Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on leukalihakset koko ajan jännittyneinä, enkä pysty niitä edes tietoisesti rentouttamaan

Vierailija
06.10.2016 |

Eipä ihme, että on päänsärkyjä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hammaslääkärillä niin selviää auttaisiko öisin käytettävä kisko. Mulla on semmonen.

Lisäksi lekuri kielsi puremasta purkkaa tai mitään sitkeää. Sen kyllä huomaa jos oikein puree jotakin niin leuat kipeytyy.

Hyvä fysioterapeutti osaa hieroa niskasta ja leukapielistä lihaksia niin että takuulla rentoutuu.

Vierailija
2/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, nyt nopeesti hammaslääkärille ja hommaat kiskot. Yleensä auttaa koko vaivaan mutta ainakin siihen ettet narskuta itselles juurihoitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä kiskosta olisi varmasti hyötyä (olen hammaslääkärissä asiasta keskustellutkin), mutta jännitän lihaksia myös päivällä. Ei ole nyt varaa mennä fysioterapiaan.

Ap

Vierailija
4/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, nyt nopeesti hammaslääkärille ja hommaat kiskot. Yleensä auttaa koko vaivaan mutta ainakin siihen ettet narskuta itselles juurihoitoja.

En narskuttele hampaita. Joskus puren niitä yhteen yöllä, mutta en ilmeisesti tällä hetkellä - mulla on nimittäin yksi hammas, joka kipeytyy tuosta puremisesta, mutta se ei ole nyt kipeä. 

Ap

Vierailija
5/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En narskuttele hampaita. Joskus puren niitä yhteen yöllä, mutta en ilmeisesti tällä hetkellä - mulla on nimittäin yksi hammas, joka kipeytyy tuosta puremisesta, mutta se ei ole nyt kipeä. 

Ap

Minäkään en narskutellut. Paitsi viikon jälkeen olin purrut kiskoja oikein kunnolla, eli en vain tiennyt narskutelleeni. Kun käyttää kiskoja, tuntuu että leuat ei mene enää automaattisesti yhteen niinkuin minullakin oli tapana.

Vierailija
6/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mites muuten stressi tai ahdistushäiriö? Voisiko terapiassa käsitellä jotain tällaista?

Vierailija
7/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on päinvastainen kokemus tuosta purentakiskosta. Puren siis aina nukkuessani öisin hampaita yhteen, mutta kiskon kanssa purentarefleksi voimistui entisestään siinä määrin, että aamuisin oli oikeasti itku silmässä, koska leukalihakset suorastaan huusivat kivusta :(

Vierailija
8/8 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Vaikka kuinka yritän rentouttaa leuan, jännitys palaa saman tien. En usko purentakiskonkaan auttavan, koska jännitys helpottaa aina nukkuessa ja aamulla herätessä ei ole mitään ongelmaa. Pureminen ja päänsärky alkavat sitten pikkuhiljaa aamupäivän mittaan, eikä töissä oikein voi sössöttää kisko suussa. Ja kun päänsärky pääsee hiipimään ja voimistumaan, se ei lähde enää buranallakaan. Stressillä, univelalla ja päätetyöskentelyllä lienee oma osuutensa, kun viikonloppuisin jännitys aina helpottaa.

Onko sinulla ap niska tai yläkroppa muuten jumissa, jännitätkö samalla esim. hartioita? Minulla tuntuu vähän auttavan lihaskuntoharjoitukset käsipainojen ja/tai kahvakuulan kanssa, tuntuu että silloin veri alkaa kiertää niskassa paremmin ja saan hieman rentouduttuakin. Tai onko mahdollista, että esim. puhkeavat viisaudenhampaat aiheuttaisivat virheellistä purentaa, mikä johtaisi leuan jännittämiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi