Äitiyslomat on turhia
Mielestäni äitiyslomat ovat täysin turhia. Miksei ihmiset voi muka mennä töihin? Sehän on pelkkää laiskottelua. Ihminen on rakennettu tekemään työtä, ei vaihtamaan vaippaa kotona. Yhteiskunta perustuu TYÖNTEKOON ja VEROJEN MAKSAMISEEN, ei kotona laiskotteluun. Itse olen synnyttänyt kolme lasta ja tehnyt aina töitä, enkä laiskotellut, niin kuin nykyään. Jos en ole löytänyt hoitajaa, olen ottanut lapset vain mukaan töihin. Ei se ole niin vaikeaa! Tietysti tämä onnistuu eri tavalla eri työpaikoista riippuen, mutta ainahan voi jotain järjestää, en usko että se olisi mitenkään mahdotonta. Itse olen nykyään esimiestehtävissä ja vituttaa nämä ihmiset, jotka haluavat vain jäädä kotiin yhteiskunnan loisina. Näitä tapauksia on meillä tänä vuonna jo neljä!
Kommentit (10)
Niinpä. Isoäitini kävi heinäaikaan saunalla pyöräyttämässä lapsen, kapaloi ja lähti viemään heinäporukoille sen jälkeen kahvia ja ruokaa. Lapsi kulki mukana kärryssä. Kyllä ennen on asiat olleet niin paljon paremmin. Ei ole ollut sellaista velttoilua kuin nykyään.
Työpaikallako synnytit? Vi**ko oot niin erinomainen. Hoh hoijjaa.
Kuules Ritva. Äitiysloma on kyllä ihan paikallaan. Hoitovapaasta voidaankin sitten jo keskustella. Mutta jos Suomeen niin kipeästi kaivataan lisää vauvoja, niin tuskin sen olemassa oloon ihan lähiaikoina puututaankaan.
Ritvaa harmittaa kun se joutuu esimiehenä tekemään mammalomalaisen työt 😂
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Isoäitini kävi heinäaikaan saunalla pyöräyttämässä lapsen, kapaloi ja lähti viemään heinäporukoille sen jälkeen kahvia ja ruokaa. Lapsi kulki mukana kärryssä. Kyllä ennen on asiat olleet niin paljon paremmin. Ei ole ollut sellaista velttoilua kuin nykyään.
No ei kuulosta kovin rankalta. Tota ruuanlaittoa ja vaunulenkkejä harrastaa nykyäitikin, etenkin jos niitä mukuloita on useampia kuin yksi. Ja se rumba alkaa kyllä heti kun kotiutuu, nykyään sairaalasta kotiudutaan 6-24 h kuluttua synnytyksestä, jos kaikki on mennyt normaalisti. Ei täällä ainakaan uudelleensynnyttäjiä sen pidempään suostuta pitämäänkään. Ruuhkat on niin kovat kun pieniä yksiköitä on lakkautettu.
Minustakin jo käsite äitiysloma on turha. En minä ainakaan ehtinyt lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulosta kovin rankalta. Tota ruuanlaittoa ja vaunulenkkejä harrastaa nykyäitikin, etenkin jos niitä mukuloita on useampia kuin yksi. Ja se rumba alkaa kyllä heti kun kotiutuu, nykyään sairaalasta kotiudutaan 6-24 h kuluttua synnytyksestä, jos kaikki on mennyt normaalisti. Ei täällä ainakaan uudelleensynnyttäjiä sen pidempään suostuta pitämäänkään. Ruuhkat on niin kovat kun pieniä yksiköitä on lakkautettu.
Kyllä se rankkaa oli, hella lämpesi puilla ja vedet piti kantaa sankolla sisälle ja ulos. Harva pystyi ottamaan kevyesti, joten toipuminen jäi väliin. Kohdunlaskeumat oli silloin yleisiä.
Miehen isoäiti on ollut noita supersynnyttäjiä. Kun hän yöllä synnytti, hän meni heti aamulla navettaan lypsämään lehmiä. Isommat sisarukset ihmetteli, kun aamulla kehdosta löytyi uusi vauva. Tuossa oli se hauska puoli, kun miehen lapsettomat sukulaismiehet taivasteli minulle, että miten monta päivää sitä sairalaassa pitää maata synnytyksen jälkeen, sehän on ihan helppo homma.
Ainahan sitä voi jotain järjestää.. kerropa nyt miten vaikka naispoliisi järjestää tuon? Ottaa lapsen mukaan "keikalle"?
Miten se muuten Ritva teillä työt sujuisi, jos siellä olisi lapset mukana? Ihan normaalisti?
Ritva vaan Vantaalta valittaa, kun nykyisin asiat on paremmin kuin hänen nuoruudessaan 1960-luvulla.
Hahahahahhaaaaaaa :D :D :D Ei menny läpi