Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisitkö 3-viikkoisen vauvan kanssa 500 kilometrin päähän juhliin?

Vierailija
08.10.2016 |

Viikon päästä olisi miehen mummon synttärit ja ainakin nyt tuntuu siltä ettei millään jaksaisi istua niin kauan autossa. Tekisi mieli jäädä vauvan kanssa kotiin ja laittaa mies isompien lasten kanssa juhliin. Onko hirveän epäkohteliasta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, mielestäni vähän turhan pitkä matka istuttaa niin pientä turvakaukalossa vaikka välillä taukoja pitäisikin.

Vierailija
2/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod lähtisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään lähtisi. Lapsen korottamista aivan tyhjänpäiväisen asian vuoksi.

Vierailija
4/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu siitä miten kovasti ne juhlat kiinnostaa. Oon itse ollut 4 viikkoisen vauvan kanssa miehen serkun häissä. Vauva käytännössä nukkui koko juhlan ajan. Hankalampi oli komentaa 1,5 vuotiasta esikoista.

Vierailija
5/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään lähtisi. Lapsen korottamista aivan tyhjänpäiväisen asian vuoksi.

Lapsen kiduttamista

Vierailija
6/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin kekkereihin ei kannata lähteä noin kauas kenenkään.

Vierailija
7/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin 3 viikkoisen kanssa 200km päähän. Tuo 500 kuulostaa aika pitkältä..

Vierailija
8/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde, ota sen sijaan kaikki irti kahdenkeskisestä ajasta vauvan kanssa, se on varmasti harvinaista herkkua monilapsisessa perheessä.

Jos juhlat olisivat niin lähellä että niissä voisi piipahtaa niin sitten asia olisi eri.

Vierailija
9/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että jos on tarpeeksi vanha Mummo niin jo ajatteleekin ettei kastamatonta/n imeämätöntä lasta kuljeteta mihinkään. Vanha uskomus joka elää edelleen. Itsekään en veisi koska en varmasti jaksaisi itse lähteä.

Vierailija
10/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ootko ees ite kunnossa synnytyksen jäljiltä? Mua ei huvittais istua tohjon alapään ja hirveen jälkivuodon kanssa autossa montaa tuntia ja pysähdellä kusisilla huoltoasemilla.

Vierailija
11/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme 2 viikon ikäisen kanssa 200km päähän, samana päivänä ajeltiin vielä kotiinkin. Perille päästyämme piti vaihtaa vaippa, imettää, sitten ehti onnitella isomummua ja taas vaihtaa vaippa, imettää jne. Ei siitä juhlimisesta tullut mitään! Toista kertaa en pienen vauvan kanssa noinkaan kauas lähtisi vaikka olisi Linnan juhlat.

Matkat sen sijaan meni ihan ongelmitta, vauva nukkui tyytyväisenä. Ennen reissua varmistelin matkan pituuden sopivuutta ja taukojen tarvetta neuvolasta, jossa oltiin sitä mieltä että enemmän se minun jaksamisestani olisi kiinni kuin vauvan.

Vierailija
12/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa onko se epäkohteliasta vai ei, mutta Pohjoisessa monet äidit joutuvat istumaan autossa, kun menevät synnyttämään ja tulevat kotiin vastasyntyneen kanssa eli ajomatka ei pitäisi olla 3 vk lapsen kanssa ongelma.

Vierailija
13/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Voiko olla hyvä noin pienen selälle olla tuntikausia turvakaukalossa?

Vierailija
14/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla matka menisi oikein hyvin, mutta tulisi kalliiksi, jos on iso perhe.

Vierailija
15/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettiin, ja siitä jäätiin mummolaan kahdeksi viikoksi kun oli matkan varrella

Vierailija
16/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa onko se epäkohteliasta vai ei, mutta Pohjoisessa monet äidit joutuvat istumaan autossa, kun menevät synnyttämään ja tulevat kotiin vastasyntyneen kanssa eli ajomatka ei pitäisi olla 3 vk lapsen kanssa ongelma.

No joo, mutta en siltikään istuttaisi 3 viikkoista autossa "turhan takia". Kyllähän se on helppoa tuossa iässä, mutta pitää muistaa imetys, pysähtelyt, vauvakaan ei saa kauaa maata kaukalossa... Ja tosiaan kun ne huoltoasemat ei välttämättä ole mitään vauvanpesupisteitä nähneetkään.

t. just pitkänmatkalainen pohojoseesta

Vierailija
17/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että jos on tarpeeksi vanha Mummo niin jo ajatteleekin ettei kastamatonta/n imeämätöntä lasta kuljeteta mihinkään. Vanha uskomus joka elää edelleen. Itsekään en veisi koska en varmasti jaksaisi itse lähteä.

Ei kai noin vanhanaikaisia mummoja ole enää olemassakaan?

Vierailija
18/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia niin että en tiedä millainen olo on 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta voisin kuvitella, että siinä vaiheessa on vielä sen verran kipuja ja vuotoa että ei ainakaan itseä huvittaisi noin kauas lähteä. Ja jos joku pitää epäkohteliaana sitä, ettei halua vuotojen ja kipujen ja 3 viikkoa vanhan vauvan kanssa lähteä (pelkkiin) juhliin 500 km päähän, niin pitäköön.

Vierailija
19/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Isoin ongelma ei olisi matka, vaan esim. yöpyminen muiden nurkissa. Meillä sukujuhlissa kaikki tuppautuvat aina yöksi samaan osoitteeseen...

Vierailija
20/29 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juhlat on iso tautiriski pikkuvauvalle. En menisi. Isä ja muut lapset voivat mennä keskenään.