Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina kaikki maalta Helsinkiin muuttaneet asuu tyyliin Kalliossa tai Töölössä?

Vierailija
06.10.2016 |

Miksi? Ei ikinä mikään Vuosaari tms.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luulee et se on siistii.

Vierailija
2/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vieraaseen kaupunkiin muuttaessa paikallistuntemus on rajallinen, ja on helpompi muuttaa lähemmäs keskustaa, tuntuu edes pikkasen tutulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, me asuttiin just vuosaaressa. muutettiin sinne kymenlaaksosta.

Vierailija
4/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin asuu, luultavasti noille alueille muuttavat hehkuttavat niitä muita enemmän.

Vierailija
5/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omilla kavereillani tuntuu olevan sellainen käsitys, että kaikki kantakaupungista itään on yhtä suurta gettoa. Sitten huokaillaan, kun on niin kallista asua siellä "Hesassa".

Kerran ehdotin piruuttani Vantaata ja sain kuulla kauhean luennon, kuinka asunnoilla siellä ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa...

Vierailija
6/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, me asuttiin just vuosaaressa. muutettiin sinne kymenlaaksosta.

Vuosaareen on helppo muuttaa Kotkan Karkkarista.

Vierailija
7/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin Pitäjänmäkeen, Espoosta.

Vierailija
8/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina ja kaikki"   ;)

Vierailija
9/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pakollista. Muuten ei saa Helsinkilisää.

Vierailija
10/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliota sanottiin yhteen väliin ainakin mun kaveripiirissä pikku-Ouluksi, kun joka toinen tuntui olevan sieltä. Nykyään oululaiset muuttavat lähinnä Tampereelle.

Mutta joo, olen huomannut saman. Stadilaiset asuu sit muualla. Yks kaveri joka muutti just pohjoisesta opiskeleen tänne halus ehdottomasti asunnon Kampista. Mua nauratti, eihän sieltä saa järkevällä rahalla kuin 16m2 luukun. Paljon kivempiakin alueita on. Vaan ei, pakko päästä Kamppiin. Kai se luulee shoppailevansa ja hilluvansa kaupungilla päivät pitkät.

Vierailija
11/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omilla kavereillani tuntuu olevan sellainen käsitys, että kaikki kantakaupungista itään on yhtä suurta gettoa. Sitten huokaillaan, kun on niin kallista asua siellä "Hesassa".

Kerran ehdotin piruuttani Vantaata ja sain kuulla kauhean luennon, kuinka asunnoilla siellä ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa...

Siis Vantaa on yks perkeleen lähiö keskustaa myöten. Asuin siellä 2v ja ei ikinä enää. Mielummin vaikka Nurmijärvelle. :D

Vierailija
12/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliota sanottiin yhteen väliin ainakin mun kaveripiirissä pikku-Ouluksi, kun joka toinen tuntui olevan sieltä. Nykyään oululaiset muuttavat lähinnä Tampereelle.

Mutta joo, olen huomannut saman. Stadilaiset asuu sit muualla. Yks kaveri joka muutti just pohjoisesta opiskeleen tänne halus ehdottomasti asunnon Kampista. Mua nauratti, eihän sieltä saa järkevällä rahalla kuin 16m2 luukun. Paljon kivempiakin alueita on. Vaan ei, pakko päästä Kamppiin. Kai se luulee shoppailevansa ja hilluvansa kaupungilla päivät pitkät.

Molemmat lapseni asuvat Kampissa. Todella kätevää, kun talvella pääsee yliopistolle käytännössä altistumatta räntäsateelle. Järkevällä rahalla sieltä toki saa myös 32 neliön luukun.

Vierailija
13/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin Ullanlinnaan ja sieltä Vallilan kautta takaisin ja lopulta päädyin Vantaalle.

Vierailija
14/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä muutin maalta Helsinkiin 8 vuotta sitten, ja asun Viikin Latokartanossa. Keskustan kivikylään en haluaisi ikinä, ahdistaa käydäkin siellä. Täällä kuitenkin peltojen ja metsien keskellä koirineen ihan siedettävä asustella, vaikka pelkäsinkin vihaavani Helsinkiä kun tänne oli työn takia pakko muuttaa. 

Vierailija
15/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa on paljon yksiöitä ja kaksioita, joihin sinkut muuttaa. Hakaniemikin on kiva, mutta sieltä ei yhtä helposti löydä pientä asuntoa. Käpylässä olisi ihania puutaloja, mutta sinkulle hankalia ylläpitää.

Vierailija
16/28 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on kieltämättä täynnä maalaisia, myös tilastojen mukaan. Asuin ennen Kallion lähellä sijaitsevassa pääosin samana aikakautena rakennetussa kaupunginosassa ja sielläkin se sama efekti oli nähtävissä, mikä ärsytti itseäni, sillä olen tylsä, kotona viihtyvä ja töissä käyvä aikuinen, joka ei käytännössä koskaan käy baareissa. Mua ärsytti ne kaikki teeskentelevät, muka-trendikkäät ja epävarmuutta huokuvat murteitaan peittelevät parikymppiset, jotka näyttivät notkuvan kaiken vapaa-aikansa baareissa. Ei ollut mun paikkani se.

Vierailija
17/28 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin koska lähiöt ovat kaikkialla samanlaisia mutta sykkivä kantakaupunki on vain Hesassa.

Vierailija
18/28 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei asu. Töölössä perheasunto maksaa yli puoli miljoonaa. Kalliossa ei perheasuntoja ole.

T. Stadin lähiön hitas-kämpästä terkkuja

Vierailija
19/28 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asunut elämänsä ensimmäiset parikymmentä vuotta ei-oikein-kylässä-mutta-ei-oikein-kaupungissakaan (sellaista Suomea on varmasti 90%: epämääräistä taajamaa, jossa ei ole elämää eikä palveluita), on ihan luontevaa kaupunkiin muuttaessaan haluta nimenomaan kaupunkimaiseen ympäristöön. Ikinä en muuta minnekään, missä Ärrä ei ole vähintään seuraavassa korttelissa :)

Vierailija
20/28 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muisto kouluvuosilta. Kaverin isä sai töitä Helsingistä, joten perhe muutti sinne Turusta. Sitten koulussa alettiin puhua, ettei Mari (nimi muutettu) muuttanutkaan Helsinkiin. Nee asuva jossai Myyrmäes! Sinne saakka ei turkulaisen Helsinki yltänyt.