Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa ensikertalaista silmälasien hankinnassa!

Vierailija
08.10.2016 |

Olen viemässä teinityttöäni optikon näöntarkastukseen. Pitääkö lasit ostaa siitä samasta liikkeestä, jos hän ei löydä mieleisiään kehyksiä? Entä voiko silmälasikauppoihin mennä vain sovittelemaan kehyksiä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, voi ostaa mistä mieleiset löytää. Kehyksiä saa sovitella vaikka joka liikkeestä useampaankin kertaan ja niitä saa jopa kotisovitukseen.

Vierailija
2/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii ostaa samasta liikkeestä, saatte paperin mukaan missä vahvuudet jne.

Ja todellakin saa mennä sovittaa pokia!

Ite kiersin monta liikettä ennen ku sopivat löyty! Ja varsinkin teinin kaa, etsikää todellaki sopivat pokat jotta teini niitä haluaa käyttää (jos siis tarvetta on)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti silmälasien kohdallahinta ja laatu korreloivat aika rajusti. En tajunnut tätä itse silloin kun ostin halpislasejs, enkä edes vielä silloinkaan kun ostin kolmen sadan laseja - mutta kun ostin tuhannen euron lasit, jo huomasi eron! Käyttömukavuudessa on eroja.

Vierailija
4/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon :)

Ap

Vierailija
5/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet teinin optikolle? Terveydenhoitaja kirjoittaa maksusitoomuksen silmälääkärille

Vierailija
6/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi silmälääkärille?

Vierailija
7/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet teinin optikolle? Terveydenhoitaja kirjoittaa maksusitoomuksen silmälääkärille

No ei ainakaan meillä Oulussa muutama vuosi sitten minnekkään silmälääkärille menty vaan kouluterveydenhoitaja "määräsi" optikolle tiettyyn silmälasiliikkeeseen. Optikko oli ilmainen. Mutta ei normi likinäön takia silmälääkärille menty,

Aikoinaan omassa lapsuudessa käytiin silmälääkärillä eikä optikolla. Mutta ainakin meillä nykyään näin.

Vierailija
8/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini kävi silmälääkärissä.

Parempi niin

Vierailija
9/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lentolippu Hulluilta Päiviltä Shanghaihin/Pekingiin/Guangzhouhun  ja mene silmälasimarkkinoille.

En ole viiteen vuoteen ostanut laseja Suomesta. Huippulinssit pikkurahalla. Ja mulla on kaikenlaista taittovikaa ja vahvuudet yli -4. Todella, todella hyvillä linsseillä lasit saa alle satasella pokineen. Peruslinsseillä n. kympillä. Odottaessa. peruslinssit saa 20 minuutissa. huippulinssit n. tunnissa, kaksitehot saattaa joutua hakemaan seuraavana päivänä.

Laatu ja hinta koreloivat vain Suomessa. Kiinasta se kama kuitenkin tulee. Suomessa on käsittämättömät katteet laseissa.

Vierailija
10/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laseja saa mennä sovittamaan ilman ostoaikeita, tietenkin. Myyjät vain ovat usein todella innokkaita tarjoamaan apuaan. Minulla kouluterkkari huomasi lasien tarpeen terveystarkastuksessa. Ekassa näöntarkastuksessa kävin ihan silmälääkärillä. Suosittelisin tekemään niin. Mutta jos ette halua, suosittelen, että etsitte ensin mieleiset lasit ja teetätte näöntarkastuksen samassa liikkeessä. Se on usein ilmainen tai alennettu lasien ostajalle. Oletan, että jonkinlaisten lasien tarve on tytölläsi varmaa, kun kerta tähän projektiin olette lähdössä. Siitä sitten vaan sovittelemaan ennakkoluulottomasti. Jos välttämättä haluatte vaikka Specsaversin tarkastuksen ja Instrun lasit, niin ei sekään ole ongelma.

Vierailija
11/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisen kannattaa hankkia niin isot linssit kuin päähän mahtuu, jotta silmät tottuvat lasipinnotteeseen kunnolla. 

Lisäksi kannattaa ostaa samalla 2-3 kolmet kakkulat, kun ei ne kuitenkaan siinä rynkytyksessä kestä.

Vierailija
12/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minulla meni väärin, arvoisa alapeukuttaja? Olen ollut lasien käyttäjä 14 vuotta, joten olisi kiva tietää jos toimin jotenkin hölmösti? :) Odotan viestiäsi t 10

Vierailija
13/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti silmälasien kohdallahinta ja laatu korreloivat aika rajusti. En tajunnut tätä itse silloin kun ostin halpislasejs, enkä edes vielä silloinkaan kun ostin kolmen sadan laseja - mutta kun ostin tuhannen euron lasit, jo huomasi eron! Käyttömukavuudessa on eroja.

Näin halpisliikkeen optikkona voin sanoa samaa.. Meiltä saatavat 40€ lasit on täysin eri tuote kuin pienemmän liikkeen 400€ tuote. Mutta rohkeasti vaan liikkeisiin kyselemään, kaikkialla neuvotaan mielellään:

Vierailija
14/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsi on yli 8v, silmiä ei ole leikattu eikä todettu silmäsairautta niin ehdottomasti optikolle eikä silmälääkärille. Silmälääkäri arvioi silmien terveydentilan ja on ammattilainen siinä eikä juuri hallitse optiikkaa. Optikko taas on voimakkuuksien määrittämisen ja linssien asiantuntija. Näin karkeasti

Vierailija
15/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita mieluummin sellaiset lasit, joissa ovat irralliset nenätyynyt kuin nenämuotoilu itse kehyksessä koska nenätyynyt asettuvat murtuneenkin nenän kanssa yhteen. Yhtenä kappaleeseen valettuun kehyksen etuosaan pitää olla milteinpä symmetrinen nenä.

Vierailija
16/16 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos lapsi on yli 8v, silmiä ei ole leikattu eikä todettu silmäsairautta niin ehdottomasti optikolle eikä silmälääkärille. Silmälääkäri arvioi silmien terveydentilan ja on ammattilainen siinä eikä juuri hallitse optiikkaa. Optikko taas on voimakkuuksien määrittämisen ja linssien asiantuntija. Näin karkeasti

Saatat olla oikeassa karkeasti, mutta kyllä silmälääkärissä tehtiin aivan samat "näetkö tätä, mitä nyt näkyy"-testit ja kirjoitettiin linssiresepti, ja tutkimus oli intensiivisempi kuin yksikään optikkotarkastus sen jälkeen. Ei siitä mitään haittaakaan voi olla, että lapsella todetaan normaali likinäkö ja suljetaan sairauden merkit pois.