Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpirauhasyövän oireet ,apua kaipaisin!

Vierailija
06.10.2016 |

Onko kilpirauhassyövässä muita oireita kuin selvä kyhmy kaulalla/imusolmukkeissa?

Minulla siis ei ole kyhmyä.
Olen syntynyt 1986, eli tsernobyl-vuonna.
Outoja kipuja kaulalla ja leuassa, varsinkin vasemmalla puolella ,hengitysvaikeuksia ajoittain ja palan/tukehtumisen tunnetta. Vatsatähystys ok.
Yskää ja vajaatoimintaoireita vaihtelevasti, koko ajan, vaikka thyroxin käytössä.
Arvauskeskuksesta en saa edes lähetettä kaulan ultraan. Pitäisikö tutkia tarkemmin?
onko kellään kokemuksia tästä syövästä?

kilpparivasta-aineet olleet tähän asti ok. Tsh ja t4 v eivät olleet älyttömän huonot kun lääkityksen sain.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole mitään erikoisia oireita ja tsh & t4v voi olla täysin normaalit. Mm. eräällä tuttavalla oli näin. Cityterveydessä toimipisteissä pääset ultraan ilman lähetettä. Maksoi muistaakseni noin 150 euroa? Kannattaa käydä tarkistuttaan ja jos jotain löytyy, tee hoitovirheilmoitus lääkäristösi.

Vierailija
4/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä. Olen pyytänytkin ultraa, ei ole tarpeen ,sanoivat arvauskeskuksessa. Tähystykseenkään en meinannut päästä vaikka näitä oireita todella on ja koko ajan.

Tähystys oli ok, joten alan todella pelätä että vika on henkitorvessa/kilpparissa.

Äidilläni on struuma, siitäkään ei ole koskaan mitään neulanäytteitä otettu, ultran mukaan ok.

Mikähän ennuste kilpparisyövällä on?

Vierailija
5/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi ultrata ja äidille myös kunnon tutkimukset. Kilpirauhassyövällä on kai parhaimmat ennusteet, ainakin lääkärit sanoo usein, että ottaisivat mieluiten sen, jos olis pakko valita yksi syöpä. Tsemppiä kovasti! Käy vaikka yksityisellä, jos et tk:sta saa lähetettä. Tuo cityterveys on kyllä hyvä paikka, soita ja varaa aika.

Vierailija
6/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan lapsella oli kilpparin syöpä, oireena väsymystä ja pientä kuumeilua pitempään. Mene tutkimukseen omalla kustanteella, älä jää tappelemaan terveydenhuollon kanssa. Tuttavan lapsi leikattiin ja parani, syö nyt jotain lääkettä kun oma kilpirauhanen meni.

Voi olla hyvin että sinulla on jotain muutakin, mutta syövässä aikainen löytyminen on aina plussaa.

Onnea matkaan!

Vierailija
8/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita lääkityksiä? Itse sain verenpainelääkkeestä hengenahdistusta, yskää ja äänen käheyttä. Olen myös kilpparipotilas ja en tiennyt mistä oireet tuli. Kyseessä oli angioödema lääkkeestä.