Internetaddiktio - miten päästä eroon?
Ongelma on se, että vietän kaiken ajan tietokoneella netissä. Töissä teen töitä koneella ja sitten vielä kotonakin olen kaiken ajan netissä - jopa silloin kun yritän katsoa televisiosta ohjelmia! Ja kun suurin osa siitä nettiajastakin menee tehden turhia asioita, kuten tällä palstalla, joka oikeastaan jopa masentaa minua nykyisen ilmapiirin vuoksi. Onko keinoja, miten päästä eroon nettiaddiktiosta? Tiedän, että senkus en avaa konetta, mutta helpommin sanottu kuin tehty :(
Kommentit (10)
Sama ongelma. Olen välillä laittanut koukuttavia sivuja (kuten tämä) estoon, mutta ne on liian helppo kiertää.
sama ongelma taalla.
Self Control on hyva esto-ohjelma macille. itse en ainakaan ole onnistunut sit kiertamaan.
mutta ei sekaan aina auta, kun lisaksi on alypuhelin, typuhelin ja tyo-pc...
jossain naistenlehdessa oli vinkki, etta laittaa aina heti toista tulessa puhelimen lipaston laattikkoon, eika sita saa ottaa sielta kunnes johonkin tiettyyn aikaan.
Tämä onkin todella vaikea ongelma nykyisin monille, allekirjoittanut mukaan lukien. Nettiriippuvuus on varmasti yksi vaikeimmista riippuvuuksista, mitä on olemassa. Pilannut elämäni aivan täysin. Olen ollut käytännössä pelkästään netissä siitä lähtien, kun pääsin kuukausimaksullisen netin ääreen. Hyvä että sinulta on kuitenkin onnistunut töihin pääsy, ap. Minulla riippuvaisuus on estänyt senkin.
Tietokoneen/netin kanssa hömppäilen vain viikonloppuisin. Sähköpostit ja pankkiasiat saan hoitaa viikollakin, mutta kaikki muu viikonloppuisin. Suosittelen! Kummasti tullut aikaa arkeen...
Tänne palstalla pitäisi kyllä saada se sulku päiväsajalle eikä yöajalle... Voisi toimia, mammatkin viettäisi enemmän aikaa lastensa siten.
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneen/netin kanssa hömppäilen vain viikonloppuisin. Sähköpostit ja pankkiasiat saan hoitaa viikollakin, mutta kaikki muu viikonloppuisin. Suosittelen! Kummasti tullut aikaa arkeen...
Kyllä minäkin suosittelisin riippuvaisia lopettamaan riippuvuutensa, mutta ei se auta mitään. Monet internet-riippuvaiset tarvitsevat ulkopuolista apua päästäkseen netistä eroon. Sinulla ei ole ilmeisesti todellista riippuvaisuutta ollutkaan.
Mä kanssa ja varsinkin tällä palstalla roikkunut jo vuodesta -99. En keksi muuta keinoa kuin luopuisin koneesta kokonaan. Puhelimella en käytä. Mutta kun sitä konetta tarvitsee työasioihin ja muuhunkin.
Pitäisi kai vaan keksiä muita, terveempiä riippuvuuksia. Elämäni on pilalla verrattuna aikaan ennen nettiä.
Ennen lenkkeilin, leivoin, ompelin, jumppasin, siivosin paremmin, silitin yms., mitkä kaikki jääneet pois lähes kokonaan:(
Luovut monen asian tekemisestä samanaikaisesti. Kun siis teet jotakin asiaa koneella et enää anna itsellesi lupaa tauoilla ja ohessa avata yhtäkään muuta ikkunaa selaimessa. Moniajo ei oikeasti toimi.
Kokeilet tietsikalla roikkumisen sijaan lukea kirjaa. Niitä saa kirjastoista lainaan.
Niin tai miten saisi rajoitettua netissä roikkumista ja keskityttyä töihin, jotka tietenkin on tehtävä tietokoneella. Terv. toinen addikti.