Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En luota tulevaisuuteen yhtään

Vierailija
08.10.2016 |

Ahdistaa lukea uutisia. Olen 26-vuotias ja työhistoriani on onneton. Tällä hetkellä on lyhyt määräaikaisuus, mutta pian olen taas työttömänä. Uuden työn saaminen tuntuu mahdottomalta - miksi tulisin palkatuksi, kun työtä vailla on minua paljon etevämpiäkin ihmisiä? Olen osallistunut työkokeiluun ja sellaiseen "pääseminen" onkin paljon todennäköisempää kuin oikean työpaikan saaminen. Mutta varsinkin nyt nautittuani näinkin ruhtinaallista palkkaa kuin 2000e/kk, se työkokeilusta tienattava raha ei oikein enää motivoisi. Leikkauksiakin tulee, joten vaikka miten koittaisin nyt säästää ja raapia näitä senttejä kasaan, tulevaisuudessa ei luultavasti tule olemaan varaa mihinkään ylimääräiseen eikä ehkä edes välttämättömään. Hammaslääkäri tuntuu jo nytkin aika luksukselta, kun sinne meni viime kuussa vajaa 200 euroa, vaikka kyse ei ollut mistään akuutista.

Kun on vaan olemassa meitä, joilla älynlahjat ei ehkä riitä kouluttautumaan korkeasti, eikä se korkea koulutuskaan välttämättä takaa työllistymistä ja vakaata tulotasoa. Lähihoitajille töitä riittää, kuulemma, mutta entä jos olenkin kömpelö ja sosiaalisesti lahjaton ahdistuja? Ja niin edelleen. Aika toivottomalta tuntuu.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on muistaa ettet ole yksin. Muutos on tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän