Pariksi kuukaudeksi muualle asumaan
Joudun muuttamaan toiseen kaupunkiin remontin ajaksi, kestää n. pari kuukautta. Menen asumaan yhteen omistamistani yksiöistä. Mitä minun kannattaisi ottaa mukaan, siellä kun ei ole edes huonekaluja?
Onko kukaan koskaan joutunut muuttamaan asunnostaan muualle vähän pidemmäksi aikaa? Mitä olette ottaneet tyhjään asuntoon mukaan?
Entä olisiko kellään jotain helppoja ratkaisuja sängylle ja muille pakollisille huonekaluille? Jotain pientä, mikä mahtuisi henkilöautoon? Teen varmaan vain yhden reissun koska matka on pitkä eli pitäisi kaikki vaatteet ja huonekalut mahtua samalla kertaa..
Kiitos avusta!
Kommentit (15)
Osta sellainen taittopatja Jyskistä, joku kaveripatja se taitaa olla nimeltään. Ja sitten joku pieni setti astioita, ruoanlaittovälineitä mukaan, astiat 1-2 hengelle, vuodevaatteet, pyyhkeitä, jotain verhoiksi, vaikka lakanaa, jollei halua ottaa kotoa tai ostaa uusia. Matto mukaan, ettei ole niin tyhjää. Jos sinulla on kannettava tietokone, se on helppo ottaa mukaan. Vaatteita sen verran kuin tarvii. Aiotko olla yhtä kyytiä siellä toisella paikkakunnalla, vai voitko tarvittaessa hakea jotain tavaroita mukaasi. Onko sinulla pihakalusteita, muovipöytää ja tuolia, ne voisi ottaa mukaan, jos menevät pieneen tilaan. Tuollainen voisi olla hauskaakin. :) Jalkalamppu mukaan, jos ei ole kiinteitä valaisimia.
Minä ottaisin tuon siltä kannalta, että kokeilisin oikein tarkoituksella kuinka vähällä pärjäisin.
2
Vierailija kirjoitti:
Onko tyhjään huoneistoon muuttaminen paras ratkaisu? Epäilen vahvasti. Siihen menee sekä aikaa että vaivaa, ja asumismukavuus on kyseenalainen. Oletko harkinnut jotakin majoituspalvelua tarjoavaa yritystä?
Olen yrittänyt katsella kalustettuja asuntoja mutta vuokrat ovat aika kovan hintaisia niissä enkä raaskisi maksaa remontin ohella niin paljoa asunnosta. Kaupunki ei ole kovin tuttu joten en ainakaan vielä ole löytynyt halvempia kalustettuja asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyhjään huoneistoon muuttaminen paras ratkaisu? Epäilen vahvasti. Siihen menee sekä aikaa että vaivaa, ja asumismukavuus on kyseenalainen. Oletko harkinnut jotakin majoituspalvelua tarjoavaa yritystä?
Olen yrittänyt katsella kalustettuja asuntoja mutta vuokrat ovat aika kovan hintaisia niissä enkä raaskisi maksaa remontin ohella niin paljoa asunnosta. Kaupunki ei ole kovin tuttu joten en ainakaan vielä ole löytynyt halvempia kalustettuja asuntoja.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Osta sellainen taittopatja Jyskistä, joku kaveripatja se taitaa olla nimeltään. Ja sitten joku pieni setti astioita, ruoanlaittovälineitä mukaan, astiat 1-2 hengelle, vuodevaatteet, pyyhkeitä, jotain verhoiksi, vaikka lakanaa, jollei halua ottaa kotoa tai ostaa uusia. Matto mukaan, ettei ole niin tyhjää. Jos sinulla on kannettava tietokone, se on helppo ottaa mukaan. Vaatteita sen verran kuin tarvii. Aiotko olla yhtä kyytiä siellä toisella paikkakunnalla, vai voitko tarvittaessa hakea jotain tavaroita mukaasi. Onko sinulla pihakalusteita, muovipöytää ja tuolia, ne voisi ottaa mukaan, jos menevät pieneen tilaan. Tuollainen voisi olla hauskaakin. :) Jalkalamppu mukaan, jos ei ole kiinteitä valaisimia.
Kiitos neuvosta! Pitääkin käydä Jyskissä :-)
En vielä tiedä käynkö ollenkaan toisessa kaupungissa, voi olla että olen sen pari kuukautta pelkästään siellä vuokra-asunnossa. Pitää varmaan käydä ostamassa joku pöytä kun terassilla on vain marmoripöytä, jota ei jaksa raahata :-)
Vuokraa pakettiauto ja vie mukanasi peruskalusteet. Kahta kuukautta et nimittäin makaile millään kaveripatjoilla tulematta kipeäksi ja sitä selkäkipua voi olla vaikea saada myöhemminkään paranemaan.
Tarvitset sängyn, pöydän, tuolin ja jotain missä pidät vaatteitasi. Niitä pitää olla noin viikoksi, eli 5-7 kertaa alusvaatteita, pari siistiä työvaatekertaa ja joku kotivaate. Katso, että kaikki voi pestä samassa koneellisessa, koska jos joudut käyttämään (itsepalvelu)pesulaa, et halua pestä kahta paitaa eri koneessa kuin ainoita housujasi.
Tarvitse myös perussetin keittiövälineitä: kattilan, pannun, syvän lautasen, mukin ja aterimet. Pari pyyhettä, lakanat, peitot jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap, TAAS unohdin laittaa! :-D
Kiitos neuvosta! Pitääkin käydä Jyskissä :-)
En vielä tiedä käynkö ollenkaan toisessa kaupungissa, voi olla että olen sen pari kuukautta pelkästään siellä vuokra-asunnossa. Pitää varmaan käydä ostamassa joku pöytä kun terassilla on vain marmoripöytä, jota ei jaksa raahata :-)
Taittopatjat vähän kapeita, jos oot mies niin 80cm leveä rullapatja esim jyskistä. Tyyny ja peitto. Ja fairya, jolla voi pestä niin tiskin kuin pikku pyykitkin. Jos ei hellaakaan, niin pieni vedenkeitin. Ikkunaverhoksi lakana tai jotain paperia jos ei muuta. Lamppu.
Tuossa voit nähdä miten vähällä ihminen oikeastaan tulee toimeen.
On edes joku katto pään päällä, ettei tarvi nukkua ulkona tai autossa.
Kaikilla ei ole sitä autoakaan.
Niitä rullapatjoja on myös hyviä. Sänkykehikko hyvän patjan alla ei ole välttämätön.
Vuokraa oma kämppäsi ja muuta itse edullisesti vuokralle, esimerkiksi opiskelijat vuokraavat valmiiksi kalustettuja kämppiä harjoitteluiden/vaihdon ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa oma kämppäsi ja muuta itse edullisesti vuokralle, esimerkiksi opiskelijat vuokraavat valmiiksi kalustettuja kämppiä harjoitteluiden/vaihdon ajaksi.
Mitä järkee tollasessa venkslaamisessa on?
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin tuon siltä kannalta, että kokeilisin oikein tarkoituksella kuinka vähällä pärjäisin.
2
Näin ajattelin itsekin, otan tämän nyt sitten seikkailuna:-D
T.ap
kiitos kaikille avusta ja ehdotuksista! Lisää saa laittaa vielä :-)
T.ap