Aina kaikki maalta Helsinkiin muuttaneet asuu tyyliin Kalliossa tai Töölössä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ne luulee et se on siistii.
Luulee?
Ihan varmasti se on millä mittarilla tahansa siistimpää asua kantakaupungin alueella kuin esim. Jakomäessä. Vai mitä tarkoitat "siisteydellä"?
Vierailija kirjoitti:
Tässä muisto kouluvuosilta. Kaverin isä sai töitä Helsingistä, joten perhe muutti sinne Turusta. Sitten koulussa alettiin puhua, ettei Mari (nimi muutettu) muuttanutkaan Helsinkiin. Nee asuva jossai Myyrmäes! Sinne saakka ei turkulaisen Helsinki yltänyt.
Ei sinne yllä helsinkiläisenkään Helsinki.
Myyrmäki on Vantaata.
Siitä on tehty ihan tutkimuskin, että muualta tulleet ostavat keskustakämppiä. Syntyjään helsinkiläiset muuttavat yhä kauemmas keskustasta.
En ymmärrä mitä hienoa on asua takapihoilla vanhoissa, ahtaissa, pimeissä koppiasunnoissa, joissa vessa on vaatekomeron kokoinen, keittiö onneton syvennys, hissi kolisee, äänet naapureista kuuluvat ja ikkunasta vetää.
Minusta ainakin on jännää asua paikassa, jossa on kuuluisia rakennuksia lähellä. Ehkä tähän kyllästyy myöhemmin, ja muutan sitten johonkin muualle.
Helsinkiläisten obsessio maalaisten tekemisistä taas on mysteeri, josta en ole päässyt selville.
Nuo kaksi on kaupunginosia jotka tunnetaan kaikkialla. Ei kai jotain vuosaarta tiedä kukaan paitsi paikalliset.
Töölössä asuu noin 50000 ihmistä eli ei ihmekään että moni jolla on metsärahat takataskussa muuttaa sinne.
Olen huomannut saman. Minulla on paljon muualta Helsinkiin muuttaneita työkavereita ja lähes kaikki asuvat kantakaupungissa tai sen välittömässä läheisyydessä. Ja samalla kuitenkin valittavat minikokoisen yksiönsä kalleutta. Itse olen paljasjalkainen helsinkiläinen ja ikäni lähiössä asunut, olen sitten näille asuntoa etsiville kavereillekin vinkannut jotain mukavia lähiöitä hyvin kulkuyhteyksin. Saan vastaukseksi lähinnä järkyttyneitä ilmeitä: "eihän siellä ole mitään, kauheaa slummia!". Ai siellä jossain Kärsämäellä sitten on kaikkea? :D