Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitä sitten apteekissa ajatellaan, että lasta suunnittelevat ovat valmiita maksamaan nylkyrihintoja! :O

Vierailija
07.03.2006 |

Lapsettomuushoitolääkkeetkin ovat sairaan kalliita. Ovulaatiotestit maksaa maltaita. Raskaustestit (laadukkaat) ovat myös aivan h*lvetin kalliita.

Pitäisi varmaan sterilisaatio myöntää ilmaiseksi kaikille halukkaille, ettei vaan köyhät vahingossakaan tule raskaaksi.

Kun kaikki muukin lapsiin liittyvä on hinnoiltaan pilviähipovaa...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan yritä yhteiskunnalle laskua laittaa omista tarpeistasi. Minä en halua maksaa verorahoillani teidän isi ja äiti leikkejänne

Vierailija
2/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mulle nyt keski/hyvätuloisena on hyvin riittänyt ne apteekin omat raskaustestit, jotka on aika edullisia. Miks köyhä tarvitsee laadukkaan raskaustestin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tuolloin clomeja ja lääkäri määräsi ostamaan tikut. Jäivät apteekkiin. Kaikkein parhaiten ja luotettavimmin tunnistan oviksen omaa kroppaa tarkkailemalla ja tarvittaessa aamulämmön avulla.

Vierailija
4/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajattelin " säästää" ja ostin prisman pregant-testin, sen jossa on 2 kpl.

sitten menkat oli viikon myöhässä ja tein testin - nega.

parin päivän päästä tein apteekin testin ja tosi selkeä plussa!

nyt olen rv 11 ja tein huvikseni sen prisman toisen testin - nega! ;D

että tosi toimivia, juu. ja tosiaan olen raskaana kun sydänäänetkin kuului pari päivää sitten ja silleen.

laatu maksaa näköjään.

mutta oikeasti tosi törkeetä jos yksi ovulaatiotesti maksaa yli 5 euroa, uskomatonta! maksaahan raskaustestikin maltaita.

Vierailija
5/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuka?

tilaa netistä ovulaatiotestis, isompi satsi niin tulee halvemmaksi....

Vierailija
6/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestinkin saa tehdä ilmaiseksi terveyskeskuksessa jollei halua maksaa apteekin testeistä.

Veronmaksajienko pitäisi maksaa sun ovistikut?

Vierailija
7/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaan 20kpl/28.50euroa, onko ne vielä liian kalliita teille?

Vierailija
8/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ois kallein mahdollinen icsi tai ivf, verrattuna siihen miten rahaa menee kun se käärö on kotona seuraavat 20 vuotta.

Vierailija
9/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että tosi toimivia, juu.

Raskaushormoni, mitä tuo testi näyttää, häviää ekan kolmanneksen jälkeen, kun istukka alkaa toimia kunnolla. Tämän huomaa myös pahoinvoinnin vähenemisenä. Eli ihan toimi tuo testi niin kuin pitääkin.

Vierailija
10/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hintaan 20kpl/28.50euroa, onko ne vielä liian kalliita teille?

Eli testien valmistuskustannukset eivät todellakaan voi olla luokkaa 5 euroa M.O.T. !

Vierailija
11/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

että tosi toimivia, juu.

Raskaushormoni, mitä tuo testi näyttää, häviää ekan kolmanneksen jälkeen, kun istukka alkaa toimia kunnolla. Tämän huomaa myös pahoinvoinnin vähenemisenä. Eli ihan toimi tuo testi niin kuin pitääkin.

Vierailija
12/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovistestejä citymarketista.

Vierailija
13/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisillahan pahoinvointikin tosiaan kestää tuonne 20. viikon paremmalle puolelle. Fysiologinen fakta kuitenkin on, että raskaushormoni käy tarpeettomaksi ja sen eritys lakkaa siinä vaiheessa, kun istukka alkaa tuottaa kunnolla progesteronia. Tällöin se antaa " luvan" keltarauhaselle surkastua tarpeettomana (raskaushormoni on tähän saakka ylläpitänyt keltarauhasen toimintaa).

Vierailija
14/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ollut lapsen teon kalleuden voivottelusta, vaan ihmettelystä lähinnä lääkefirmoja kohtaan.

Pienen ihmisen tukalasta tilanteesta on isojen firmojen helppo nyhtää isoa rahaa.

Vierailija
15/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään verorahoillani haluaisi makaa toisten raskaustestejä ym. Mutta en siltikään ymmärrä miten ne on niin kalliita? varmaan juuri siksi, että ne on sellaisia " pakko ostaa" juttua, ihmiset ostavat vaikka maksavat paljon...

Vierailija
16/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen saanut sellaisen kuvan, että lääkelaki(mikälie) määrää lääkkeiden hinnoittelun, eikä apteekki. Apteekit maksaa mm. valtiolle jotain " korvausta" koska apteekit(suurinosa) ovat yksityisien omistuksessa.

mutta varma en tietty asiasta ole....en yhtään.

Vierailija
17/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka Kela korvaisi, niin kyllä esim. vanhus, joka tarttee lääkkeitään, on silti pienen eläkkeensä kanssa vaikeuksissa kun pitää kuitenkin sen omavastuun verran olla varaa! Katselepa välillä muutakin kuin omaa napaasi!

Vierailija
18/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle vuonna 2003. Sain lapsen IVF ja lääkkeet taisivat maksaa 600 egee, mutta mitä ei tekisi lapsen takia. Itse IVF taisi maksaa 1500 euroa. Jos sulla ei ole todellakaan maksaa muutamasta ovis testistä, niin miten sulla on rahaa sitten lapsen tarvikkeisiin.

Apteekki ei todellakaan määrää lääkkeiden hintaa ja lääketehtaidenkin pitää tehdä tulosta. Lääketehtaan osakkeenomistajat tuskin haluavat hyväntekeväisyyttä harrastaa.

Vierailija
19/19 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka kuinka Kela korvaisi, niin kyllä esim. vanhus, joka tarttee lääkkeitään, on silti pienen eläkkeensä kanssa vaikeuksissa kun pitää kuitenkin sen omavastuun verran olla varaa! Katselepa välillä muutakin kuin omaa napaasi!

Vanhuksilla ja pitkäaikaissairailla on vielä lisänä se ongelma että kaikki lääkkeet eivät kuulu näihin kelan hyväksymiin lääkkeisiin, ja silloin niitä ei korvata ensinkään. Esimerkkeinä mm jotkut osteoporoosilääkkeet joista saattaa tulla laskua jopa viisisataa euroa kuukaudessa, eivätkä ne kerrytä maksukattoa tai kuulu korvattaviin ollenkaan. Samoin jotkut lisäravinteet, mm kalium- ja fosforilisät tai k-vitamiinin puutostiloihin käytettävät lääkkeet. Terve ihminenhän ei näitä lisiä tarvitse, sairaalle ne ovat elintärkeitä, mutta silti kuuluvat ei-korvattaviin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi