin enemmän.." kun muistetaan et ne jotka tienaa,ei saa 400 €.n asumistukia....
Tolla rahalla ei meinaa tulla toimeen. Jos hallitus tekisi tehtävänsä ja puuttuisi asumisen kalliuteen niin voisi jopa tulla toimeen. Tällä hetkellä tehdään tulonsiirtoja rikkaiden asuntokeinottelijoiden taskuihin ja käytännössä ulkomaisille kiinteistösijoittajille. Palvelut maksaa maltaita ja työntekijöitä on vaikea palkata, koska yrityksien tuloista suuri osa menee tilavuokriin. Tarvittaisiin sääntelyä asunto ja kiinteistö markkinoille. Vapaa markkinatalous ei aina toimi vaikka Berner ja muut pohatat niin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Saan tuon käteen kokopäivätyöstä.
Yksin eläessä riitti ihan ok, parisuhteessa eläessä tosi kivasti. Mutta nyt kun on kaksi lasta ja koirakin jo taloudessa, niin kyllähän se raha karkaa pankkitililtä vilauksessa. Meillä menee pelkkään asumiseen jo tonni (vastike, laina, vedet, sähkö, vakuutukset, autopaikka) ja ruokaan 500€. Siinä menikin jo koko palkka sitten. Mies tienaa 1300e/kk osa-aikatyöstä, se hupenee aika nopeasti auton kuluihin ja ylläpitoon, vaatteisiin, muihin vakuutuksiin, lääkkeisiin, puhelinlaskuun, nettilaskuun, koiran kuluihin, halpoihin lasten harrastuksiin jne.
Lapsilisät tuo vähän sitten liikkumavaraa talouteen.
Lapsiperheessä tosi surkea netto, ei riitä yhtään mihinkään. Mulla on onneksi hyvätuloinen mies, joka maksaa lainat ja laskut. Omalla 1600 €/kk palkalla ostan perheen ruuat ja polttoaineen autoon kuukaudeksi. Siihen se koko palkka sitten meneekin.
Autoiluketjussa pullistelet olevasi hyväosainen....