Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENTP

Vierailija
08.10.2016 |

Muita? Millä alalla työskentelet? Koetko olevasi oikealla alalla? Minkälaisten ihmisten kanssa tulet parhaiten toimeen? Kerro itsestäsi, sana on vapaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä persoonallisuusluokittelu on jonkinlainen nykyajan horoskoopi. Jännä, että tämäkin hömppä on naisten juttuja lähinnä...

Vierailija
2/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin suunnittelija, nyt opiskelen, kun tuli yt:t.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä npersoonallisuusluokittelu on jonkinlainen nykyajan horoskoopi. Jännä, että tämäkin hömppä on naisten juttuja lähinnä...

No ei kyllä ole hömppää.

Vierailija
4/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla. Olen tavallaan oikealla alalla koska saan melko vapaasti suunnitella työni ja aikatauluni toki deadlinet huomioonottaen ja työ tarjoaa sillälailla sopivasti haastetta. Täällä toisessa ketjussa olleessa linkissä ENTP-tyyppiä kuvattiin sanalla 'väittelijä' ja se kyllä osuu juuri nappiin. Rakastan keskusteluita ja väittelyitä. Valitettavasti näännyn nykyisessä ympäristössäni kunnon debattikumppaneiden puutteeseen. Työkavereiden älyllinen ambitio ulottuu erilaisiin moraalisiin kauhisteluihin ja jatkuvaan pöyristymiseen milloin mistäkin triviaalista asiasta. 

Vierailija
5/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen graafisella alalla mainonnan ja aikakauslehtien parissa. En tule lainkaan toimeen päsmäreiden kanssa, ja haluan tehdä asiat omalla tavallani. Isäni on sanonut minulle ala-asteesta asti, että minulla on auktoriteettiongelma ja nyt 29-vuotiaana vasta ymmärrän, mitä hän sillä tarkoitti. Parhaiten tulen toimeen rentojen (ei liian huithapelien) ja huumorintajuisten ihmisten kanssa. Työni on minulle niin kauan mielekästä, kun se ei ole rutiininomaista ja saan haasteita eteeni.

Vierailija
6/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luovalla alalla. Olen todella hyvä yhdistelemään asioita ja muodostamaan kokonaisuuksia. Olen kokonaisvaltinen. Ja joustava. Luova. En juuri jaksa keskustella ihmisten kanssa, koska ainoa henkilö, jonka kanssa sain väitellä kuoli. Ja toisen kanssa tuli ero. Tyydytän tätä tarvetta tutkimalla asioita, introvertisti.

Vierailija
7/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minullakin on auktoriteetti- ja päsmäriongelma. Minun on vaikea suhtautua auktoriteetteina esiintyviin jos huomaan pientäkin epäloogisuutta argumentoinnissa ja erityisesti heikkoutta kyvyssä perustella päätöksiä. Entinen esimieheni oli patatyhmä koiranpentupersoonallisuus ja se oli synkkää aikaa :) Purin kieltä niin paljon että se melkein meni poikki.

Vierailija
8/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auktoriteetit on minullekin kauhistus, työni on onneksi 100% itsenäistä. Se vähäinenkin toleranssi on mennyt ja tämä työ sopii minulle muiltakin osin erinomaisesti. Jotkut pitävät minua moraalittomana, kun en alleviivaa tai korosta moraalisia seikkoja, vaan pidän loogisia perusteita niitä tärkeämpinä. Ajattelen, joustan ja yritän ymmärtää, mikä ei tee minusta moraalitonta.

Vierailija
9/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen parhaiten toimeen sellaisten ihmisten kanssa joilla on laaja yleissivistys ja tiedonhalu ja jotka ajattelevat analyyttisesti ja pitävät keskustelemisesta. Eli itseni kaltaisten ihmisten, luulisin.  Olen itse joskus  ylianalyyttisyyteen taipuvainen. Pidän myös näkökulmilla leikkimisestä ja saatan keskustelussa vaihtaa näkökulmaa ihan huvikseni. En ole dogmaattinen, voin vaihtaa mielipidettäni kun saan lisää tietoa. 

Vierailija
10/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENTP:t suhtautuvat minuun jostain syystä hyvin. En tiedä ovatko kaikkien kanssa samanlaisia. Hyvin harvoin koen olevani samalla taajudella ihmisten kanssa (varsinkaan kun puhutaan ekstroverteista), mutta ENTP:t ymmärtävät jopa erikoista huumoriani. Lievää yleistystä, mutta silti...

T. INFJ

Vierailija
11/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen parhaiten toimeen sellaisten ihmisten kanssa joilla on laaja yleissivistys ja tiedonhalu ja jotka ajattelevat analyyttisesti ja pitävät keskustelemisesta. Eli itseni kaltaisten ihmisten, luulisin.  Olen itse joskus  ylianalyyttisyyteen taipuvainen. Pidän myös näkökulmilla leikkimisestä ja saatan keskustelussa vaihtaa näkökulmaa ihan huvikseni. En ole dogmaattinen, voin vaihtaa mielipidettäni kun saan lisää tietoa. 

Mä taas en huvikseni vaihda näkökulmaa tai spekuloi. Mä olen tässä mielessä aika stabiili. Yritän vaan koko ajan ymmärtää lisää. Ja koen persoonani ilmeisesti niin vahvaksi, että olen senkin takia sitoutuneempi persoonaani eräänlaisena näkökulmana. Kaikki eletty ja koettu on vahvasti läsnäolevasti. Olen tosin taiteilija.

Vierailija
12/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa haluan täydentää tätä: olen itse asiassa haluton kiinnittämään mielipidettäni, näen liiankin hyvin asioiden suhteellisuuden ja ymmärrän sen, että asioilla on erilaisia puolia. Inhoan ehdottomutta ja 'hyväksyttyjä totuuksia'.

Vierailija
13/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa haluan täydentää tätä: olen itse asiassa haluton kiinnittämään mielipidettäni, näen liiankin hyvin asioiden suhteellisuuden ja ymmärrän sen, että asioilla on erilaisia puolia. Inhoan ehdottomutta ja 'hyväksyttyjä totuuksia'.

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Itse olen monissa epäselvissä tilanteissa ennemmin hiljaa ja mietin. Tämä saa jotkut miettimään, että mitähän toi nyt miettii. Saatan vetäytyä nopeasti omiin oloihini tutkimaan ja selvittämään asiaa. Se voi olla abstrakti tai joku ihan toisen tyyppinen asia. En tarkoita nippelitietoa vaan merkityksiä, yhteyksiä ym. Olen todella utelias. Sanon asioita usein vasta, kun olen saanut itse miettiä niitä riittävän kauan. En puhu puutaheinää juuri koskaan. Ärsyynnyn pinnallisista jutuista. Masennun tyhjänpäiväisyyksistä.

Vierailija
14/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ENTP:t suhtautuvat minuun jostain syystä hyvin. En tiedä ovatko kaikkien kanssa samanlaisia. Hyvin harvoin koen olevani samalla taajudella ihmisten kanssa (varsinkaan kun puhutaan ekstroverteista), mutta ENTP:t ymmärtävät jopa erikoista huumoriani. Lievää yleistystä, mutta silti...

T. INFJ

Mun elämäni rakkaus on INFJ

Vierailija
15/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä persoonallisuusluokittelu on jonkinlainen nykyajan horoskoopi. Jännä, että tämäkin hömppä on naisten juttuja lähinnä...

Persoonallisuusluokittelu on mielestäsi sama asia kuin horoskooppi: Jaa. Luuletko siis tosissasi, että jokainen ihminen on persoonallisuudeltaan samanlainen? Maailmassa on vain yhdentyyppinen persoonallisuus, eli luokitteluja ei voida tehdä. Jokainen maailman ihminen on persoonallisuudeltaan samanlainen, vain kehon puolesta erilainen.

Naisten juttuja? Jaa, oletko oikein tehnyt kattavan tutkimuksen ko. asiasta, vai mihin perustat väitteesi?

Vierailija
16/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on ENTP, IT-alalla. Sosiaalinen, fiksu ja ns. helppo persoona olla yhteydessä, mutta ei tule toimeen "pyrkyreiden" ja "nuolijoiden" kanssa. Hieman jääräpäinen, osaksi huoleton, mutta vastuullinen kuitenkin. Itse olen INTP ja tulemme mainiosti toimeen, on keskustelua ja toisinaan väittelyäkin. INTP:nä tyydytän itse enimmät väittelyhaluni kirjoittamalla nettiin tai emailiin tms, miehelläni väittelytaipumus taas tulee esiin ennemmin puhuessa. 

Vierailija
17/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkyrit, nuolijat, ripustautuvat, miellyttämisenhaluiset... En tule toimeen.

Vierailija
18/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin menneisyyttäni ja ystävyyssuhteitani huomaan että paras ja rakkain ystäväni kautta aikojen oli iloinen huithapelityyppi, jonka kanssa toteutin sydämeni kyllyydestä 'girls just wanna have fun'-nuoruutta. Hänelle vaihe jäi päälle ja meni lopulta liian pitkälle, ja tiemme erkanivat. Olisikohan hän ollut jonkun sortin SF-persoonallisuus? 

Vierailija
19/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin menneisyyttäni ja ystävyyssuhteitani huomaan että paras ja rakkain ystäväni kautta aikojen oli iloinen huithapelityyppi, jonka kanssa toteutin sydämeni kyllyydestä 'girls just wanna have fun'-nuoruutta. Hänelle vaihe jäi päälle ja meni lopulta liian pitkälle, ja tiemme erkanivat. Olisikohan hän ollut jonkun sortin SF-persoonallisuus? 

Voi hyvin olla. Tiedän tuon tyypin, ei aina oikein mieti seurauksia vaan menee ja tekee.

Vierailija
20/25 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään ekaa kertaa testin ja sain tulokseksi ENTP ja se kyllä osui. Olisi kiva lukea lisää kommentteja teiltä kaimoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä