Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ei harrasta koodaamista?

Vierailija
07.10.2016 |

Itse olen ollut jo pitkään työttömänä, mutta olen käyttänyt osan ajasta koodaamiseen. Koodaan pelejä ja teen sovelluksia älypuhelimille.

Oikeastaan viihdyn työttömänä paremmin kun voi tehdä jotain kehittävää. Jos olisin töissä ei aikaa jäisi harrastuksille niin paljoa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs haukuta av-mammoja. Tämäkin vanha täti on koodannut 1980-luvulla perus-Cobolilla pankin ja palvelutalojen reskontra- ja muita taloushallinnon sovelluksia, pankkijärjestelmiä sekä testannut ja siirtänyt niitä tuotantoon. On line -ohjelmissa piti osata tiedonhallintajärjestelmiä (IDMS; CICS; DB2 tms) ja on line -ohjelmisto vaati CICS-ohjelmiston hallintaa jne jne. Ajojonojen muodostamisessa vaadittiin JCL-osaamista. Eritysiasiantuntijat, esim. tiedonhallinnan, olivat apuna kaikissa projekteissa. En ole nörtti, vaan kaupallisen koulutuksen saanut ja sen jälkeen kouluttautunut ja erikoistunut talouden tietojärjestelmiin.

Uskokaa pois, että esim. kaikki ISOT JA OIKEAT pankkisovellukset toimivat isoissa tietokonekeskuksissa ja verkkopankki on vain käyttöliittymä hakemaan tiedot ja palauttamaan ne keskuskonejärjestelmälle ns. palvelupyntöjen kautta. Päivityksiä toki tehdään niihinkin, mutta parhaat osaajat ovat kuulemma Hakaniemen sillan alla, elleivät ole jo kuolleet.

Toki verkkopankin rakentaminen vaatii osaamista ja se on näkyvin palvelukanava nykyisin. Kuitenkaan "jaavapojat" eivät tiedä ihan kaikkea. Koodaamista on niin monenlaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi