Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua lapsia, kumpi on parempi kohdunpoisto vai sterilisaatio?

Vierailija
07.10.2016 |

Kertokaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistetaan vain jos sinulla on kohtusyöpä tai jotain muuta vakavasti vialla siinä.

Vierailija
22/29 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munanjohtimien poisto vähentää syövän riskiä.

Kohdunpoisto vaatinee jo vähän muutakin syitä kuin halun saada sterilisaatio. Siinä kun on muitakin riskejä olemassa vrt. salpingektomiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aika paljon kuitenkin sitten munatorvia auota uudelleen kun mieli muuttuu?  Toimivia ehkäisyjä nykyisin kuitenkin.

Vierailija
24/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munanjohtimien poisto vähentää syövän riskiä.

Kohdunpoisto vaatinee jo vähän muutakin syitä kuin halun saada sterilisaatio. Siinä kun on muitakin riskejä olemassa vrt. salpingektomiaan.

Ja nimenomaan munanjohtimien poisto eikä mitään klipsejä, sitomista tms.

Vierailija
25/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä laki sanoo nyt, mutta minä sain sterilisaation alle kolmekymppisenä. Minulla oli kaksi lasta ja lääkäri kielsi hankkimasta lisää. Pillerit eivät sopineet minulle ja niiden hankkiminen oli hankalaa, koska joka paikassa oli uskovaisia, jotka paheksuivat. Ei ollut varmaa, että toimisiko klipsin laitto, sillä tuttava sai sen jälkeen vielä lapsen. Luvan saaminen edellytti kahden lääkärin lausuntoa ja jotain muuta lupaa. Toimitus ei sitten onnistunut niin kuin tavallisesti tehdään, vaan koko vatsa avattiin. Olen onnellinen ettei ole tarvinnut syödä hormoneja.

Vierailija
26/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä laki sanoo nyt, mutta minä sain sterilisaation alle kolmekymppisenä. Minulla oli kaksi lasta ja lääkäri kielsi hankkimasta lisää. Pillerit eivät sopineet minulle ja niiden hankkiminen oli hankalaa, koska joka paikassa oli uskovaisia, jotka paheksuivat. Ei ollut varmaa, että toimisiko klipsin laitto, sillä tuttava sai sen jälkeen vielä lapsen. Luvan saaminen edellytti kahden lääkärin lausuntoa ja jotain muuta lupaa. Toimitus ei sitten onnistunut niin kuin tavallisesti tehdään, vaan koko vatsa avattiin. Olen onnellinen ettei ole tarvinnut syödä hormoneja.

Laki on ollut sama vuodesta 1985. Poikkeuslupia voi saada mutta pitää olla lääkärintodistukset vaivoista yms taikatemput. Ja sitten vielä lääkärit saada uskomaan. Muuten ei alle 30v:llä ole asiaa. 

Huono laki joka vaikeuttaa ihmisten elämää ja huonontaa elämänlaatua, saisi muuttua.

Vierailija
27/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa suositellaan helposti naiselle ehkäisykeinoksi sterilisaatiota jos on jo lapsi/ lapsia. Samoin tuputetaan aborttia, jos on ennestään kaksi lasta ja odottaa kolmatta. Varmaan moni on hätäpäissään tähän suostunutkin.

Vierailija
28/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sitten olet tässä maailmassa, jos et halua lapsia? Ei ole mitään niin tärkeää kuin perhe ja rakkaus tässä maailmassa. Kaikki muu on tarpeetonta. Mitä sinä sitten vanhana ihmisenä teet kun ei ole ketään, jota rakastaa?

Pääs kiinni, kaalirotta!

Vierailija
29/29 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä tuossa iässä vielä tiedä elämästä mitään.  Odotas vaan, kun se tosirakkaus tulee.  Käytä nyt vaan ehkäisyä kolmikymppiseksi ja sinun tapauksessasi paras ehkäisykeino olisi yrittää välttää miehiä, kunnes järki vähän kasvaa.