Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelläkään kokemuksia Foibe/Vantaa töistä?

Vierailija
07.10.2016 |

Taas hakevat hoitajia, aiemmin oli joku ihme rekrykoulutus, palkaton 3kk harjoittelu tarjolla. Tänään ilmoitus mol.fi, jossa haetaan hoitoalan ihmisiä. Miksi tämä pulju hakee jatkuvasti työntekijöitä? Meinasin laittaa hakemuksen, mutta luettuani kokemuksia, jätin laittamatta. Mikä hullu pulju tämä on?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja omaisellani on vain hyviä kokemuksia Kotitalo 1:stä. Outoa lukea näitä solvaamisia.

Vierailija
42/55 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foibessa vallitsee pelon henki. Kaikki toimii hyvin jos et sano mitään poikki puolista johtoa vastaan. Työntekijöitä irtisanotaan mielivaltaisesti. Julkista kuvaa kiillotetaan netin kautta, mutta totuus on toinen. Ihmetellä täytyy ettei hallituksella soi hälytys kellot tämän kaksinaamaisen toiminnan takia. Johto on saanut diktaattorin aseman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foibessa sairas johto ,jos olet vanhempi hoitaja äkkä ulos koska liikaa ammattitaitoa.nuoret hoitaa välinpitämättömästi no ei kaikki mutta kun neuvot virhheistäkitistään esimiehelle..ja loppuaika kännykällä tai on masennus päällä ..näitä oli kymmenittäin. Mutta pääjohto vain antoi varotuksen opettajalle,vanhsten ihot ym..huonossa kunnossa ..jakseta pestä?.esimis ei paikalla ja jos on polkee kuntopyörää ylhäällä ja miettii ulkonäköään,,valheellinen,,ei hoitajien tukena,..uskoo omaaylempää esimiestään jolla on kus noussu vallan kautta päähän.hänellä ei laillisia käyttäytymistä eikä oikeudenmukaisuutta,,,pilaavat hoitajien kunnian..

Vierailija
44/55 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti älkää hyvänen aika menkö sinne.

En ole kokenut koskaan kokonaisvaltaisesti niin järkyttävää paikkaa. Kaikki pielessä.

Täällä puolustelevat kommentit haiskahtaa pahasti.

Vierailija
45/55 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

21vuotta siellä työtä tehneenä ja 2017 ohjeistettu irtisanomaan itseni.Ulla Broms ei kestänyt sitä,että hänen "uudistunkisaan"kyseinalistetteen.Älkää kukaan menkö sinne töihin jos teillä on OMA MIELIPIDE.

Vierailija
46/55 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin täältä vuonna 2014 ja liki kuukausi sitten tulin kokeilemaan onko tilanne muuttunut. Siivous ei ole enää hoitajilla, ainakaan foibe 3:ssa, mutta ne "ihanat" kollegat voivat olla ihan mitä vaan... opiskelija laitetaan vastuuseen tuvasta :( hän saa antaa lääkkeet ja pistää inskat, apua!! 

Usein hoidat yksin koko tuvan eli sen 8-9 asukasta, koska se sinun kollegasi istuu jossain ja selailee omaa puhelintaan, voihan video! Keikkailaisia ihan koko ajan töissä, vakkareita ei ole kuin muutama, suomenkielisiä 3 tällä osastolla?!?! Ulkomaalaisissa ei mitään vikaa ole, osa heistä osaa työnsä todella hyvin, mutta kun yritän kertoa mitä tehdään tai annat raporttia, toinen vain hymyilee ja sanoo: joo joo, ja sanaakaan ei ymmärrä. Joku huutaa taustalta: kerro englanniksi, johon tuumaan: en kerro, me puhumme suomea asukkaille ja niin puhumme myös toisillemme. 

Yksikin päivä minulla kollegana keikklainen, joka ei paljoa puhunut, mitään kieltä...syöttäessäni asukasta, istahti tämä "hoitsu" pöydän vastakkaiselle puolelle ja nosti paljaat jalkansa pöydän päälle, missä oli asukkaan ruokalautanen. Siis mitä hel..ä!?!

Puhutaan paljon somen maailmasta ja "pakotetaan" hoitajat vetämään youtube jumppaa ja perjantai tansseja, koska se lukee työsopimuksessa, pitää twiitata ja kuvata... Missä on se asukkaiden kohtaaminen ja heidän kanssaan oleminen? 

Työvuorolistoista ei saa selvää, kuka on töissä, koska lista on niin sotkuinen. Opiskelijoita paljon, mutta heidät lasketaan vahvuuteen. Voihan per....se!

Muutenkin, tuntuu että osa hoitajista vaan haahuilee osastolla, eivät tartu töihin, vaan kävelevät tuvasta toiseen tekemättä yhtään mitään.

Olen lähdössä muualle kahden viikon päästä. Hoitajan omatunto "pakottaa" tekemään meneillään olevan listan loppuun, mutta tänne en enää palaa.

Vierailija
47/55 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko siellä myöhempien aikojen koronauskivaisten kirkko?

Vierailija
48/55 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ihan kuulu edellä kirjoittaneen asiaan.Yritin tänään päästä arvioimaan Foibea heidän etusivulle mutta ei onnistunut.Olisin halunut laittaa sinne arvostelun heidän "ravintolasta ja ruuasta".En todellakaan suosittele käymään siellä syömässä.Käy sääli niitä vanhuksia jotka joutuvat syömään sitä ,niin sanottua "maukasta"ruokaa.Kävin itse tänään siellä syömässä ja ruoka oli aivan kamalaa,en pystynyt syömään.On Foiben keittiö mennyt todella huonoksi Ulla Bronssin aikana.

Vierailija
49/55 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook mainosti minulle eilen tällaista artikkelia https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/vantaalaisessa-hoitokodis…

Kuulosti niin hienolta paikalta, että kokeneen hoitajan epäilykset heräsivät heti. En yhtään yllättynyt, että keskustelupalstoilla työntekijöiden ja omaisten kertomukset paikan todellisuudesta ovat tasan tätä.

Vierailija
50/55 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu kirjoitti:

Valetta!

Minäkin luulen niin. Joskus kauan sitten olen siellä käynyt. Vaikutti mukavalta.

Vierailija
51/55 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tuolla asiakkaan kanssa jalkahoitajalla. Ulkomaalaista työvoimaa on ainakin käytävät täynnä, se pitää paikkansa.

Vierailija
52/55 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foibelainen hoitaja kirjoitti:

Täällä mainitut asiat eivät aivan pidä paikkaansa. Hoitajien tehtävät on Foibessa ihan samoja kuin missä tahansa palvelutalossa tai ryhmäkodissa. Pyykin ja astioitten pesu kuuluu työtehtäviin muuallakin. Hoitajat eivät siivoa, vaan siihen on palkattu siivoojat. Tietysti hoitaja siivoaa jäljet, jos asukas esimerkiksi oksentaa, mutta normaalin siivouksen vessan ja lattioitten pesuineen hoitaa siivoojat. Näin toimitaan myös esim Peijaksen sairaalassa ja kaikissa palvelutaloissa missä olen työskennellyt. 

Itse tykkään olla Foibessa, sillä työporukka on mukavaa ja työ on kiireetöntä. Tauot ehtii pitää ja sen lisäksi asukkaita ehtii viedä ulos, järjestää viriketoimintaa ja jutella omaisten kanssa. Meillä keskitytään asukkaisiin, eikä niinkään kirjallisiin töihin, kuten jossain muualla.

Foibella on turhaan huono maine, sillä asiat ovat siellä muuttuneet ja minusta paikka vastaa työtehtäviltään mitä tahansa esim Vantaan kaupungin paikkaa. Toki digimaailma ja viriketoiminta on esimiehillä se asia, mihin he panostavat, mutta se ei tarkoita sitä että hoitajat keskittyisivät vain siihen. Se on ihan mukavaa laittaa tviittejä ja lisäetuna jokainen työntekijä saa tabletin omaan käyttöönsä. On muitakin etuja, kuten ruokaillessaan asukkaan kanssa, hoitaja saa ilmaisen ruuan ravintolassa. Eläimiä on pihalla vain kesäisin ja ne tuottavat iloa monille asukkaille ja hoitajille.

Me Foibessa työskentelevät haluamme kehittää työpaikkaamme, eikä tunnu kivalta että sitä haukutaan ja kehoitetaan ettei ainakaan kenenkään täysjärkisen kannata tulla meille töihin. Jos haluaa mukavan työyhteisön ja työpaikan missä saa itse ideoida ja kehittää toimintaa, silloin kannattaa tulla meille töihin.  Meillä hoitajamitoituksesta pidetään ehdottomasti kiinni, eikä vaan mennä vajaamiehityksellä, kuten monessa muussa paikassa. Kannattaa tulla itse katsomaan paikkaa ja ottaa selvää asioista, eikä uskoa sokeasti nettikirjoittelua.

Olin töissä lähihoitajana Helsingin kaupungin isossa vanhuspuolen yksikössä, missä asukkaita 94. Eipä tarvinnut kertaakaan pestä astioita, eikä edes pyykkiä. Oma erillinen pesulapalvelu liinavaatteille, hoitoapulainen pesi asiakkaiden henkilökohtaiset pyykit, ja tiskit kerättiin syönnin jälkeen kärryihin ja vietiin keittiölle, missä talon oma keittiöhenkilökunta ne pesi laitoskeittiön tiskikoneilla. Vessoja ei tarvinnut pestä, eikä lattioita, niihin oli erikseen siivooja. Keskityttiin asiakkaiden hoitoon, eli siihen, mikä on hoitajan oikea työ. Nyt kun kaupungilla on palkanmaksu ongelmia, niin haen uutta paikkaa. Kiitos varoituksista, Foibeen en mene!

Vierailija
53/55 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook mainosti minulle eilen tällaista artikkelia https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ilmiot/vantaalaisessa-hoitokodis…

Kuulosti niin hienolta paikalta, että kokeneen hoitajan epäilykset heräsivät heti. En yhtään yllättynyt, että keskustelupalstoilla työntekijöiden ja omaisten kertomukset paikan todellisuudesta ovat tasan tätä.

Minulle tuli sama tänään facessa. Mummot siellä peukutti.

Mutta oikeasti, ei ne asukkaat hoida niitä elukoita. Hoitajat juoksee omien töiden lisäksi ruokkimassa ja siivoamassa kanan paskaa. Sitten samoilla kans paska käsillä ja kengillä jakamaan ruokaa.

Vierailija
54/55 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pahimpia hoitoalan paikkoja. Palkataan kuka tahansa erehtyy hakemaan. Hoitajat ovat pelkkiä siivoajia. Vanhukset nuokkuvat hämärissä rapistuneissa huoneissaan ilman mitään virikkeitä, hoitajien luututessa lattioita ja siivotessa vessoja. Hoitajista suurin osa ulkomaalaisia, kielitaidottomia, suomalaiset lähtevät viikon kuluttua pois. Ankea työilmapiiri, ankea ympäristö. Kukaan ei auta toistaan, henkilökunta loppuunpalanutta ja epäystävällistä. Hirveä paikka.

Enää ei lähihoitajat siivoa  Foibessa koska nyt lakisääteiset hoitajamitoitukset ja avustavat henkilöt siivoustöitä varten. Ruokaa eivät ole koskaan tehneet sillä talossa aina ollut oma ravintolahenkilökunta sitä varten. 

Vierailija
55/55 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hajutonta paskaa ei ole kirjoitti:

Minä voin henkilökohtaisesti sanoa viihtyväni erittäin hyvin töissä Foibessa. Työntekijöitä on tarpeeksi, ei työskennellä yksin. Työntekijöistä moni on ulkomaalaistaustainen, mutta Suomihan on kansainvälinen maa. Sijaisista on välillä puutetta, mutta niin on myös monissa muissa paikoissa. Eläintenhoitoa on vain kesäisin ja sitäkin tosi vähän. Työ on monipuolista; asukkaat ja työntekijät mukavia. Meitä koulutetaan tarpeen mukaan. Samalla tavoin säästetään, kun muissakin samanlaisissa yksiköissä. Työsuhde-etuina on mm. kuntosalin ja uimalan ilmainen käyttö työajan ulkopuolella. Jokaisessa työpaikassa on hyvät ja huonot puolensa ja jokaisella on oma mielipiteensä."

Aikaz mageen flaierin o joku henkilökunnast skrivannu. Vissii joku pomo siel duunannu. Uber coolia. Toi varmaan pitäz laittaa niiden webbisivulle. 

Mä kuulin puskaradiost, et ne o psykopaattei koko jengi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän